    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura wysłana maile w pdf a druga pocztą
    Date: Tue, 19 Sep 2006 13:47:44 +0200

    On Tue, 19 Sep 2006, Nixe wrote:

    > Dostając kawał papieru z różnymi znaczkami, liniami, symbolami, też nie
    > dostaję faktury, lecz jej treść zapisaną na tejże kartce :-P

    Ustawa o VAT daje ministrowi uprawnienie do zdefiniowania co to
    jest faktura.
    I ten "kawał papieru" to JEST faktura.
    A ciąg bajtów zawierający jej treść zdaniem ministra NIE JEST
    fakturą - i tyle (bo w innym przepisie kazał podpisać elektronicznie,
    żeby móc taki ciąg bajtów uznać za f-rę).
    Ja się zmieniać stanu prawnego nie podejmuje ;)

    > Ależ nie, ale "otrzymanie pdf + wydrukowanie go" traktuję jako całość

    Twoja sprawa.
    Ale skoro ciąg bajtów nie jest (zdaniem ministra, uprawnionego przez
    ustawę) fakturą, zaś papier jest - to dopiero WYDRUKOWANIE powoduje
    powstanie dokumentu.

    > więc nie widzę sensu

    A to już było w poście na inny temat ;)

    > by rozbijać tę czynność na części pierwsze i twierdzić, że
    > faktura staje się fakturą dopiero po wydrukowaniu :)

    Ale *wg polskich przepisów* tak JEST!
    Uprzemie proszę, żeby nie mylić stanowiska (mojego) iż "uważam że
    wg przepisów tak jest" z poglądem jakobym uważał że tak być
    powinno na zdrowy rozum!
    Nie, nie i nie!
    Ale... ale to nie ja wydaję rozporządzenia :[

    > No właśnie nie wiem :)
    > Ktoś napisał, że faktura przesłana e-mailem jest nic nie warta.
    > Dlaczego, skoro logiczne jest, że się tę fakturę od razu drukuje.

    Otóż nie.
    Bo ktoś mógłby sobie pomyśleć, że skoro ma tę fakturę w e-mailu
    i jeszcze w 2 kopiach na DVD-R to jest "zabezpieczony".
    Nic bardziej mylnego - taki ktoś nie ma faktury.
    Jak wydrukuje - będzie miał fakturę.

    I taki stan (że faktura JEST WYDRUKOWANA) na zastać kontrola US.
    Bardzo proszę z reklamacjami nie do mnie...
    Acha: i nie zgadzam się z uzasadniemiem NSA że "posiadanie oryginału
    jest warunkiem bezpieczeństwa obrotu" z podawanego tu wyroku, ale
    to były czasy kiedy f-ry były podpisane.
    A w cywilizowanych krajach ponoć nie rozumieją o co chodzi z tą
    "kopią drukowaną w oryginale", bo drukuje się tyle EGZEMPLARZY
    faktur (bez podziału na "oryginały" i "kopie") ile trzeba i już.

    No ale my chyba mamy "inaczej myślących" ustawodawców :(

    pzdr, Gotfryd