  • 11. Data: 2008-05-10 21:22:48
    Temat: Re: Faktury do kosza, wystawiać tylko duplikaty.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2008, Paszczak wrote:

    > P.S. Kretyńskie przepisy prowadzą do masła maślanego - swoją drogą ciekawe,
    > czy to, co musisz trzymać w dokumentach to kopia duplikatu oryginału faktury
    > czy duplikat kopii faktury? :)))

    Ty mi lepiej nazwij czym jest sztuka papieru z napisem:
    "Faktura VAT Oryginał" odbita na kserokopiarce... albo lepiej
    przepisana (łącznie z napisem "oryginał" oczywiście) i poświadczona
    przez notariusza :)

    > Nie wiem po jaką cholerę ustawodawca
    > utrzymuje to kretyńskie dzielenie faktur na kopie i oryginały...

    Ba, dał popis logiki niespójnej z językiem!

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-05-10 21:49:56
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > "Faktura VAT Oryginał" odbita na kserokopiarce... albo lepiej
    > przepisana (łącznie z napisem "oryginał" oczywiście) i poświadczona

    W matematyce urzędowej jest to nieistniejąca operacja :) Jak dzielenie
    przez zero. Po odbiciu oryginału na ksero otrzymujesz osobliwość :)

    P.

  • 13. Data: 2008-05-12 06:24:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 May 2008, Paszczak wrote:

    > Po odbiciu oryginału na ksero otrzymujesz osobliwość :)

    No, coś w tym jest. Z p. widzenia "zwykłej logiki" przepisy o f-rach
    są osobliwe :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-05-12 08:10:12
    Od: tho <m...@g...com>

    On 9 Maj, 06:43, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:
    > Nie można wysłać faktur mailem.
    > Zatem gdyby przyjąć politykę wyrzucania wszystkich oryginałów do kosza,
    > kopii do segregatora, a dla klientów wyłącznie wydawać mailem lub papierowe
    > duplikaty?
    > Są jakieś problemy od strony prawnej?

    A czy problemem może być to, że o duplikat musi zawnioskować nabywca?

    §22 ust.1 Rozporządzenia fakturowego

  • 15. Data: 2008-05-12 08:25:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 May 2008, tho wrote:

    > A czy problemem może być to, że o duplikat musi zawnioskować nabywca?
    >
    > §22 ust.1 Rozporządzenia fakturowego

    Hm... IMHO nie może.
    Nabywca wnioskuje, bo... nie dotarł do niego oryginał :D
    Może wnioskować, to mu wysyłają duplikat (wnioskował, tak jak piszesz).
    Może i nie wnioskować, to mu nie wysyłają nic.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-05-12 11:38:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No, coś w tym jest. Z p. widzenia "zwykłej logiki" przepisy o f-rach
    > są osobliwe :)

    IMHO, raczej jest to "fuzzy logic" - podobnie jak całość prawa podatkowego.

    I kto by pomyślał, że wybraliśmy sobie takich uczonych przedstawicieli,
    co to im już logika klasyczna (predykatywna) nie wystarczy ;-)

    Piotrek

  • 17. Data: 2008-05-12 12:36:16
    Od: tho <m...@g...com>

    On 12 Maj, 10:25, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Hm... IMHO nie może.
    > Nabywca wnioskuje, bo... nie dotarł do niego oryginał :D
    > Może wnioskować, to mu wysyłają duplikat (wnioskował, tak jak piszesz).
    > Może i nie wnioskować, to mu nie wysyłają nic.

    No tak, ale nabywca wnioskuje o wystawienie faktury a nie o
    wystawienie duplikatu. Jeśli teraz w jakiś sposób organ kontroli
    ustali stan faktyczny jaki opisałeś to jest na to paragraf w karnej
    skarbowej i to pewnie nawet dość tłusty.

    A teraz jeśli firma wystawia dziennie dajmy na to 5 faktur, czyli ze
    100 miesięcznie to powiedz czy to przypadek jest że żadna nie dotarła
    do nabywcy w oryginale? :)

    Czyli da się, ale to imho karkołomne rozwiązanie i trzyma się na
    ideologii palcem na piasku pisanej.

  • 18. Data: 2008-05-12 13:09:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    tho wrote:

    > A teraz jeśli firma wystawia dziennie dajmy na to 5 faktur, czyli ze
    > 100 miesięcznie to powiedz czy to przypadek jest że żadna nie dotarła
    > do nabywcy w oryginale? :)

    Ale faktura nie ma dotrzeć do nabywcy w oryginale tylko ma być wystawiona.

    Zasadniczon możesz sobie zintegrować drukarkę z niszczarką, żeby mieć
    100% pewność że żaden oryginał nie dotrze do nabywywcy i z punktu
    widzenia ustawy o podatku od towarów i usług będzie to jak najbardziej
    legalne działanie.

    Piotrek

  • 19. Data: 2008-05-12 14:48:57
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisal:

    > IMHO, raczej jest to "fuzzy logic" - podobnie jak całość prawa podatkowego.

    O, protestuje! To w zadnym przypadku nie jest fuzzy logic. To, jezeli juz,
    jest wielowartosciowa logika zintegrowana z geometria nieeuklidesowa.
    W szczegolnym przypadku, jak spojrzysz bardzo daleko to zobaczysz wlasne
    plecy, bo prawo sie zapetlilo. A niejednokrotnie jak ostro pojdziesz do
    przodu, to cie z tylu moze zabraknac.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2008-05-12 16:40:07
    Temat: Re: Faktury do kosza, wystawiaae tylko duplikaty.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jacek_P wrote:
    > O, protestuje! To w zadnym przypadku nie jest fuzzy logic. To, jezeli juz,
    > jest wielowartosciowa logika zintegrowana z geometria nieeuklidesowa.

    Choć fuzzy logic jest szczególnym przypadkiem logiki wielowartościowej
    (o dokładnie nieskończonej liczbie wartości), to rzeczywiście liczba
    "TFUrców" prawa (pisanych przez duże TFU - znaczy się nie o byle kogo
    chodzi) i jego interpretatorów jest skończona.

    Tak więc nawet byłbym skłonny uwzględnić Twój sprzeciw.

    Natomiast mieszanie do tego geometrii nieeuklidesowej jest mało intuicyjne.

    Cała ta działalność prawo-TFUrcza bardziej mi kojarzy się z ruchami
    Browna ...

    > W szczegolnym przypadku, jak spojrzysz bardzo daleko to zobaczysz wlasne
    > plecy, bo prawo sie zapetlilo. A niejednokrotnie jak ostro pojdziesz do
    > przodu, to cie z tylu moze zabraknac.

    Hmm! Nie bierz więcej tego świństwa, cokolwiek by to było ;-)

    Piotrek