  • 11. Data: 2003-01-05 21:20:31
    Temat: Re: Faktury zagraniczne - czy wystarczą wydrukowane?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    własnoręczny
    > podpis eksportera. Jednakże upoważniony eksporter, w rozumieniu artykułu
    22,
    > nie jest zobowiązany do podpisywania takich dokumentów, pod warunkiem że
    > dostarczy on władzom celnym kraju eksportu pisemne zobowiązanie, że
    > przyjmuje wszelką odpowiedzialność za każdą deklarację, która identyfikuje
    > go, tak jakby była podpisana przez niego własnoręcznie.
    > art. 22.3. Upoważniony eksporter otrzymuje od władz celnych numer
    > upoważnienia celnego, który powinien się znajdować w deklaracji na
    fakturze.

    A w omawianym przypadku rejestracji domeny "eksporter" to kto ?
    Patrząc na definicje z ustawy o VAT raczej nie mamy tu do czynienia
    z imortem usług:
    art.4
    Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    5)imporcie usług - rozumie sie przez to usługi swiadczone na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, za których wykonanie należność jest przekazywana
    osobie lub jednostce mającej siedzibę bądź miejsce zamieszkania za
    granicą.."

    pozd.Pix

  • 12. Data: 2003-01-05 21:27:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    ------------------->
    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie >

    > Wynika z tego, że jednak podpis wystawcy musi być.

    Tylko, że ustawa i rozporządzenie dotyczy podatników podatku od towarów i
    usług, a nie jest nim przecież zagraniczny eksporter!!! Dokument wystawiony
    przez zagranicznego wystawcę (invoice) choćby i miał polski tytuł "faktura
    VAT" - fakturą VAT w rozumieniu przepisów o podatku VAT NIE JEST!

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2003-01-05 22:35:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Dla faktur wystawionych przez zagraniczne firmy istnieją wszak
    wyjątki:
    > art. 21.5. Deklaracja na fakturze powinna posiadać oryginalny,
    własnoręczny
    > podpis eksportera.

    Ale ta formułka (deklaracja) dotyczy ustalania pochodzenia towaru,
    a nie ma zastosowania do samego faktu podpisania faktury.
    Jak będzie EUR 1 to nie ma formułki jak i też podpisu.

    CEZ

  • 14. Data: 2003-01-06 06:33:27
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

> [...]
    > a nie ma zastosowania do samego faktu podpisania faktury.
    > Jak będzie EUR 1 to nie ma formułki jak i też podpisu.

    szukacie ale to nie tam jest uczepiliscie się "co faktura ma zawierać " a
    powinniście szukać o imporcie usług dotyczącego VAT i innych pokrewnych

    rafal

  • 15. Data: 2003-01-06 09:13:18
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > szukacie ale to nie tam jest uczepiliscie się "co faktura ma zawierać " a
    > powinniście szukać o imporcie usług dotyczącego VAT i innych pokrewnych

    Toć napisałem przecież, że zgodnie z ustawą o VAT (w przeciwieństwie do
    tzw. zdrowego rozsądku) to nie jest żaden import usług.
    No chyba że znasz jakąś inna wykładnię, to sam byłbym ciekaw.

    Być może można się zastanawiać czy to nie podpada pod faktury dotyczące
    usług telekomunikacyjnych (IMHO podpada), tyle że do rozważenia pozostaje
    problem czy to co wystawia podmiot zagraniczny jest rzeczywiście "fakturą"
    w rozumieniu naszej ustawy ;-)

    pozd.Pix

  • 16. Data: 2003-01-06 18:14:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Pewnie tak, bo to są umowy dwustronne. Szczegułów powinni udzielić w
    najbliższym Urzędzie Celnym, bo tam nadają te numery. Ale pewności nie mam.

  • 17. Data: 2003-01-06 18:19:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    przekazywana
    | osobie lub jednostce mającej siedzibę bądź miejsce zamieszkania za

    Moim zdaniem eksporterem jest podmiot wykonujący usługę udostępnienia
    domeny, ale mogę się mylić. Na jakiej podstawie twierdzisz, że to pod import
    usługi nie podlega?

    - Usługa jest - gość udostępnia miejsce na serwerze i domenę;
    - Usługa jest świadczona na terytorium RP - no bo polska firma korzysta z
    tej domeny i przy pomocy komputera, który tu się znajduje najpewniej;
    - Należność jest przekazywana za granicę.

    No to jak ulał pasuje do Twojej definicji.

  • 18. Data: 2003-01-06 18:21:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A tu już nie podejmuję się zająć stanowiska, bo się na tym nie znam. Skoro
    twierdzisz że nie jest, to pewnie tak jest. Ale podpisu nie wymaga i pewnie
    w koszty wrzucić można.

  • 19. Data: 2003-01-06 19:08:57
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Moim zdaniem eksporterem jest podmiot wykonujący usługę udostępnienia
    > domeny, ale mogę się mylić. Na jakiej podstawie twierdzisz, że to pod
    import
    > usługi nie podlega?

    Gdyby w ramach eksperymentu myślowego przyłożyć do sytuacji usługodawcy
    nasze przepisy to też nie podpadałby pod eksport.

    > - Usługa jest - gość udostępnia miejsce na serwerze i domenę;

    Tak.

    > - Usługa jest świadczona na terytorium RP - no bo polska firma korzysta z
    > tej domeny i przy pomocy komputera, który tu się znajduje najpewniej;

    IMHO usługa jest świadczona poza terytorium RP, a to że korzysta z niej
    polski podmiot to juz inna sprawa.
    To o czym piszesz (tzn. że efekt jej wykonania realizuje się w RP) jest
    lustrzanym odbiciem sytuacji, o której mówi p.64.2 rozporządzenia do
    ustawy o VAT. Zważ jednak, że w dalszym ciągu nie ma tam mowy o tym
    iż jest to traktowane jako eksport.

    BTW - gdzieś przy jakiejs okazji czytałem (niestety żadnym linkiem nie
    mogę rzucić) iz generalnie przy świadczeniu usług typu "internetowe" za
    miejsce jej wykonania uznaje się kraj, w którym usługodawca ma
    siedzibę.

    > - Należność jest przekazywana za granicę.

    Tak.

    > No to jak ulał pasuje do Twojej definicji.

    To nie moja definicja tylko ustawowa.
    Gdyby jej treść zależała ode mnie to niechybnie sformułowałbym ją nieco
    sensowniej ;-)

    pozd.Pix

  • 20. Data: 2003-01-07 00:11:56
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > A tu już nie podejmuję się zająć stanowiska, bo się na tym nie znam. Skoro
    > twierdzisz że nie jest, to pewnie tak jest. Ale podpisu nie wymaga i
    pewnie
    > w koszty wrzucić można.

    Była kiedyś o tym dyskusja. Jeśli prowadzisz KPiR to sprawdź w
    rozporządzeniu dot. KPiR na podstawie czego dokonuje się zapisów w księdze,
    tj. jakie dowody mogą być podstawą wpisów i co muszą zawierać.

    Pozdrawiam,
    BaLab