  • 11. Data: 2007-04-12 12:27:12
    Temat: Re: Firma off-shore a dochody z reklam Google
    Od: "Triszjan" <t...@o...pl>

    > Prywatne?
    > To już to jest dozwolone bez zgody NBP?

    Zadziwię Cię, ale tak!

    Po pierwsze, jeśli masz kartę stałego pobytu w danym kraju (nie
    mówiąc już o podwójnym obywatelstwie), ubiegasz się o nią lub po
    prostu w danym kraju mieszkasz, to zgodnie z prawem tego kraju
    masz pełne prawo założyć sobie prywatne konto bankowe (nie mówiąc
    już o firmowym!) w tym kraju na podstawie polskiego paszportu lub
    innego dokumentu wymaganego w tym kraju dla cudzoziemca dla
    otwarcia konta.

    Po drugie, jak zapewne wiesz obywatele polscy mogą swobodnie
    zakładać sobie konta w krajach UE. Nie wiem dokładnie jak jest
    z innymi ale nie zdziwiłbym się gdyby ta PRLowska restrykcja w tej
    sprawie też została zniesiona. Trzeba by się zapytać specjalistę
    od prawa bankowego.

    I z zupełnie innej beczki: ludzie nie umiecie czytać tekstu ze
    zrozumieniem. Sposób, który opisałem jest LEGALNY. Nie chodzi w nim
    bowiem o UKRYWANIE dochodu jak niektórzy z was sugerują, ale o
    zarejestrowanie działalności gospodarczej w innym kraju, CO NIE
    JEST przecież nielegalne! Skoro natomiast samo PROWADZENIE tej
    działalności odbywa się przez internet, to de facto odbywa się ono
    w kraju, w którym działalność gospodarcza została zarejestrowana,
    więc polskiemu fiskusowi NIC DO TEGO. Jeśli do tego dodać
    międzynarodową domenę, pod którą stoi nasz domniemany serwis oraz
    zagraniczny serwer to naprawdę co to ma wspólnego z Polską, poza
    językiem w jakim dany serwis jest prowadzony i wejściami na ten
    serwis obywateli polskich?

    Triszjan

  • 12. Data: 2007-04-12 15:34:16
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > z innymi ale nie zdziwiłbym się gdyby ta PRLowska restrykcja w tej
    > sprawie też została zniesiona. Trzeba by się zapytać specjalistę

    A który z powyższych przypadków obejmuje konto w raju podatkowym?

> [...]
    > działalności odbywa się przez internet, to de facto odbywa się ono
    > w kraju, w którym działalność gospodarcza została zarejestrowana,

    Bzdura.
    Dalej to TY masz dochód który chcesz wydać i Ty masz obowiązek zapłacić w
    Polsce podatek od tego dochodu.

  • 13. Data: 2007-04-12 16:09:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-04-2007 o 17:34:16 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Bzdura.
    > Dalej to TY masz dochód który chcesz wydać i Ty masz obowiązek zapłacić
    > w Polsce podatek od tego dochodu.

    Zdaje się że mowa była o jakimś limitedzie, w takim przypadku skąd ten
    dochód?

  • 14. Data: 2007-04-12 18:45:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Apr 2007, Cavallino wrote:

    > Bzdura.

    Słusznie. Przynajmniej tak długo, jak długo Triszjan pisze
    o "innym kraju" (w domyśle: dowolnym).
    Ale:

    > Dalej to TY masz dochód który chcesz wydać i Ty masz obowiązek
    > zapłacić w Polsce podatek od tego dochodu.

    ...tylko pod warunkiem, że ta zasada nie jest uchylona przez
    inny konstytucyjny akt prawny, a mowiąc po polsku - o ile
    umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania *z danym krajem*
    nie stanowi inaczej!
    Mi się *wydaje*, że np. umowa z Cyprem właśnie tak stanowi.
    Jest absurdalnie: transakcje z Polski do Cypru są objęte
    hiperrestrykcjami, ale same transakcje w Cyprze (do innych
    krajów) temu nie podlegają.
    I zarobione pieniądze (AFAIR) też nie :>

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-04-13 06:34:02
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tqohunp9ipkhj4@unk...

    > Zdaje się że mowa była o jakimś limitedzie, w takim przypadku skąd ten
    > dochód?

    A jak chcesz wydać kasę na własne wydatki z majątku ltd?
    Nie da sie, musisz je wcześniej wyprowadzić z firmy.

  • 16. Data: 2007-04-13 06:35:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > ...tylko pod warunkiem, że ta zasada nie jest uchylona przez
    > inny konstytucyjny akt prawny, a mowiąc po polsku - o ile
    > umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania *z danym krajem*
    > nie stanowi inaczej!

    Oczywiste.
    Założyłem, że nie ma takich umów a rajami podatkowymi.

> [...]
    > hiperrestrykcjami, ale same transakcje w Cyprze (do innych
    > krajów) temu nie podlegają.
    > I zarobione pieniądze (AFAIR) też nie :>

    A czy Cypr jest tytułowym rajem podatkowym, który nie bierze podatków ani od
    firm, ani od dywidend?

  • 17. Data: 2007-04-13 18:54:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Apr 2007, Cavallino wrote:

    > A czy Cypr jest tytułowym rajem podatkowym, który nie bierze podatków ani od
    > firm, ani od dywidend?

    Hm... wydawało mi się że mają, ale mało - jednak patrzę do ostatniego
    rozporządzanie i Cypru nie widzę.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-04-13 21:17:51
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0704132021150.2976@a64wrk...

    > Hm... wydawało mi się że mają, ale mało - jednak patrzę do ostatniego
    > rozporządzanie i Cypru nie widzę.

    Bo to byś w mapę musiał spojrzeć..... ;-)

    A tak poważnie, gdzie go nie widzisz, na liście krajów pobierajacych
    podatki, czy na liście tych od których Polska drugi raz nie podatkuje?

  • 19. Data: 2007-04-14 06:49:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Apr 2007, Cavallino wrote:

    > A tak poważnie, gdzie go nie widzisz, na liście krajów pobierajacych podatki,
    > czy na liście tych od których Polska drugi raz nie podatkuje?

    Na liście "krajów stosujących szkodliwe praktyki podatkowe",
    w rozporządzeniu MF.
    O niczym to nie świadczy, ale byłem przekonany iż Cypr tam figuruje.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-04-14 09:21:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0704140848430.3076@a64wrk...

    > Na liście "krajów stosujących szkodliwe praktyki podatkowe",
    > w rozporządzeniu MF.

    Nie kapuję.
    Szkodliwe dla kogo?
    I czym ta lista skutkuje?