  • 11. Data: 2009-07-27 11:51:58
    Temat: Re: Forma opodatkowania firmy a umowa o dzieło
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 12:00:22 +0200, lamer napisał(a):

    > Gdzieś przeczytałem, że na "ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych" nie
    > można na zlecenie zatrudniać. Widać ktoś głupotę napisał.

    Można nawet mieć pracowników, czyli zawierać umowy o pracę.

  • 12. Data: 2009-07-27 16:14:49
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Imć Gotfryd miał zwyczaj "prostować" jakieś nie domówienia, tudzież babole
    > słowne i nie precyzyjne zwrotem, akronimem "wKF". Co znaczy ni mniej ni
    > więcej jak tylko "w kwestii formalnej".

    Aha, dzięki za wytłumaczenie.

    lamer

  • 13. Data: 2009-07-27 22:16:22
    Temat: Re: Re: Forma opodatkowania firmy a umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jul 2009, lamer wrote:

    > To jak nazwać kogoś, kto jest zatrudniony na umowę o dzieło?

    _117.html

    Formalnie "przyjmujący zamówienie", ale dopuszcza się w praktyce
    określenie "wykonawca".
    Ściśle rzecz biorąc "wykonawca" jest zdefiniowany dla szczególnej
    postaci umowy - umowy o roboty budowlane.
    Przy okazji wyjaśnij sobie :) jak powinno się ściśle określać
    to coś, co potocznie nazywa się "umową zlecenia" :D
    (hint: art.750)
    Cała otoczka umów cywilnoprawnych (z wyłączeniem niektórych
    szczegółów dot. np. praw autorskich, patentowych, o pracę
    i tak dalej, zapisanych w odrębnych ustawach) jest właśnie
    w KC.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-07-28 09:06:02
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

> [...]
    > szczegółów dot. np. praw autorskich, patentowych, o pracę
    > i tak dalej, zapisanych w odrębnych ustawach) jest właśnie

    Dzięki, poczytam sobie tego linka :)

    lamer

  • 15. Data: 2009-07-28 21:58:15
    Temat: [OT] Re: Forma opodatkowania firmy a umowa o dzieło
    Od: <s...@a...pl>

    > Dzięki, poczytam sobie tego linka :)

    Prawda, że jest fajniej, jak pytąjacy jest zadowolony z otrzymanej "wędki"?
    Szkoda tylko, że nadal większość oczekuje "ryby", najlepiej już podanej na
    tacy...