eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFreelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów. › Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
    Subject: Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów
    różnych typów.
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Michał <n...@n...pl>
    Date: Mon, 14 Mar 2016 11:20:00 +0100

    W dniu 13.03.2016 o 21:47, cef pisze:

    > To Ty użyłeś tego jako pierwszy, więc wytłumacz co myślałeś.

    Ja się odnosiłem do wyliczenia Adama, na które Ty napisałeś "Ja bym tak
    zrobił".

    > Konsumenci czy czynni podatnicy?

    No Adam chyba jest podatnikiem.

    > Było by tak samo jak w przypadku freelancera.

    W zasadzie nie wiem czy nie podałem złego przykładu z eBayem, bo
    nie kupowałem od EU-firmy na eBayu. Na zasadzie analogii z Allegro
    oczekiwałbym tam jednak cen brutto na aukcjach.

    Jeśli dobrze rozumiem Twoje stanowisko, to nie-podatnikom i polskim
    firmom Adam powinien albo doliczyć VAT (czyli byłaby dodatkowa
    płatność), albo go sobie wziąć na klatę jak sugerowałeś poprzednio.

    Przy okazji - naliczenie VATu klientowi z PL jest prawem czy
    obowiązkiem sprzedającego? Taki nienaliczony ale zapłacony VAT
    mógłby sobie potem wrzucić w koszty PIT?

    Ja bym do tego tak podszedł, że trzeba zaakceptować, że wylicytowało
    się kwotę X i trzeba tak dopasować rozliczenie dla danego kupującego,
    żeby "się zgadzało" i jednocześnie nie dopłacać do interesu.
    Efektywnie oznacza to, że X = brutto.

    ps. było pytanie "o czym jeszcze pamiętać". Czy przypadkiem MOSS
    nie obejmie niektórych usług przez FL?

    --
    Michał