    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie FP w PIT
    Date: Tue, 25 Apr 2017 12:37:44 +0200

    W dniu 2017-04-25 o 12:04, Piotr Gałka pisze:
    > Dla mnie istotnym kryterium poza tym aby się suma zgadzała jest aby US
    > dał mi święty spokój, a to mogę osiągnąć wpisując tak, jak to się
    > powinno zrobić aby im wszystko pasowało i tego usiłuję dociec.

    Uzupełnię dlaczego to jest moje kryterium.

    Kilka lat temu błąd w programie do PITów wygenerował w naszym przypadku
    4 wezwania do US + 4 korekty + US zawiadamiał o tym Izbę Skarbową.
    Teraz te składki na FP też wpisujemy do 4 PITów.
    Błąd polegał na tym, że jak w danej pozycji wpiszesz 1000 to wyświetli 1
    000 (ze spacją). Widząc takie liczby brat (wypełniał wstępnie PIT z
    którego potem robiliśmy 3 kopie do dalszego wypełniania) w jakiejś innej
    pozycji wpisał 1 000 zamiast 1000. Na ekranie i wydrukowanym PIT
    wyglądało identycznie - i tu 1 000 i tu 1 000 i żadnego komunikatu o
    błędzie. A wysłane zostało 1. Nie mam nic przeciwko, aby spację uznawał
    za znak kończący liczbę, ale powinien dać jakieś ostrzeżenie, że w polu
    są nadmiarowe znaki 000. Nie pamiętam, która to była pozycja, że nie
    skutkowała innymi zmianami, które dało by się zauważyć. Ale wszystko się
    zgadzało tylko ta jedna pozycja nie pasowała do reszty. A może przy
    obliczeniach wewnętrznych radził sobie z tą spacją, a przy wysyłaniu już
    nie - nie chce mi się teraz szukać.
    Trzeba było 4 razy opisywać ten problem jako wytłumaczenie powodu
    składania korekty.

    W US sprawa była tak trudna, że odsyłali mnie do kolejnych pokoi aż
    trafiłem do jakiegoś, gdzie chyba mało kto trafia (specjalną przepustkę
    dostałem). Tam ze 20 urzędników i ja jeden i kazali czekać. W czasie jak
    czekałem, co najmniej 3 urzędniczki przechodziły koło mnie z czajnikiem
    i po chwili wracały i trwało i trwało - wszyscy tak zajęci....

    Wkurza mnie takie nie szanowanie mojego czasu.
    Jak sam go nie szanuję to mnie mniej wkurza :)
    Dlatego wolę nawet kosztem dłuższego czasu poszukać informacji niż potem
    spędzać kilka godzin w US.
    P.G.