    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie FP w PIT
    Date: Tue, 25 Apr 2017 17:13:09 +0200

    > Ale to co opisujesz, to jest błąd programu, a nie reguła prawna
    > do której się musisz dopasować.

    Nie porównuję jednego z drugim tylko przewiduję, że skutki wpisania
    zgodnie z prawem ale tak, że US nie będzie w stanie sam dojść do tego,
    że to się zgadza mogą być równie upierdliwe.

    Jeśli zmodyfikuję kwotę kosztów w PIT/B to się przestanie zgadzać z %.
    Wiem, że to sprawdzają bo kiedyś co roku musieliśmy im tłumaczyć, że jak
    jest 16,67% to wcale nie znaczy, że jak pomnożą przychód spółki przez
    16,67% to im wyjdzie przypadający na wspólnika bo to 16,67 to jest
    zaokrąglenie a nigdzie nie jest powiedziane, że w związku z tym mamy
    wpisywać nieprawdziwe wartości przypadające na wspólnika.
    Kogo oni tam zatrudniają - że nie potrafi wpaść na to, że 16,67% to
    przybliżenie 1/6 :).
    Wezwania z US się skończyły jak kilka lat temu skłoniliśmy autorów
    programu do poprawienia tego i teraz ja wpisuję 100/6 i po kliknięciu
    Enter program wyświetla 16,66666666666666667% (a może jeszcze więcej
    tych 6-ek) i już im się zgadza.

    Jeśli zmodyfikuję koszty tam, gdzie są przepisywane z PIT/B to im
    wyjdzie, że jest błąd przy przepisywaniu (a może w ogóle system odmówi
    przyjęcia takiego PITa) i problem ten sam.

    Dopisać do składek na Ubezpieczenie Społeczne według mnie zgodnie z
    prawem nie można. Znalazłem w wielu miejscach info, że składki na FP
    można tylko doliczyć do kosztów. Widzę więc tylko dwie opisane wyżej
    możliwości i jedną z nich wybiorę.
    P.G.