    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie FP w PIT
    Date: Tue, 25 Apr 2017 19:05:42 +0200

    W dniu 2017-04-25 o 17:53, cef pisze:

    > No i dlatego niestety jesteś zmuszony opanować podatki, które masz
    > rozliczać,
    > żeby wiedzieć co i gdzie wpisujesz.
    > Na pocieszenie mogę powiedzieć, że z racji sposobu rozliczania
    > mam częste czynności sprawdzajace czy kontrole, ale aparat skarbowy
    > jakby mniej agresywny niż w latach 90. Aż trudno mi uwierzyć, że dla
    > zwykłej literówki tyle musiałeś się fatygować. Ja takie sprawy wyjaśniam
    > w swoim US
    > mailem bez ruszania się z domu.

    Ja mam inne doświadczenia.

    Kiedyś z powodu kredyt potrzebowaliśmy zaświadczenia o niezaleganiu.
    pierwsza wizyta - ktoś z nas składa 4 wnioski (Gdańsk),
    druga wizyta (chyba po dwu tygodniach jak już mieli mieć) - niestety nie
    ma, zapytaliśmy w PILe (siedziba firmy) i czekamy na odpowiedź - proszę
    przyjść za tydzień,
    trzecia wizyta - no niestety jeszcze nie ma - niech pan przyjdzie za
    tydzień,
    czwarta wizyta - ponagliliśmy ich, ale nic nie odpowiedzieli,
    wysłaliśmy kolegę w PILe do US (piąta wizyta) - dostaliśmy, już dawno
    takie zapytanie, ale nie mamy obowiązku odpowiadać :).
    szósta wizyta:
    - oni twierdzą, że nie mają obowiązku odpowiadać, że wy nie
    powinniście sprawdzać firmy a tylko czy człowiek wpłacił, to co w PIT
    napisane.
    - ja nie mogę wystawić zaświadczenia, że pan nie zalega, jeśli nie
    wiem, czy pana firma nie zalega z VAT.
    - ale Pani zaświadcza, że ja nie zalegam, a nie firma.
    - firma nie ma osobowości prawnej więc jak firma zalega to pan zalega.
    - pani wie, że to jest dla banku, oni potrzebują od wszystkich
    wspólników, ci w Pile nie dostaną jeśli firma zalega,
    - nic mnie to nie obchodzi, ja nie mogę zaświadczyć, że pan nie zalega
    dopóki nie wiem jak firma,
    - ale Pani wie, że nie ma takiej procedury i dlatego oni nie muszą
    odpowiadać,
    - wiem, ale nic na to nie poradzę, wysłałam zapytanie - to wszystko co
    mogę zrobić - czekam na odpowiedź.

    Musieliśmy ubłagać w Pile (siódma wizyta), aby wysłali do Gdańska co ci
    tu chcieli i po kolejnym tygodniu odebrać zaświadczenia (ósma wizyta).

    Kredyt w rachunku wymagał takiej akcji co rok.
    Znając tę procedurę w następnych latach radziliśmy sobie krócej - po
    złożeniu wniosków kolega w Pile od razu szedł aby popchnąć odpowiedź.

    Stach pomyśleć jak ktoś jest wspólnikiem wielu spółek w wielu miastach.
    P.G.