  • 11. Data: 2005-01-19 12:40:01
    Temat: Re: HELP przeprawa z urzędem skarb. - to jużdzi?
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/19/2005 12:48 PM, Użytkownik Ava napisał:

    > Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:cslg27$oof$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > chętnie poszukam ale chociaż podaj jakieś kluczowe kryteria
    > miesiąc kiedy to było, fragment tytułu

    Niedawno, nie pamiętam tytułu. Słowa kluczowe vat, opodatkowanie twórców
    Tu masz jeszcze odpowiedź ministra na zapytanie poselskie w tej sprawie:
    http://tinyurl.com/425pl
    No i warto przeszukać odpowiedzi urzędów skarbowych:
    http://sip.mf.gov.pl/sip/

    --
    gefragt

  • 12. Data: 2005-01-19 14:46:54
    Od: "Ava" <e...@p...pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cslkks$jav$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > http://tinyurl.com/425pl
    > No i warto przeszukać odpowiedzi urzędów skarbowych:

    Dzięki za namiary \
    - poszukam specjalisty zanim pobiegne do urzędu. Z odpowiedzi ministra
    wynika że jeśli zleceniodawca zgodzi sie przejąc odpowiedzialność za moje
    tłumaczenia bo je np. sprzedaje dalej to nie płacę VAT. Ale niestety kilka
    tłumaczeń zrobiłam też dla klienta docelowego (ministerstwa) który ich
    nigdzie nie sprzedawał więc tu może być problem.
    Generalnie to chyba z lekka osiwiałam rozstrząsając ten problem bo znikąd
    100% pewności wszędzie znaki zapytania i gdybanie.

    Pozdr
    Ewa

  • 13. Data: 2005-01-19 20:26:41
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Niedawno w dodatku Dobra Firma do Rzeczpospolitej był dosyć duży artykuł
    > na ten temat - do znalezienia na stronach Rzepy (archiwum płatne)

    Było też o tym wspomniane przy okazji omawiania jakości tłumaczeń
    VI dyrektywy (Rzepa z 11-go). Wyszło przy tym, że Bruksela życzy sobie
    aby ovatować wszystko równo jak leci, z wyłączeniem jedynie tych
    przypadków, w których "więzy prawne" tworzą stosunki na kształt
    pracownik-pracodawca.
    Tutaj ode mnie duży plus dla tłumaczy bo chwilowo nam się upiekło :-)

    Pix

  • 14. Data: 2005-01-19 22:39:32
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > Generalnie to chyba z lekka osiwiałam rozstrząsając ten problem bo znikąd
    > 100% pewności wszędzie znaki zapytania i gdybanie.

    nie martw sie, nie ty jedna - w podobnej sytuacji sa setki tysiecy osob w
    tym kraju - czesc zupelnie nie wie o problemie, inni placa na zapas, inni
    robia wszystko by nie przekroczyc limitu 10 tys. euro w przeliczeniu na
    okres prowadzenia dzialalnosci (tu tez jest zagwostka co to oznacza jesli
    nie masz DG) itd.

  • 15. Data: 2005-01-21 01:21:27
    Temat: Re: HELP przeprawa z urzędem skarb. - to już dziś
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005, du hast mich gefragt wrote:

    [...]
    > + Mam kilka wątpliwości:
    [...]
    > + Po trzecie wydaje mi się, że można być jednocześnie VATowcem i nie prowadzić
    > + DG, chociaż będzie to powodować duże problemy z rozliczeniem i odprowadzaniem
    > + zaliczki na podatek dochodowy przez płatnika.

    Nie sądzę. Dlaczego by miało ?

    > + Po czwarte (a właściwie powinno być po pierwsze): czy nie ma tu zastosowania
    > + zwolnienie ze słynnego art. 15 ust 3 pkt 3?

    Ano właśnie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)