  • Data: 2002-01-03 17:38:44
    Temat: Re: Honorarium członka Zarządu
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MM" <m...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:a11i3j$akd$1@h1.uw.edu.pl...
    > Ponadto jeżeli jest mowa o honorarium to rozumiem, że chodzi o 50% koszty
    > uzyskania przychodu. można je uzyskać za kwotę wypłaconą z tytułu
    > przeniesienia praw do utworu efekt ten można zawrzeć równie dobrze w
    umowie
    > o dzieło. Sam termin honorarium nic nie mów. Honorarium kojarzy się z
    > dziełem. Wynagrodzenie z tytułu wypłaty honorarium może składać się z
    > wynagrodzenia za tzw. ustalenie utworu w miejscu tj. po ludzku wygłoszenie
    > utworu oraz przeniesienie praw autorskich do tego utworu, które jest
> [...]
    Jeśli chodzi o definicję honorarium i konsekwencji KUP to masz oczywiście
    rację
    Precyzując pytanie chodzi o wynagrodzenie które RN lub Zgrom. Udziałowców
    może przyznać za pełnienie funkcji członka zarządu. Takie wynagrodzenie nie
    ma KUP i cały przychód z tego tytułu nie jest obciążony składką na ZUS za to
    wchodzi
    jako przychód w rozliczeniu rocznym PIT. O takim wynagrodzeniu /dla osoby
    zatrudnionej na umowie o pracę/
    była mowa na tej liście. Moje pytanie dotyczy sytuacji kiedy taka osoba nie
    ma zawartej ze spółką umowy o pracę

    Pozdrawiam
    Bogdan K