  • 71. Data: 2017-11-03 20:00:49
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Ale deklaracja pozostanie kwartalna.
    > Po prostu dochodzi inny dokument, którego wypełniać musimy w trybie
    > miesięcznym.

    I jego wypełneinie juz samo w sobie implikuje koniecznosc wypełnienia
    dokumentów co miesiac.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 72. Data: 2017-11-03 20:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Zrobić co?
    > JPK? Tak.
    > KPiR - nie

    Czyli co?
    2 x zerowe jpk i w trzecim miesiacu komplet?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 73. Data: 2017-11-03 20:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Ależ zapewniają.
    >
    > Ta 95% grupa to Ci co mają księgową, czy oddają papiery za te
    > 150-200 zł miesięcznie, albo mają ogarnięty inny program księgowy i
    > mają ogólny zwiso-powiew na to. :)
    >
    > Zawsze możesz udowadniać, że ludzie skrobiący papierowe ewidencje
    > to ta zdecydowana większość :P

    Mogłbym teraz wytłumaczyc, dlaczego odpowiedziałes nie na temat ale
    poniewaz sam wiesz to mi sie nie chce.
    Powiem tylko: szkoda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 74. Data: 2017-11-03 20:16:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-03, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > I jego wypełneinie juz samo w sobie implikuje koniecznosc wypełnienia
    > dokumentów co miesiac.

    Absolutnie nie.
    JPK VAT zawiera informacje które wpisujesz do ewidencji.

    Deklaracja VAT-7(K), zawiera dane zbiorcze, sumy poszczególnych
    grup i ew. informacje o przeniesieniach, wniosek o zwrot, czy
    zaliczenie na kolejny okres itd.

    JPK implikuje wypełnianie co najmniej raz w miesiącu tego,
    co (teoretycznie) powinniśmy wypełniać codziennie, czyli
    KPiR i ewidencji sprzedaży/zakupów.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 75. Data: 2017-11-04 06:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > JPK implikuje wypełnianie co najmniej raz w miesiącu tego,
    > co (teoretycznie) powinniśmy wypełniać codziennie, czyli
    > KPiR i ewidencji sprzedaży/zakupów.

    Ale nawet w tym watku pare osób co prowadzi DG pisało ze nie zna nikogo
    kto by w ten sposób prowadził rachunkowosc.
    Czyli przepisy swoje, zycie swoje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 76. Data: 2017-11-04 09:43:11
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-04, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Ale nawet w tym watku pare osób co prowadzi DG pisało ze nie zna nikogo
    > kto by w ten sposób prowadził rachunkowosc.
    > Czyli przepisy swoje, zycie swoje.

    Zależy pewnie jaką masz działalność. Jakbyś dziennie wystawiał
    kilkadziesiąt/kilkaset dokumentów, to porządkowałbyś dokumenty
    dziennie. Jak ktoś ma parę dokumentów na krzyż, to pewnie
    robi to dopiero kiedy coś realnie wysłać. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 77. Data: 2017-11-04 12:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > dziennie. Jak ktoś ma parę dokumentów na krzyż, to pewnie
    > robi to dopiero kiedy coś realnie wysłać. :)

    Ale przeciez ja cały czas pisze o takich co maja kilka faktur
    miesiecznie.
    Jak ktos ma kilkaset dokumentów dziennie to zapewne nie prowadzi prostej
    ksiegowosci w excelu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 78. Data: 2017-11-05 08:52:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-03 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Czyli co?
    > 2 x zerowe jpk i w trzecim miesiacu komplet?

    Nie widzę przeciwwskazań. (no, może poza tym, że sprzedaż jednak trzeba
    wysłać)

    --
    Pete

  • 79. Data: 2017-11-05 10:33:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Nie widzę przeciwwskazań. (no, może poza tym, że sprzedaż jednak
    > trzeba wysłać)

    No to i tak trzeba usiąść 3 razy do sprawy która dotychczas załatwiało
    się raz. Ale ok, to jest jedna sprawa, narzedzie to druga i pewnie nawet
    troche wazniejsza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 80. Data: 2017-11-07 16:15:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Pete n...@n...com ...

> [...]
    >załatwiało
    >się raz. Ale ok, to jest jedna sprawa, narzedzie to druga i pewnie

    Przy "kilku fakturach w miesiacu" niewielka roznica, czy sie poswieci
    trzy razy po 20 minut, czy raz godzine.

    Chyba, ze procedura wysylania tego JPK bedzie tak skomplikowana, ze
    ksiegowanie tych "kilku faktur" trwa np 10 minut, a wysylanie 20 minut
    Zazwyczaj wieksza systematycznosc pomaga - czlowiek pamieta, ze
    przeciez mial jeszcze fakturke od X, i nie zastanawia sie po 3
    miesiacach "co ja z nia zrobilem".

    J.