  • 21. Data: 2016-10-06 11:19:25
    Temat: Re: JPK faktury
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 6 Oct 2016 11:12:38 +0200
    jedenptak <n...@d...pl> wrote:

    Swoją szosą - tam będą nieziemskie dane marketingowe. Będą wyciekały
    dane? :P

  • 22. Data: 2016-10-06 11:27:37
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 6 Oct 2016 11:18:22 +0200
    cef <c...@i...pl> wrote:

    > To się pewnie system zapcha samymi mailami w tej sprawie.

    Na początku tak. Ale po pierwszej fali, i komunikacie "3 próby i
    wp...l" będziemy chodzić jak w zegarku.
    Szukasz na siłę argumentów
    ;)

  • 23. Data: 2016-10-06 11:38:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-10-06 o 11:01, cef pisze:

    > Po numerze faktury, to bym nie ryzykował,

    do porównania się wytnie wszystko poza 0-9 oraz A-Z i zostanie sensowny
    identyfikator

    > bo błedów tam i przekłamań będzie mnóstwo.
    > Zwłaszcza, że masa na rynku debilnych systemów numeracji
    > z literami, spacjami, nawiasami.
    > Chyba raczej po kwotach będą wyszukiwać odwzorowanie,

    Nie ma obowiązku księgowania wszystkich pozycji z faktury, więc to
    raczej kiepski pomysł.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2016-10-06 11:55:04
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 6 Oct 2016 11:38:52 +0200
    Pete <n...@n...com> wrote:

    > do porównania się wytnie wszystko poza 0-9 oraz A-Z i zostanie
    > sensowny identyfikator

    To raczej oczywiste, ale kto ich tam wie. Pomijam szczegóły, ale np.
    moim księgowym w rej. zakupu nie mieszczą się długie numery np. fa za
    Gaz. I wpisuja istotne ich części umożliwiające jednoznaczną
    identyfikację.

    Rej. VAT zakup do wymiany, nie ma żadnego pola gdzie można dopisac
    full numer.

    > Nie ma obowiązku księgowania wszystkich pozycji z faktury, więc to
    > raczej kiepski pomysł.

    Ale przecież mamy nie wykazywać pozycji FA zakup, tylko kwoty , NIP
    dostawcy, NR fa zakupu itp.
    To raczej włąśnie KWOTY będą porównywane , ile wykazał sprezdawca na
    tej FA a ile kupujący.
    Różnica generuje wezwanie karne :) ?

    Dlatego relacja dokument sprzedawcy -> dokument zakupu jest wg. mnie
    elementarna.

  • 25. Data: 2016-10-06 11:58:48
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 6 Oct 2016 11:38:52 +0200
    Pete <n...@n...com> wrote:

    > do porównania się wytnie wszystko poza 0-9 oraz A-Z i zostanie
    > sensowny identyfikator

    > Nie ma obowiązku księgowania wszystkich pozycji z faktury, więc to
    > raczej kiepski pomysł.

    O przepraszam, nieuważnie przeczytałem = źle zrozumiałem. Masz rację.
    Czyto do nie do Ciebie powinno być.

  • 26. Data: 2016-10-06 12:14:13
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 6 Oct 2016 09:59:24 +0200
    jedenptak <n...@d...pl> wrote:

    Dodam jeszcze link do FAQ o nr FA

    http://www.mf.gov.pl/documents/764034/5134536/Odpowi
    edzi+na+pytania+dot.+JPK.pdf
    Odpowiedz nr 28.

    i zmykam, bo już nie mam czasu dziś na nic innego

  • 27. Data: 2016-10-06 12:27:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-06 o 12:14, jedenptak pisze:
> [...]
    edzi+na+pytania+dot.+JPK.pdf
    > Odpowiedz nr 28.
    >
    > i zmykam, bo już nie mam czasu dziś na nic innego

    Czytałem ostatnio ten FAQ i najlepiej by było,
    jakby wszystkie transakcje księgować w systemie MF w chmurze :-)
    Jeden system, jeden program, prosta kontrola.
    Mógłby się ten program nazywać Vatnik :-)

  • 28. Data: 2016-10-06 14:53:08
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 6 Oct 2016 12:27:31 +0200
    cef <c...@i...pl> wrote:

    > Czytałem ostatnio ten FAQ i najlepiej by było,
    > jakby wszystkie transakcje księgować w systemie MF w chmurze :-)
    > Jeden system, jeden program, prosta kontrola.
    > Mógłby się ten program nazywać Vatnik :-)

    I byśmy płacili co miesiąc podatek od darowizny ;P (za program, hmm
    ciii... bo zaczną liczyć za Płatnika)
    oj, znowu zajrzałem na grupę, jestem uzależniony

  • 29. Data: 2016-10-06 20:25:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedenptak" napisał w wiadomości grup
    On Wed, 28 Sep 2016 16:57:12 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Wędrowniczek" napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >
    >Po co?

    W miedzyczasie sie wyjasnilo, ze to nie o faktury zakupow chodzi,
    tylko o szczegolowe dane pozycji.
    Pozycje to prawde mowiac nie bardzo wiem po co im i w fakturach
    sprzedazowych - wystarczylyby same podsumowania - to co w rejestrach
    VAT jest.

    Chyba, ze jakies szczegolowe kontrole przewiduja - np kto komputer
    kupil, to sie sprawdzi czy prawidlowo amortyzuje, kto drukarke - to
    czy zwiekszyl wartosc srodka trwalego, kto samochod - czy nalicza
    dodatkowe podatki ...

    >A po co im dane z FA zakupu? Przecież będą mieli.
    >1. Wykazujesz NIP i nr FA (nr jaki widnieje na "papierze") zakupu
    >dostawcy
    >2. Dostawca ma obowiązek przekazać pozycje FA sprzedazy
    >3. Robisz relację:
    > NIP+NRFAZAKUP => NIP+NRFASPRZED DOSTAWCY
    >i masz pozycje zakupu.
    >Unikają dublowania danych?
    >Wydaje mi się , że test relacji NR FA zakup +> nr FA Sprzedazy będzie
    >podstawowym testem czy nie masz lewych/dziwnych faktur.

    Za pare lat, gdy wszyscy beda wysylali JPK, to tak.
    Podsumuje sie dane sprzedazowe po NIP nabywcy i sprawdzi z jego
    deklaracja.
    Nadal jednak na moj gust byloby bezpieczniej poszczegolne faktury po
    obu stronach sprawdzac.

    Pytanie - komu mogloby zalezec na odsunieciu takiej weryfikacji o pare
    lat :-)
    No ale jesli faktury zakupowe maja byc zglaszane, to nie ma pytania.

    > Być możę będą kłopoty gdy sprzedawca wpisze ciut inaczej nr FA np.
    >pominie jakieś kreski, rok, nazwe magazynu itp. a/lub Ty wprowadzisz
    >ja
    >go inaczej i relacja po NR nie będzie chciała zaskoczyć.

    Owszem, ale wlasnie o to chodzi, zeby urzad prawidlowosci odfiltrowal
    i tylko roznice sprawdzal.
    Moze nawet nie beda musieli przychodzic na kontrole, bo sobie popatrza
    w komputer, albo dorobia sprawdzanie bez kresek.

    J.

  • 30. Data: 2016-10-06 20:27:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedenptak" napisał w wiadomości grup
    On Thu, 6 Oct 2016 11:01:37 +0200 cef <c...@i...pl> wrote:

    >To proste, system automatycznie wyśle na mejla żadanie wyjaśnienia i
    >ponownego przesłania uzgodnionych numerów. Przejmowac nie będą się
    >zapewne , to będzie Twój problem.

    A w mailu w zalaczniku mozna od razu mandacik na 50 zl dolaczyc w
    razie dobrowolnego przyznania sie do winy :-)

    I ilosc przeklaman zniknie w tempie ekspresowym :-)

    J.