  • Data: 2017-06-21 19:34:58
    Temat: Re: JPK - jaki program do faktur?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 20 Jun 2017 22:49:55 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Ale nikt nie ułatwia zycia programistom bez wyraźnego powodu (np. czegos
    > nie da się zrobić). Wśrod managmentu istnieje powiedzenie "lepsze jest
    > wrogiem dobrego". Uważam je za idiotyczne w kontekście IT, ale jest
    > bodaj naczęściej powtarzaną bzdurą jaka usłyszysz od osób decyzyjnych w
    > korpo.

    Przytoczone przez Ciebie słupki w Excelu też pokażą, że warto tym
    programistom życie ułatwić. Nie wszyscy tkwią w wiecznym marazmie.

    > Nie, to oznacza że zamiast programisty można zatrudnić studenta. Kolesie
    > od gapienia sie w słupki widza tylko słupki. Pewno że uogólniam i
    > zapewne ktos zaraz rzuci przykladem o jakiejś dupereli która
    > przyspieszyla cośtam o ileśtam. Ale ogólnie - chodzi o to żeby koszty
    > produkjci były najniższe a to najłatwiej uzyskać stosując dziadowskie
    > technologie RAD ze studentami w roli drag'n'drop operators. I sa korpo
    > które dokładnie tak robią.

    I zapewne produkują dziadowski soft. Dla nich też jest miejsce na rynku.
    Ale rzesze myślących programistów też gdzieś pracują.

    > Niedaleko mnie jest np. przychodnia która częściowo bangla jeszcze na
    > Win98 i tylko kilka stacji jest nowszych gdzie to niezbędne z powodu
    > softu (win vista). Koszt zmiany sprzętu i oprogramowania były
    > astronomiczne, kierownictwo będzie więc jechało na tym co ma aż
    > kompletnie padnie. Sieć mają jeszcze na BNC więc wymiana drutu wliczana
    > jest w koszty.

    Ten sprzęt jest dawno zamortyzowany, jego czas życia upłynął lata temu.
    Pracownicy pewnie zgrzytają zębami gdy mają z tego korzystać, ale winne są
    głupie oszczędności. Jeśli jacyś producenci chcą ich mieć za klientów -
    również ich wybór. Ale to nie będą dobrzy klienci, tacy oszczędzająy na
    czym się da.

    > A Ty tu nagle wyskakujesz że aby ikonki były ładniejsze a predkośc
    > internetowa o 1% szybsza trzeba Win10. A oni mają monitory CRT i
    > internet "na SDI".

    Ty wyskoczyłeś z ikonkami. Ja piszę o ułatwieniu dla producenta, który nie
    może wiecznie stać w miejscu. On też ma konkurencję.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl