    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ja rozumiem, że życie nie jest proste ale ...
    Date: Thu, 8 Feb 2007 09:52:52 +0100

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:eqenq1$aqf$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A niby dlaczego nie miałby być KUP?
    >
    > Jest to prowizja banku pośredniczącego z tytułu wykonania przelewu.
    > Przy przelewach SHA koszty przelewu są dzielone pomiędzy nadawcę i
    > odbiorcę. Koszty, które ja ponoszę są wykazane w potwierdzeniu przelewu.
    >
    > Tak więc na pewno jest to koszt. Mam też nadzieję, że jest to KUP?
    > Czy ktoś ma jakąś inną opinię? Najlepiej popartą podstawami prawnymi?

    kiedyś mignęło mi jakieś postanowienie US
    że koszty przelewu powinieni ponosić zlecający dokonanie przelewu a nie jego
    odbiorca
    i dlatego nie moga być kup u odbiorcy
    albo jakos tak
    jak się uprzesz, to poszukam :)

    > No ale z tego co pamiętam, to o kursie NBP z dnia otrzymania przychodu to
    > już w ogóle nie ma mowy w ustawie.
    > Tak więc dlaczego akurat tak?

    ależ jest:

    15a updop

    2. Dodatnie różnice kursowe powstają, jeżeli wartość:

    1) przychodu należnego wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu na złote
    według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski jest niższa od
    wartości tego przychodu w dniu jego otrzymania, przeliczonej według
    faktycznie zastosowanego kursu waluty z tego dnia,

    3. Ujemne różnice kursowe powstają, jeżeli wartość:

    1) przychodu należnego wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu na złote
    według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski jest wyższa od
    wartości tego przychodu w dniu jego otrzymania, przeliczonej według
    faktycznie zastosowanego kursu waluty z tego dnia,

    4. Jeżeli przy obliczaniu wartości różnic kursowych, o których mowa w ust. 2
    i 3, nie jest możliwe uwzględnienie faktycznie zastosowanego kursu waluty w
    danym dniu, przyjmuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski z
    ostatniego dnia roboczego poprzedzającego ten dzień.

    pozdrawiam