  • 51. Data: 2015-04-05 17:06:46
    Temat: Re: Jak często rachunkować dzieła?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-05 o 15:06, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Można podpisywać umowy po fakcie?

    Z definicji nie da się wykonać umowy przed jej zawarciem, choćby ustnym.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2015-04-05 19:56:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.04.2015 o 17:06, Liwiusz pisze:

    > Z definicji nie da się wykonać umowy przed jej zawarciem, choćby ustnym.

    No to po co ją w ogóle podpisywać po fakcie?

  • 53. Data: 2015-04-05 21:10:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-05 o 19:56, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No to po co ją w ogóle podpisywać po fakcie?

    Sam sobie zadajesz pytania na grupie? :)

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2015-04-05 22:20:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.04.2015 o 21:10, Liwiusz pisze:
    > Sam sobie zadajesz pytania na grupie?:)

    Nie, przecie omawiamy pomysł witka, który na moje oko nic nie daje, bo
    czy ta umowa jest słowna czy pisemna to jeden czort. Są dwie umowy -
    ramowa (zlecenie) przynosząca 0zł albo straty oraz szczegółowa (dzieło)
    i interpretacja podejrzana o właściwą jest taka, choć Gotfryd ma
    wątpliwości.

  • 55. Data: 2015-04-06 02:08:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tylko:
    >
    > a) Gotfryd twierdzi, że to nadal będzie zlecenie, bo będzie ramowa umowa
    > co do treści :)

    Nie bedzie zadnej umowy ramowej.
    Bedzie umowa do wydrukowania (jak ktoś chce) pootwierdzająca ustalenia
    ustne.

    > b) Podpisywanie po fakcie też jest kombinowaniem w poprzek prawa niestety.

    Nie. Umowa ustna obowiazuje tak samo jak pisemna.
    O potwierdzenie pisemne ustnej umowy nie musi byc przed jej rozpoczeciem.

    > Tyle, że to nadal kombinowanie. O to chodzi, że przedsiębiorca w tym
    > kraju kombinuje z papierkami zamiast zająć się swoją działką.

    No to sobie podpisuj na biezaco.

    Ty jestes bardziej strachliwy niz mysz jak zobaczy kota.

  • 56. Data: 2015-04-06 07:14:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.04.2015 o 02:08, witek pisze:

    > Nie bedzie zadnej umowy ramowej.

    Będzie. Tylko że ustna, a nie pisemna. Faktu istnienia umowy ramowej w
    tym wypadku nie da się raczej zakwestionować. Dlatego właśnie był mój
    wybór, żeby była pisemna i nie można było kwestionować jej treści.

    > Nie. Umowa ustna obowiazuje tak samo jak pisemna.

    No więc po co podpisywać pisemne po fakcie?

  • 57. Data: 2015-04-06 15:15:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > No więc po co podpisywać pisemne po fakcie?

    Nie mam pojecia
    Ale to ty sie uparłeś.

  • 58. Data: 2015-04-06 18:56:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.04.2015 o 15:15, witek pisze:

    > Nie mam pojecia
    > Ale to ty sie uparłeś.

    bynajmniej. To ty proponowałeś to jakoby na rozwiazanie sytuacji, a
    nijak to nie rozwiązuje.

  • 59. Data: 2015-04-06 20:22:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > bynajmniej. To ty proponowałeś to jakoby na rozwiazanie sytuacji, a
    > nijak to nie rozwiązuje.

    w twoim przypadku nie istnieje zadne rozwiazanie.
    Jak ci sie proponuje zeby zostawiac umowy ustne to sie krzywisz i chesz
    na papierze, jak ci podrzucam rozwiazanie jak szybko sporzadzic umowy na
    pismie to sie czepiasz po co musi byc na pismie.

    No to tu to ci juz tylko lekarz moze pomoc.

  • 60. Data: 2015-04-06 20:49:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.04.2015 o 20:22, witek pisze:
    > Jak ci sie proponuje zeby zostawiac umowy ustne to sie krzywisz i chesz
    > na papierze,

    Znów masz jakieś zachwiania... Przecież od samego początku chcę i
    upieram się przy ustnych umowach o dzieło na konkretne rzeczy, które
    pojawiają się nagle i z zaskoczenia i mamy często parę minut na
    telefonie na ustalenie ,,jedziesz i robisz''.