  • 11. Data: 2018-09-06 12:40:12
    Temat: Re: Jak forma daty na fakturze?
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Dlaczego tak ci się wydaje? Chodziłeś do szkoły w USA? Nie umiesz pisać
    > po polsku?
    Ja nie chodziłem do szkoły w USA.
    Po polsku trochę umiem pisać ale co zrobić z ludźmi, który wydaje się,
    że amerykański format daty uważają za poprawny.
    Co więcej taki format generuje jeden z programów.

    > W Polsce nie stosuje się zapisu daty miesiąc przed dniem, a potem rok.
    Dlatego zapytałem o podstawę prawną. Jakbyście znali tematy byłby
    zamknięty.:)

    > Tak będzie - w końcu za błędy wynikające ze swojego nieuctwa się płaci.
    To nie nieuctwo. To moment kiedy czytający zastanawia się, co autor miał
    na myśli pisząc. Dokładnie jak w interpretacji II części Dziadów.:)

    > A jak zmusić grupowicza, aby pisał po polsku? Bo nijak nie mogę
    > zrozumieć, po co miałbyś zmuszać dostawcę, abyś ty (sic: umieszczam)
    > umieszczał prawidłowe określenia?
    Odpowiedź poniżej.

    > Art. 106e ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT. Jeśli jest spór co do tego, czy
    > nazwa (rodzaj) usługi lub towaru jest poprawnie określona, to pewnie
    > spór by się oparł o sąd. Nie oczekujesz chyba Ustawy o Nazwach Lamp na
    > Fakturach?
    Liwiuszu
    Takie określenie jest wg mnie właściwe:
    Dekoracyjna lampa wyładowcza YgJpk26.
    Wiesz z tego określenia, że jest to dekoracja do biura a nie narzędzie
    pracy chirurga.
    To chyba proste.

    > Swoją drogą - YgJpk26 nic nie pokazuje w google, więc pewnie nazwa jest
    > zła :)
    Czy mam rozumieć, że jak coś nie figuruje w google to nie istnieje?:))
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-09-06 12:43:20
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Thu, 06 Sep 2018 11:33:45 +0200, użytkownik kapitalikk napisał:

    > Dupę zawracam dlatego, że może ktoś z rządzących (nadzieja) kiedyś to
    > będzie czytał i zwróci uwagę na fakt, że w JPK można odczytywać i
    > zapisywać daty różnie.

    Nie. Nie można. Format zapisu daty w JPK jest dokładnie określony. I
    autor programu generującego JPK musi wszystkie używane przez siebie
    sposoby zapisu dat przekonwertować na ten wymagany.

  • 13. Data: 2018-09-06 12:50:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-06 o 12:40, kapitalikk pisze:

    > Ja nie chodziłem do szkoły w USA.
    > Po polsku trochę umiem pisać ale co zrobić z ludźmi, który wydaje się,
    > że amerykański format daty uważają za poprawny.

    Wystawić im notę korygującą, bo zrobili błąd na fakturze.

    > Liwiuszu
    > Takie określenie jest wg mnie właściwe:
    > Dekoracyjna lampa wyładowcza YgJpk26.

    A co to jest YgJpk26? Bo jeśli strony wiedzą co to jest, a osoba
    postronna może się łatwo dowiedzieć, to nazwa jest ok.

    > Czy mam rozumieć, że jak coś nie figuruje w google to nie istnieje?:))

    Dobrze jest tak zakładać, zwłaszcza w przypadku oceniania, czy YgJpk26
    jest wystarczająco dobrym określeniem produktu na fakturze.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-09-06 13:13:38
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > A co to jest YgJpk26? Bo jeśli strony wiedzą co to jest, a osoba
    > postronna może się łatwo dowiedzieć, to nazwa jest ok.
    LIWIUSZU!!!!
    Przecież jesteś Stary!!
    :)
    Wiesz, że jak strona dzisiaj kupuje towar to za 8 miesięcy albo 5 lat
    (podczas kontroli US) robi WIEEELKIE ZDZIWIONE OCZY i zastanawia się co
    to jest na fakturze bo to było taaak dawno a kontrahent już dawno
    zlikwidował działalność.

    > Dobrze jest tak zakładać, zwłaszcza w przypadku oceniania, czy YgJpk26
    > jest wystarczająco dobrym określeniem produktu na fakturze.
    Oj dobrze jest ale to wymaga wyobraźni. Tego obecnie ludziom młodym brak.
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-09-06 13:21:11
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Nie. Nie można. Format zapisu daty w JPK jest dokładnie określony. I
    > autor programu generującego JPK musi wszystkie używane przez siebie
    > sposoby zapisu dat przekonwertować na ten wymagany.
    To rozumiem i ja wprowadzam do JPK właściwy format daty, natomiast na
    papierze mam datę zapisaną w formacie 2018 06 09.

    Ja wiem, że w tym przypadku jest to 06 września 2018 r. a to jest
    pierwsza faktura tego klienta z datą w tym formacie.
    Jeśli więcej klientów będzie stosować różne formaty dat ja mogę się
    pomylić wprowadzając ich format jako europejski. Firma jest z Polski.

  • 16. Data: 2018-09-06 13:35:21
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-06 o 11:13, cef pisze:

    > Raczej nie ma tego w prawie.

    W przypadku rozstrzygania sporów sądy jak najbardziej biorą pod uwagę
    prawa zwyczajowe (o ile nie są sprzeczne z prawem stanowionym).

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_zwyczajowe

    "Do wymogów, które musi spełnić zwyczaj, aby mógł stać się obowiązującym
    prawem, można zaliczyć:

    - praktykę (longa consuetudo) - ustaloną, jednolicie wykonywaną i trwałą
    praktykę postępowania w określonej sytuacji,
    - przekonanie o mocy prawnej (opinio iuris sive necesitatis) -
    powszechne przekonanie społeczeństwa o prawnie wiążącym oraz potrzebnym
    charakterze normy zwyczajowej."

    http://www.gazetaprawna.pl/encyklopedia/prawo,hasla,
    337646,prawo-zwyczajowe.html

    "Pozostałością prawa zwyczajowego są dziś zwyczaje, czyli pewne stałe,
    powtarzalne zachowania, społecznie pożądane w ramach danej dziedziny życia."

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/zapis-daty;10340.h
    tml

    "Tak zatem zmiana owego naturalnego szyku nie jest funkcjonalna, nie
    usprawnia bowiem porozumiewania się."

    W Polsce zwyczajem jest, że datę podaje się jako dzień-miesiąc-rok (lub
    w odwrotnej kolejności). W przypadku sporu, sąd weźmie pod uwagę
    kontekst lokalny danego dokumentu. Jeżeli dokument nie będzie pochodził
    z rejonu, gdzie jest jest inny zwyczaj zapisywania daty, to prawidłową
    interpretacją zapisu 1999-06-09 będzie 09 czerwca.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2018-09-06 13:54:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-06 o 13:21, kapitalikk pisze:
    > To rozumiem i ja wprowadzam do JPK właściwy format daty, natomiast na
    > papierze mam datę zapisaną w formacie 2018 06 09.
    >
    > Ja wiem, że w tym przypadku jest to 06 września 2018 r.

    Wygląda zatem na czeski błąd - faktura do poprawy.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-09-06 15:37:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kapitalikk" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Mnie się wydaje, że to 6 września.

    Czemu ? U nas nigdy tak nie bylo :-)
    Zawsze w srodku byl miesiac, niezaleznie od formatu :-)
    No moze hen daleko w Excelu/Windows 2.0 ...

    >Dupę zawracam dlatego, że może ktoś z rządzących (nadzieja) kiedyś to
    >będzie czytał i zwróci uwagę na fakt, że w JPK można odczytywać i
    >zapisywać daty różnie. Przecież są one od różnych dostawców. Każdy z
    >nich może stosować inne formaty daty. Ja nie muszę wiedzieć jaki to
    >format.

    A gdzie tam - sa dla jednego odbiorcy.
    I maja w byc w takim formacie, w jakim rząd nakazał.

    >Wpiszę taką datę jaka mi się podoba a pałować się będę potem tracąc
    >czas na pieprzone wyjaśnienie w JPK błędy.
    >Ty może masz na to czas, ja niestety nie.

    Dzisiaj dostales fakture ?

    J.

  • 19. Data: 2018-09-06 19:00:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Kłos a...@w...pl ...

    > Ma fakturę zakupową z dnia 9 czerwca, niezaksięgowaną, i kombinuje,
    > coby było, jakby przyjąć, że to jednak 6 września. A i tak w JPK się
    > to rozjedzie (gdzieś tam hen w chmurze).

    A jaki problem fakture z czerwca rozliczyc razem z sierpniem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 20. Data: 2018-09-06 19:54:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello kapitalikk,

    Thursday, September 6, 2018, 10:28:05 AM, you wrote:

    > Dzień dobry
    > Mam problem z datą na fakturze.
    > Czy istnieje przepis, który określa nakazuje używanie formatu daty na
    > fakturze?
    > Mam fakturę od kontrahenta, w której napisał:
    > 2018-06-09
    > Nie wiem czy to jest dziewiąty czerwca, czy szósty września.
    > W niektórych przepisach zusowskich mam wzór:
    > DD/MM/RRRR
    > i jest jasne.

    Dla mnie jasne jest ANSI i YYYY-MM-DD i taki format obowiązuje w
    Polsce. Nigdy nie spotkałem się z datą YYYY-DD-MM. YY/DD/MM tak.

    --
    Best regards,
    RoMan