  • 21. Data: 2004-01-08 17:16:07
    Temat: Re: Jak ksiegowac koszty?
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-08 14:41, Użytkownik Maddy napisał:
    > Ja bym dla bezpieczeństwa rozliczyła VAT w grudniu, ale nie wiem jaka
    > jest data faktury - bo może miała szansę przyść w grudniu.
    > US tez patrzy na prawdopodobieństwo, faktura wystawiona 31 grudnia nie
    > miała prawa dojść pocztą w grudniu, z 30 grudnia tez moż wzbudzac
    > podejrzenia, chyba że zachowany koperte na ktorej widac że to np.
    > priorytet. Każdy dowód się przyda
    > I warto spojrzeć jak przychodziły faktury w poprzednich miesiącach.
    A ja mam pytanie trochę z innej beczki, ale ponieważ chodzi o okres
    księgowania faktur, to się może tu podepnę.
    Na koniec miesiąca dostaję pocztą zbiorczą fakturę za paliwo. Faktura
    jest wystawiana w ostatnim dniu miesiąca, czyli np. 31.12.2003, dochodzi
    więc koło 07.01.2004. Nie mogę odliczać VAT z paliwa (samochód osobowy,
    kilometrówka), ale fakturę trzeba w rejestr VAT wpisać (zakupy za które
    nie przysługuje odliczenie). No i teraz pytanie czy dopisać ją do
    grudnia, czy do stycznia? W sumie nie ma to znaczenia z punktu widzenia
    wyliczanego podatku, ale jak jest poprawnie "technicznie"?

    Maciek
    KPiR, VAT, memoriał gdzie się da

  • 22. Data: 2004-01-08 17:31:29
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

> [...]
    > grudnia, czy do stycznia? W sumie nie ma to znaczenia z punktu widzenia
    > wyliczanego podatku, ale jak jest poprawnie "technicznie"?

    IMHO odpowiedz jest wyzej w tym samym watku: Jak na razie okresem
    rozliczeniowym dla podatku dochodowego jest ROK i
    koszty nalezy ujmowac w ROKu w którym je poniesiono lub w ROKU którego
    dotyczą. Nie ma ograniczeń co do ujmowania kosztów w miesiącach
    późniejszych o ile tylko mieszczą się we właściwym roku.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 23. Data: 2004-01-09 08:00:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maciek Bartnik napisał:

> [...]
    > więc koło 07.01.2004. Nie mogę odliczać VAT z paliwa (samochód osobowy,
    > kilometrówka), ale fakturę trzeba w rejestr VAT wpisać (zakupy za które

    Nie trzeba.
    W rejestrze VAT masz obowiązek rejestrowac wyłacznie te dokumenty które
    maja wpływ na wymiar podatku, innymi słowy tylko te które ujmiesz w
    deklaracji VAT.

    Fakt że w Twoin wzorze rejestru VAT jest taka kolumna świadczyć może o
    nadgorliwoiści wydawcy/twórcy programu.
    Czasem takie pozycje są przydatne do innych celów, np. w programach KH
    CDNu mozna księgowac przez rejestr vat za pomoca automatycznych dekretów
    - wtedy wpisanie wszystkiego do rejestru VAT i klepnięcie automatycznego
    księgowania jest mniej pracochłonne niz reczne definiowanie dekretu i
    jego wklepywanie. I po to jest tam haczyk "nie odliczaj VAT" którym
    oznacza się faktury od których nie przysługuje odliczenie.
    Ale to nie ma nic wspólnego z wymogami w zakresie ewidencji VAT.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 24. Data: 2004-01-09 08:19:51
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-08 18:31, Użytkownik plissken napisał:
> [...]
    > dotyczą. Nie ma ograniczeń co do ujmowania kosztów w miesiącach
    > późniejszych o ile tylko mieszczą się we właściwym roku.
    Ale ja mówię o rejestrze VAT.

    Maciek

  • 25. Data: 2004-01-09 10:58:10
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-09 09:00, Użytkownik Maddy napisał:
    > Nie trzeba.
    > W rejestrze VAT masz obowiązek rejestrowac wyłacznie te dokumenty które
    > maja wpływ na wymiar podatku, innymi słowy tylko te które ujmiesz w
    > deklaracji VAT.
    Dzięki!!!

    Maciek

  • 26. Data: 2004-01-09 22:55:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Fakt że w Twoin wzorze rejestru VAT jest taka kolumna świadczyć może
    >+ o nadgorliwoiści wydawcy/twórcy programu.

    Może próbował przewidzieć że czarne owce którym może się przydać
    struktura zakupów też się zdarzają ? ;)
    [...]
    >+ Ale to nie ma nic wspólnego z wymogami w zakresie ewidencji VAT.

    Najwyżej oberwę. Ale hmyknę sobie:
    hm.... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 27. Data: 2004-01-11 20:06:59
    Temat: Re: Jak ksiegowac koszty? - podczepiam sie pod watek
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > NIE JESTEM JASNOWIDZEM I NIE WYWRÓŻE JAKĄ METODĘ UJMOWANIA KOSZTÓW SOBIE
    > PRZYJĄŁEŚ!
    Eeee, no cudów nie wymagam ;) pisałaś o memoriałowej
    (kasowa to chyba raczej ciekawostka niż norma,
    ktoś wie jaki % albo &#8240; podatników rozlicza się kasowo?)

    > Przepraszam, uniosłam się.
    > Ale myslałam że jak ktos potrafi pisac to potrafi tez czytać...
    > Ale widąc czesto jedno nie determinuje drugiego.
    Tu jeszcze widać, że Ci nie przeszło :)
    ..ale minęły 3 dni więc spróbuję merytorycznie i bez złośliwości.

    Koszty (ta fakturka j.w.) mogę rozliczyć:
    - w grudniu (w roku którego dotyczą)
    lub
    - w styczniu (w roku w którym je poniesiono)

    natomiast Vat mogę rozliczyć:
    - w grudniu ( w miesiącu otrzymania faktury)
    lub
    - w styczniu (w miesiącu następnym)
    lub (ryzykowne?)
    - w lutym (nie później niż w miesiącu następnym)
    przy dodatkowym założeniu, że kopertę
    z fakturą wyciągam ze skrzynki dopiero w styczniu (wolno mi?)

    Zakładam tu (choć nie jestem pewien czy słusznie),
    że Art.6.pkt 8b.
    "Obowiązek podatkowy (Vat)... powstaje z chwilą:
    1) upływu terminu płatności dla rozliczeń z tytułu:
    b) świadczenia usług telekomunikacyjnych"
    dotyczy sprzedawcy
    a nie kupującego, bo dla niego jest
    Art.19.ust1.
    Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego...
    3. Obniżenie kwoty podatku należnego,..., następuje:
    1) nie wcześniej niż w rozliczeniu za miesiąc,
    w którym podatnik otrzymał fakturę ...
    i nie później niż w rozliczeniu za miesiąc następny.

    Teraz mogę poczytać jeszcze raz o nieczytatych i niekumatych :)
    ale mam nadzieję, że jednocześnie wytłumaczysz jak niekumatemu,
    gdzie robię błędy

    nocnyMarek

  • 28. Data: 2004-01-11 20:27:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik " nocnyMarek" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:btsad3$mum$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > - w grudniu (w roku którego dotyczą)
    > lub
    > - w styczniu (w roku w którym je poniesiono)

    Napisz co jest interesującego
    od strony kosztów w fakcie poniesienia wydatku,
    jeśli zakładasz metodę memoriałową?
    Przy tej metodzie w styczniu możesz ująć jeśli
    w 2003 nie jest to już możliwe.

> [...]
    > przy dodatkowym założeniu, że kopertę
    > z fakturą wyciągam ze skrzynki dopiero w styczniu (wolno mi?)

    Ani grudzień, ani luty.
    Tylko w styczniu, skoro termin płatności 4.01.2004
    Oprócz ustawy jest jeszcze Rozporządzenie Ministra z 22.03.02
    (par 40.4 albo coś obok, bo może się zmieniło)

> [...]
    > "Obowiązek podatkowy (Vat)... powstaje z chwilą:
    > 1) upływu terminu płatności dla rozliczeń z tytułu:
    > b) świadczenia usług telekomunikacyjnych"

    Tak.

> [...]
    > 1) nie wcześniej niż w rozliczeniu za miesiąc,
    > w którym podatnik otrzymał fakturę ...
    > i nie później niż w rozliczeniu za miesiąc następny.

    I jeszcze Rozporządzenie Ministra,
    co widać szczególnie w przypadku
    takiej faktury

  • 29. Data: 2004-01-12 15:37:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, cef wrote:

> [...]
    >+
    >+ Napisz co jest interesującego
    >+ od strony kosztów w fakcie poniesienia wydatku,

    :)

    >+ Przy tej metodzie w styczniu możesz ująć jeśli
    >+ w 2003 nie jest to już możliwe.

    Znaczy: mógł wziąć i "zamknąć" KPiR. Nie wiem czy należy
    wtedy uznać że "już skończył i nie da się" :) - czy korygować :[
    No i f-rę można zgubić ;> (pamiętając o VAT :)), upomniawszy
    się o duplikat później. Tylko... po co ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 30. Data: 2004-01-12 15:39:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, nocnyMarek wrote:
    [...]
    >+ (kasowa to chyba raczej ciekawostka niż norma,
    >+ ktoś wie jaki % albo &#8240; podatników rozlicza się kasowo?)

    Nikt nie wie. Czytający grupę lub wpadający w łapki Maddy
    natychmiast zmieniają na memoriał, ale skoro Maddy zeznaje
    że od czasu do czasu musi kogoś "przerabiać" - to znaczy
    iż ewenement to nie jest :)
    "Bo księgowa tak mi zawsze prowadziła" ? :)
    [...lista błędów już pokorygowanych w wątku...]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)