    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak ksiegowac koszty? - podczepiam sie pod watek
    Date: Sun, 11 Jan 2004 21:27:44 +0100

    Użytkownik " nocnyMarek" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:btsad3$mum$1@inews.gazeta.pl...
    > ..ale minęły 3 dni więc spróbuję merytorycznie i bez złośliwości.
    >
    > Koszty (ta fakturka j.w.) mogę rozliczyć:
    > - w grudniu (w roku którego dotyczą)
    > lub
    > - w styczniu (w roku w którym je poniesiono)

    Napisz co jest interesującego
    od strony kosztów w fakcie poniesienia wydatku,
    jeśli zakładasz metodę memoriałową?
    Przy tej metodzie w styczniu możesz ująć jeśli
    w 2003 nie jest to już możliwe.

    > natomiast Vat mogę rozliczyć:
    > - w grudniu ( w miesiącu otrzymania faktury)
    > lub
    > - w styczniu (w miesiącu następnym)
    > lub (ryzykowne?)
    > - w lutym (nie później niż w miesiącu następnym)
    > przy dodatkowym założeniu, że kopertę
    > z fakturą wyciągam ze skrzynki dopiero w styczniu (wolno mi?)

    Ani grudzień, ani luty.
    Tylko w styczniu, skoro termin płatności 4.01.2004
    Oprócz ustawy jest jeszcze Rozporządzenie Ministra z 22.03.02
    (par 40.4 albo coś obok, bo może się zmieniło)

    > Zakładam tu (choć nie jestem pewien czy słusznie),
    > że Art.6.pkt 8b.
    > "Obowiązek podatkowy (Vat)... powstaje z chwilą:
    > 1) upływu terminu płatności dla rozliczeń z tytułu:
    > b) świadczenia usług telekomunikacyjnych"
    > dotyczy sprzedawcy

    Tak.

    > a nie kupującego, bo dla niego jest
    > Art.19.ust1.
    > Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego...
    > 3. Obniżenie kwoty podatku należnego,..., następuje:
    > 1) nie wcześniej niż w rozliczeniu za miesiąc,
    > w którym podatnik otrzymał fakturę ...
    > i nie później niż w rozliczeniu za miesiąc następny.

    I jeszcze Rozporządzenie Ministra,
    co widać szczególnie w przypadku
    takiej faktury