    From: " nocnyMarek" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak ksiegowac koszty? - podczepiam sie pod watek
    Date: Sun, 11 Jan 2004 20:06:59 +0000 (UTC)

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > NIE JESTEM JASNOWIDZEM I NIE WYWRÓŻE JAKĄ METODĘ UJMOWANIA KOSZTÓW SOBIE
    > PRZYJĄŁEŚ!
    Eeee, no cudów nie wymagam ;) pisałaś o memoriałowej
    (kasowa to chyba raczej ciekawostka niż norma,
    ktoś wie jaki % albo &#8240; podatników rozlicza się kasowo?)

    > Przepraszam, uniosłam się.
    > Ale myslałam że jak ktos potrafi pisac to potrafi tez czytać...
    > Ale widąc czesto jedno nie determinuje drugiego.
    Tu jeszcze widać, że Ci nie przeszło :)
    ..ale minęły 3 dni więc spróbuję merytorycznie i bez złośliwości.

    Koszty (ta fakturka j.w.) mogę rozliczyć:
    - w grudniu (w roku którego dotyczą)
    lub
    - w styczniu (w roku w którym je poniesiono)

    natomiast Vat mogę rozliczyć:
    - w grudniu ( w miesiącu otrzymania faktury)
    lub
    - w styczniu (w miesiącu następnym)
    lub (ryzykowne?)
    - w lutym (nie później niż w miesiącu następnym)
    przy dodatkowym założeniu, że kopertę
    z fakturą wyciągam ze skrzynki dopiero w styczniu (wolno mi?)

    Zakładam tu (choć nie jestem pewien czy słusznie),
    że Art.6.pkt 8b.
    "Obowiązek podatkowy (Vat)... powstaje z chwilą:
    1) upływu terminu płatności dla rozliczeń z tytułu:
    b) świadczenia usług telekomunikacyjnych"
    dotyczy sprzedawcy
    a nie kupującego, bo dla niego jest
    Art.19.ust1.
    Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego...
    3. Obniżenie kwoty podatku należnego,..., następuje:
    1) nie wcześniej niż w rozliczeniu za miesiąc,
    w którym podatnik otrzymał fakturę ...
    i nie później niż w rozliczeniu za miesiąc następny.

    Teraz mogę poczytać jeszcze raz o nieczytatych i niekumatych :)
    ale mam nadzieję, że jednocześnie wytłumaczysz jak niekumatemu,
    gdzie robię błędy

    nocnyMarek