  • Data: 2002-08-16 09:33:34
    Temat: Re: Jak liczyc odsetki ustawowe
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
    news:rflklugce7c5mc6bvh6eca6d48hsimndr5@4ax.com...
    > Pięknego dnia Wed, 14 Aug 2002 12:17:52 +0200, "Boguslaw Szostak"
    > <b...@u...agh.edu.pl> zakodował:

    > Wezwanie do zapłaty nie stanowi podstawy do zapłaty odsetek. Odsetki
    > są płatne na podstawie noty odsetkowej, która jest wystawiana po
    > nieterminowej płatności. Więc skoro zobowiązanie nie zostało
    > zapłacone, nie można wystawić noty odsetkowej (pomijam sytuację, gdy
    > sprawą zajął się sąd).

    Zwrocil Pan uwage, ze piszacy podal trzy kwoty, z ktorej druga jest znacznie
    nizsza ?
    Pomyslalem wiec ze w drugim okresie wplacil, a zaksiegowano wplate na
    odsetki
    wystawone do dnia wplaty i czesc naleznosci.

    Nie wiem, czy do konca tak jest w porzadku, ale wiem, ze Bank
    Swietokrzyski tak mnie urzadzil....gdy poczta przeslala 2 tygodnie
    po terminie rate. Potem tak sie bawiki, az uzbierala sie stowa i dopiero
    "z przykroscia zawiadomili", ze zalegam ze stowka.

    Boguslaw

    A przy okazji - TPSA dogadala sie z poczta i zamykaja swe kasy,
    przy okazji gdy bylem w TPSA uslyszalem jak czlowiek reklamowal oplate -
    szla przez poczte okolo JEDEN MIESIAC.

    Boguslaw