  • 1. Data: 2004-09-13 09:04:16
    Temat: Jak najkorzystniej zatrudnić ?
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    FUT: pl.praca.dyskusje.
    obiecałem że nie będę ale jeszce raz proszę o pomoć
    (jutro wizyta u doradcy podatkowego ;) ale chciałby jeszce tu sięgnąc
    porady.

    witam.

    Chciałbym prosić o pomoc w sprawie zatrudnienia pracownika.
    Mam DG. Sklep z odzieżą
    Jak najkorzystniej (najmniej oddać Zusowi) zatrudnić bliską osobę
    która nie ma jeszcze 26 lat, uczy się w studium policealnym.
    Umowa o pracę, zlecenie, o dzieło??
    Na jaki etat?
    Chodzi o to by jak najmniej oddać "państwu"i było to ok wg prawa.
    Jaka jast min pensja jaką trzeba _wpisać_.

    Czy jest mozliwość nie płącenia Zusu w przypadku osby uczącej się?

    Bardzo proszę o pomoc.

    pozd
    Grzegorz
    ps.Łukasza proszę o nie złoszczenie sie na mnie ;) i ewentualną pomoc.
    Jutro może ;) będę mądrzejszy.

  • 2. Data: 2004-09-13 12:07:59
    Temat: Re: Jak najkorzystniej zatrudnić ?
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak najkorzystniej (najmniej oddać Zusowi) zatrudnić bliską osobę
    > która nie ma jeszcze 26 lat, uczy się w studium policealnym.

    IMHO:

    Umowa o prace da tej bliskiej osobie staz pracy, ubezpieczenie itd...
    Zastanow sie ile ma pracowac - pod katem wielkosci etatu - i wymyslcie cos
    wspolnie. A skoro bliska osoba - sluzby skarbowe niech teraz maja nade mna
    litosc - to reszte pod stolem (tez jest to pewna forma optymalizacji
    podatkowej:-)

    A umowa zlecenia/o dzielo jest ryzykowna... Praca, o ktorej piszesz ma
    raczej znamiona pracy etatowej (ale przy uczacych sie nie znam szczegolow).
    I kadrowiec ze mnie zaden...

    > Na jaki etat?
    A jak dlugo ma pracowac? Godzine, dwie, cztery, caly dzien (itd...)?

    > Chodzi o to by jak najmniej oddać "państwu"i było to ok wg prawa.
    > Jaka jast min pensja jaką trzeba _wpisać_.

    824,00 PLN

    Drogi Grzesiu: http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm (jedno klikniecie myszka,
    pierwszy wers, no jak sie nie zloscic?;-)

    Pozdrawiam i powodzenia...
    Lukasz

  • 3. Data: 2004-09-14 07:01:49
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pozdrawiam i powodzenia...
    > Lukasz

    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Mam nadzieję, że bardzo nie zezłościłem ;) Cię moją indolencją ;)
    Napisałem na prv.

    Pozdrawiam i jeszcez raz dziękuję,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2004-09-14 08:50:28
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziękuję za pomoc.
    > Mam nadzieję, że bardzo nie zezłościłem ;) Cię moją indolencją ;)
    > Napisałem na prv.
    Eeeh, daj spokoj.
    Mam nadzieje, ze sie wszystko uda...

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 5. Data: 2004-09-15 00:05:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Grzes p...@o...pl ...

    > Chodzi o to by jak najmniej oddać "państwu"i było to ok wg prawa.
    > Jaka jast min pensja jaką trzeba _wpisać_.

    ok wg prawa to trzeba wpisac tyle ile zarabia

    > Czy jest mozliwość nie płącenia Zusu w przypadku osby uczącej się?

    tak, od studenta (odoby uczacej sie) nie placisz ZUS .

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 6. Data: 2004-09-15 00:30:13
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@g...removethispart.pl>

    Budzik wrote:

    > tak, od studenta (odoby uczacej sie) nie placisz ZUS .

    A coz to za herezja? Przy umowie o prace ZUS sie placi niezaleznie od
    tego czy student czy nie..

    pzdr
    Arkadesh

  • 7. Data: 2004-09-15 10:25:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Arkadiusz Dymek a...@g...removethispart.pl ...

    > A coz to za herezja? Przy umowie o prace ZUS sie placi niezaleznie od
    > tego czy student czy nie..

    chodziło mi oczywiście o zlecenie - rozumiem ze jak ktoś chce mało oddac,
    to o umowie o prace wogole nie mysli...

    P.S. tak sie zastanawiam zeby uprzedzic odpowiedzi - pracowałem na umowe
    zlecenie w urzedzie przez 3 lata - robiłem wszystko co normalni pracownicy
    - wprowadzałem dane do komputera, wysyłałęm wezwania, obsługiwałem ludzi
    przy okienku - czy to była tak na prawdę umowa o prace???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 8. Data: 2004-09-15 10:35:23
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Budzik =?ISO-8859-2?Q? napisał:

> [...]
    > - wprowadzałem dane do komputera, wysyłałęm wezwania, obsługiwałem ludzi
    > przy okienku - czy to była tak na prawdę umowa o prace???

    W urzędzie??
    Może jeszcze w urzedzie pracy??
    Ja bym na Twoim miejscu wystąpił z pozwem do sądu o uznanie tego za
    stosunek pracy. Niech zapłacą zaległe składki ZUS:-)

    pzdr

    Tomek

    Portal INTERIA.PL zaprasza... >>> http://link.interia.pl/f17cb

  • 9. Data: 2004-09-15 12:05:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Tomasz Staszewski t...@p...fm ...

    > W urzędzie??
    > Może jeszcze w urzedzie pracy??
    > Ja bym na Twoim miejscu wystąpił z pozwem do sądu o uznanie tego za
    > stosunek pracy. Niech zapłacą zaległe składki ZUS:-)

    to nie był urząd pracy, ale to chyba nie ma znaczenia. Czy taki rodzaj
    pracy rzeczywiscie klafalifikował się jako umowa o prace - w sumie jedyna
    różnica miedzy mna a pracownikiem była taka ze łatwiej mi był sie zwolnic,
    przyjsc później do pracy itd. Ale ogólnie i tak miałem wiecej godzin niz
    osoba na umowe o prace!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 10. Data: 2004-09-15 13:13:29
    Temat: Re: Re: Jak najkorzystniej zatrudnić ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, Budzik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ - wprowadzałem dane do komputera, wysyłałęm wezwania, obsługiwałem ludzi
    >+ przy okienku - czy to była tak na prawdę umowa o prace???

    Jeśli jeszcze do tego:
    - miałeś określone godziny kiedy musiałeś "urzędować"
    - miałeś określonego zwierzchnika który kontrolował co robisz (znaczy:
    "był od tego", być może to ty sam czasami do niego musiałeś iść ;))
    ...to zdaniem Sądu Najwyśzego więcej już do szczęścia (znaczy:
    "uznania stosunku") nie trzeba. A, przepraszam: trzeba udowodnić
    ze tak było. Zeznania świadków: petentów najlepiej, bo inni
    "zleceniobiorcy" mogą być niechętni :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)