  • 51. Data: 2012-07-20 09:57:34
    Temat: Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-20 09:06, Jacek Osiecki pisze:
    > I co? Bedzie anonimowy donos kontra czlowiek, ktory normalnie prowadzi
    > firme, poprawnie wszystko ksieguje - i nie ma zadnego dowodu na to, ze
    > ta ksiegarnia opiekuje sie tak naprawde ktos inny.

    A niechby nawet się udowodni, że ktoś się opiekuje. Jedynie kara za
    zatrudnianie na czarno.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2012-07-20 09:59:59
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2012 13:32:48 +0200, SDD napisał(a):
> [...]
    firmanctwo (podpięcie swojej działalności pod czyjąś firmę) jest nielegalne, karalne
    bo jest to (może być) sposób na unikanie podatków.
    > Doprawdy?

    A czemu mialby nie odprowadzac?

    dzielić w ten sposób, że podpiszemy umowę o dzieło, to od kwoty X zł otrzymanej od
    kolegi będę odprowadzał podatek dochodowy (kwota ta będzie jednoczenie kosztem
    kolegi).
    > Kosztem kolegi bedzie X a podatek bedziesz placic od 0,5X albo od 0,8X -
    > i tu juz bedziesz dymal fiskusa.

    Dymaniem by bylo tylko korzystanie z prawa do 50% kosztow. W przeciwnym
    wypadku - fiskus nie traci absolutnie nic - po prostu ten sam podatek placi
    ktos inny. To czy autor watku chce wystawiac rachunki do UoD z 50% kosztow
    to zupelnie inna sprawa i nie byla w watku w ogole poruszana.

    > Dymaniem fiskusa bedzie tez falszowanie zrodla przychodu (dzialalnosc
    > wykonywana osobiscie zamiast dzialalnosci gospodarczej)

    Nie bedzie, bo fiskus tutaj dostaje nadal te same pieniadze ktore mial
    dostac. Dymany jest tylko ZUS - a raczej obywatel nie jest dymany :)

    > A czym sie rozni, wg Ciebie ZUS od PIT-u???
    > To i to jest panstwowe.

    Tym, ze panstwo nadal uparcie twierdzi ze ZUS to nie podatek. A skoro nie
    podatek, to dymanie ZUSu nie jest przestepstwem skarbowym ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 53. Data: 2012-07-20 10:15:47
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2012 18:30:32 +0200, SDD napisał(a):
    > Z tego sie nie utrzymasz. To jest dobre, jako dodatkowy dochod - np. na
    > emeryturze. Wtedy tez ZUS masz jakby nizszy.

    Nie wiem czemu zakladasz ze kazdy biznes wypali w rok-dwa. Jakos wiekszosc
    znajomych czekala znacznie dluzej na to by w koncu zamiast szarpaniny i walki
    z miesiaca na miesiac zrobil sie jakis w miare stabilny samograj...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 54. Data: 2012-07-20 10:39:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-20 10:15, Jacek Osiecki pisze:

> [...]
    > znajomych czekala znacznie dluzej na to by w koncu zamiast szarpaniny i walki
    > z miesiaca na miesiac zrobil sie jakis w miare stabilny samograj...

    Drugie "nie wiem" to czemu się zakłada, że każdy, kto podejmuje jakiś
    biznes, koniecznie musi się z tego utrzymać samodzielnie i jeszcze
    utrzymać panią w ZUS.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2012-07-20 10:57:36
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Dymaniem by bylo tylko korzystanie z prawa do 50% kosztow. W przeciwnym

    A dlaczego, wg Ciebie, korzystanie z prawa do 20% kosztow nie jest dymaniem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 56. Data: 2012-07-20 23:05:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jul 2012, Jacek Osiecki wrote:

    > Dnia Wed, 18 Jul 2012 13:32:48 +0200, SDD napisał(a):
    [...]
    > Dymaniem by bylo tylko korzystanie z prawa do 50% kosztow.

    [...uwaga niżej...]

    > W przeciwnym
    > wypadku - fiskus nie traci absolutnie nic - po prostu ten sam podatek placi
    > ktos inny.

    Tu już trzeba dodać "z dokładnością do problemów powodowanych
    istnieniem skali podatkowej" :D

    > To czy autor watku chce wystawiac rachunki do UoD z 50% kosztow
    > to zupelnie inna sprawa i nie byla w watku w ogole poruszana.

    W sprawie formalnej, kwestia 50% KUP nie ma nic do kwalifikacji
    dzieło-zlecenie (co było tematem wątku), zgadzam się że
    w ogóle nie ma sensu jej podnosić.
    Ba, kwalifikacja części przychodów z umowy o pracę pod 50% KUP
    o ile pamiętam ma pozytywne interpretacje z USów.

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2012-07-21 00:38:17
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > W sprawie formalnej, kwestia 50% KUP nie ma nic do kwalifikacji
    > dzieło-zlecenie (co było tematem wątku), zgadzam się że
    > w ogóle nie ma sensu jej podnosić.

    No ale jednak jest to dymanie US.
    Gdyby prowadzil ksiegarnie na siebie mialby dochod X i od neigo podatek.

    Prowadzac dzialalnosc "na kolege" w magiczny sposob opodatkowane zostaje
    tylko 800 zl (zakladam standardowe KUP: 20%). Pojawia sie dodatkowe 200
    zl wirtualnych, niewydatkowych kosztow. Oczywiscie "normalne" koszty tez
    sobie kolega odlicza.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 58. Data: 2012-07-21 11:58:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jul 2012, SDD wrote:

    > No ale jednak jest to dymanie US.

    Nie "jest", a "byłoby", jakby miało miejsce.
    A jakby kto rzucił bombę atomową to byłaby wojna nuklearna.

    Przecież ani w wątku o tym mowy nie było, ani nie widać miejsca na
    koszty z praw majątkowych przy "pomocnictwie w prowadzeniu księgarni".
    Skąd więc pomysł, że *JEST*?

    > Gdyby prowadzil ksiegarnie na siebie mialby dochod X i od neigo podatek.

    Ale ten kto go "zatrudnia" płaciłby niższy podatek.

> [...]
    > wirtualnych, niewydatkowych kosztow. Oczywiscie "normalne" koszty tez sobie

    Zależy którego kolegę masz na myśli. Bo zleceniobiorca może sobie
    odliczyć tylko koszty ryczałtowe *albo* udokumentowane.
    Ale prawda, manipulacja pozwalająca na zaliczenie "kosztów kolegi"
    w koszty firmy, bez naruszania kosztów ryczałtowych, zmniejsza
    podstawę o równowartość ryczałtowych KUP.

    Ale tu na dzień dobry musiałbyś zacząć od pracowników, którzy
    korzystają ze służbowych samochodów np. w celu dojazdu do pracy.
    Lista zaczynałaby się od ministrów :>

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2012-07-21 12:40:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-07-21, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Nie "jest", a "byłoby", jakby miało miejsce.
    > A jakby kto rzucił bombę atomową to byłaby wojna nuklearna.

    To ja jeszcze zapytam. Jak się takie firmanctwo ma do prawidłowości
    wystawionych w ten sposób faktur VAT?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 60. Data: 2012-07-21 23:18:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jul 2012, Wojciech Bancer wrote:

    > To ja jeszcze zapytam. Jak się takie firmanctwo ma do prawidłowości
    > wystawionych w ten sposób faktur VAT?

    A kto wystawia?
    (bo wystawienie przez zleceniobiorcę "osobistego" jest niewykluczone)
    Kolejnym pytaniem chyba powinno być "i w czyim imieniu".

    pzdr, Gotfryd