    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak udowodnić ZUSowi..
    Date: Wed, 12 Sep 2007 10:19:18 +0200

    On Wed, 12 Sep 2007, Art wrote:

> [...]
    [...]
    > Czyli jak nie składa się PITów z przychodów od działalności której się
    > jeszcze nie rozpoczęło albo pit zerowy (zależności od "widzimisie" US) to
    > można się tym podpierać że działalność nie rozpoczęta?

    IMO nie - raczej chodziło o fakt zgłoszenia DG w US (czyli
    *zarejestrowania* do roliczania podatków z DG), to było jeszcze jakiś
    czas temu, kiedy deklaracje się składało :) - popatrz na to tak,
    co by się dzialo, jakbyś *bez* zgloszenia prowadzenia DG do US
    zaczął składać deklaracje z wykazanym przychodem z DG?

    Taką uwagę zdaje się usłyszałem również od doradcy podatkowego, i po
    poukładaniu sobie wszystkich szczegółów twardo broniłem jej kilka razy
    na grupie: jak się deklaruje w US że się *zaczęło prowadzenie DG*
    podatnik deklaruje czynność *przeszłą* i nie może się tłumaczyć, że
    "chciał ale nie zaczął".
    Po polsku: samo podanie daty rozpoczęcia DG w EDG określa "zamiar".
    Ale już rejestracja do US i ZUS przepisami są określone jako "do
    .... dni *od* rozpoczęcia DG", czyli należy zgłosić zdarzenie *zaszłe*.
    Jak ktoś je zgłosił do US, a nie zgłosił do ZUS, to albo nie dopełnił
    obowiązku (do ZUS) albo podpisał oświadczenie stwierdzające nieprawdę
    (do US).

    pzdr, Gotfryd