    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Jaśniepani" urzędzniczka urzędu skarbowego
    Date: Sun, 8 Sep 2013 00:31:41 +0200

    news:l0g74f$s90$5@dont-email.me...

    > oczywiscie.
    > masz prawo robić odpisy od tego co urząd już ma w aktach , ale nie to
    > co dopiero będzie miał.

    Od którego momentu US ma w aktach?
    Myślę, że och chwili, kiedy ten dokument zostaje przyjęty, a więc od
    chwili, kiedy ten dokument wręczam urzędniczce :)

    > Wiec złóż pit, a potem złóż wniosek o wydanie uwierzytelnionej kopii.
    > Ale nie możesz chcieć uwierzytelnienia kopii tego co nie wiadomo czy
    > kopią jest po drugie czegoś czego nie ma jeszcze w twoich aktach.

    Nie zrozumiałeś.
    Zgodnie z Ordynacją Podatkową przekazując PIT urzędniczce mam prawo się
    domagać wykonania przy niej kopi, notatki lub odpisu i mogę zażądać
    uwierzytelnienia. Takie prawo mi daje Ordynacja Podatkowa.

    > Składając dokument możesz dostać potwierdzenie jego złożenia i tyle.

    Składając dokument mam prawo zażądać kopi, odpisu lub możliwości
    wykonania notatki. Mogę tego dokonać tylko przy urzędniku i tylko w
    lokalu urzędu, a on na moje żądanie ma mi taki dokument uwierzytelnić.

    > Możesz zażądać. Jak uwierzytelniona kopia zostanie przygotowana
    > bedziesz mógł ją z urzędu odebrać

    Chwila, chwila. W ustawie nie jest określone kiedy i w jakiej formie ma
    nastąpić uwierzytelnienie.
    Zatem można się domyślać, że US może ją wuydać w późniejszym czasie.
    Zauważ jednak, że jaśniepaniurzedniczka kategorycznie mi odmówiła nie
    tylko uwierzytelnienia, ale także wydania poświadczenia, że taki
    dokument doniosłem, czego robić nie miała prawa.

    > I nie zapomnij o opłacie skarbowej za wniosek. :)

    Możesz wskazać jakąś podstawę prawną do pobierania takich opłat?

    W mojej obecności, kiedy składałem PCC3, na biurku paniusi walały się
    przeróżne dokumenty. Podałem swoje dokumety paniusi. Paniusia odłożyła
    mi moje kopie na dokumentach kogoś, kto wcześniej je składał. Bez
    najmniejszego problemu mógłbym zabrać zarówno swoje dokunety jak i tej
    osoby.
    Kiedy przyniosłem kserokopię DR to paniusia odłożyła ją na kupkę
    znajdującą się na krześle, obok krzesełka dla petentów. Tutaj spokojnie
    ktoś mógłby taki dokument zabrać niezauważenie, ponieważ paniusia
    wklepując dane do komputera odwracała się tyłem do tych dokumentów i
    praktycznie nie widziała co robi z tymi dokumentami petent.
    Dlaczego ja muszę ufać jaśniepaniurzędniczce?
    W razie jak paniusia zgubi dokument to mnie będą targali po urzędach, a
    na taką okolicznośc urząd ma "bogate nagrody"
    Za bardzo wierzysz urzędom, a ja już miałem poblokowane konta bankowe i
    wypłątę. Tylko dlatego, że ZUS z powodu bałaganu u siebie chciał
    wyłudzić ode mnie nienależne im pieniądze, łamiąc 6 czy 7 punktów prawa,
    w tym powołując się na ustawę wstecz.
    Gdyby nie to, że miałem wszystkie potwierdzenia w formie kopi to
    musiałbym płacić im pieniądze, które się im nie należały.
    Od tego czasu stanowczo żądam potwierdzeń.
    Pamiętaj, że to petent za każdym razem musi udowadniać swoją niewinność.
    Bez potwierdzeń jesteś przegrany.