  • Data: 2004-03-31 21:01:23
    Temat: Re: Jeszcze raz kilometrówka...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Mar 2004, Ryszard wrote:
    [...]

    Oczywiście w sprawie amortyzacji trzeba zacząć od pytania czy
    to jest "ST na stanie". Ja tylko do jednej kwestii:

    [...]
    >+ Oprócz tego np. naprawa przekładni kierowniczej - wpisana jest kwota netto
    >+ (co z VAT-em niewiem), ale już klocki hamulcowe - kwota brutto

    A z jakiego dokumentu ? Co jest podstawą wpisu ?

    Konkretnie to rozp. o KPiR dopuszcza wystawianie DW do zakupów
    pod pewnymi warunkami:
    - że zakup jest "w jednostce handlu detalicznego"
    - że dotyczy "materiałów pomocniczych" lub BHP/biurowych
    - ew. ze udokumentowany jest paragonem

    Dokładniej to par.14.1.3 oraz par.14.4 :)

    Sprawą sporną jest w tym momencie VAT - i aczkolwiek z chęcią
    poczytam komentarzy na rzeczony temat, to IMHO logika pozwalająca
    uznać że na ww. warunkach *nie wolno* odliczać VAT (nie ma f-ry !)
    mimo że zakup jest pod względem podatku dochodowego prawidłowy,
    z czego należałoby wysnuć wniosek iż VAT liczymy w koszt - wygląda
    (mi!) na poprawną.
    Jeśli przekładnia była na f-rę zaś klocki na paragon+DW - to
    bym księgowej w czambuł nie potępiał przed wysłuchaniem opinii,
    najlepiej cytatów z Wysokiego Sądu :) (ma ktoś wyrok w takiej sprawie ?)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)