  • 11. Data: 2002-01-19 13:48:52
    Temat: Re: KONTROLA z US
    Od: "RM" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:a23g18$nh8$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    >
    > No wiec nie ma sporu czy samochod "ciezarowy" sluzy usyskaniu przychodu,
    > urzad kwestionuje "potrzebe ciezarowosci".
    > Mysle, ze mila Pani w US chce miec "porzadek", by nikt jej nie zarzucil,
    > ze "przymyka oko" na nieprawidlowosci.
    >
    > Ciekawe, co staloby sie, gdyby podatnik wyjasnil,
    > ze kupil samochod, bo samochod byl mu do osiagniecia przychodow
    > przydatny, a kupil "ciezarowy", bo policzyl sobie, ze tak bedzie DLA NIEGO
    > korzystniej.
    > >
    > Boguslaw
    >
    >JEDEN Z GRUPOWICZÓW TAK PROPONUJE NAPISAĆ ALE CZY ICH TO NIE ZDENERWUJE
    RM

  • 12. Data: 2002-01-19 21:34:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jan 2002, RM wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > > Czy mają do tego prawo urzędnicy?
    >+ > > Jak się wytłumaczyć?!!!!!!!
    >+ >
    >+ > Odliczyc VAT mozna tylko od zakupow bedacych kosztem uzyskania przychodu.
    >+ > Koszty uzyskania przychodu to generalnie zakupy mogace miec wplyw na
    >+ > uzyskanie przychodu (dokladna definicja w pod.doch.os.fiz.). Cala reszta
    >+ > to kwestia interpretacji.
    >+ >
    >+ > Kirys
    >+ >
    >+ NO WŁAŚNIE INTERPRETACJI I TU PROBLEM BO PO CO W DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ

    W kwestii formalnej: a po co "w informatyce i komputerach"
    np. autobus ? Bo w delegacjach rozliczam, więc na zdrowy
    rozum jest tylko kwestią skali czy nie opłaciłoby mi się
    kupić własnego... ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-01-19 21:34:55
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Sat, 19 Jan 2002 14:47:32 +0100, "RM" <r...@g...pl> piszesz:

    >NO WŁAŚNIE INTERPRETACJI I TU PROBLEM BO PO CO W DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ
    >SAMOCHÓD CIĘŻAROWY

    Sprawdz w papierach. Przypuszczam, ze Twoj samochod jest
    ciezarowy-uniwersalny i dlatego nadaje sie do przewozenia finansisty
    ;-)

    Urzednikom mozesz powiedzic, ze wolalbys osobowy, ale Cie nie stac...

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 14. Data: 2002-01-20 08:33:57
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "RM" [...]
    NIEGO

    > RM

    Tylko, ze to "swieta prawda".

    Kupil Pan samochod, bo byl Panu potrzebny.
    Z przeprowadzonej analizy wyniklo, ze KOSZTY samochodu
    "ciezarowego" sa nizsze niz "nieciezarowego", wie kupil Pan ciezarowy,
    BO TANIEJ. Co w tym denerwujacego?

    Urzedy skarbowe na ogol niekwestionuja zakupu komputera za 4 000
    gdy wiadomo, ze do prowadzenia ksiegowosci wystarczy kupic "na zlomie"
    pentium 100 za pare stow i atramentowa drukadke za drugie pare...

    Jak mowila mila Pani z US "kazdy odpowiada za siebie".
    ja bym chyba cos takiego napisal (mozliwie najuprzejmiej).

    Mam prosbe. Gdyby to nie byl dla Pana klopot
    prosze dac znac jak sprawa sie potoczyla...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2002-01-20 17:34:08
    Od: Marcin Czernik <m...@p...fm>

    RM napisał:

> [...]

    No to tego nie powinienes byl robic - ja staram sie trzymac zasady
    unikania wystepowania o cokolwiek. W takiej sytuacji wolalbym to
    rozliczyc przez pare miesiecy.

    Pozdr,
    --
    Marcin

  • 16. Data: 2002-01-20 20:04:29
    Od: "RM" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Czernik" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > No to tego nie powinienes byl robic - ja staram sie trzymac zasady
    > unikania wystepowania o cokolwiek. W takiej sytuacji wolalbym to
    > rozliczyc przez pare miesiecy.

    No tak ale przy mojej dzialalności by to trwało zbyt długo, a tak pieniądze
    mogą być od razu.

  • 17. Data: 2002-01-20 20:10:33
    Od: "RM" <r...@g...pl>

  • 18. Data: 2002-01-20 20:54:18
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Sun, 20 Jan 2002 21:10:33 +0100, "RM" <r...@g...pl> piszesz:

    Moim skromnym zdaniem, jezeli prowadzisz dzialalnosc 1-osobowa, to
    pozostale 4 fotele w osobowym sa rownie przydatne jak 500 kilogramowy
    bagaznik. Moze wystarczy stwierdzic, ze nie wozisz klientow ale
    szafke, komputer, ksero czy inny duzy sprzet biurowy.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 19. Data: 2002-01-21 23:11:14
    Od: "Janusz" <j...@w...pl>

    Wyjaśnij, że kupiłeś samochód przystosowny do przewozu osób ale także i
    ładunków. OSobowym mógłbyś wozić tylko bagaż. A musisz czasami wozić także
    po kilkadziesiąt kilo akt, prospektów reklamowych czy czegoś podobnego.
    Więc jest cipotrzebny samochód uniwersalny, mogący wozić i osoby i ładunki,
    także razem. Nie widzisz róznicy w kosztach ekploatacji obydwu, więc
    wybrałeś taki. A że go rejestrują jako ciężarowy, to cię nie interesuje, bo
    widzisz że nie jest to ciążarówka ani wywrotka.
    Nie daj się dzisiaj,. bo jutro przyjdą i powiedzą żeś się ożenił tylko po to
    by płacić mniejszy podatek. A jek cię żóna zakapuje, że zaniebujesz
    obowiązki małżeńskie, ani chybi wyliczą ci zaległość podatkową.
    W twoim urzędzie zdaje się nie mają co robić. Napisz do ministra finansów,
    by im zmniejszył etaty.
    Trzymaj się.
    Janusz
    Użytkownik RM <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2bt7s$a2g$...@n...tpi.pl...

  • 20. Data: 2002-01-22 13:30:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Janusz" <j...@w...pl> wrote in message news:a2i6t8$s1s$1@news.tpi.pl...
    > Wyjaśnij, że kupiłeś samochód przystosowny do przewozu osób ale także i
    > ładunków. OSobowym mógłbyś wozić tylko bagaż. A musisz czasami wozić także
    > po kilkadziesiąt kilo akt, prospektów reklamowych czy czegoś podobnego

    Zauwazyl Pan, ze w ten sposob wchodzi sie na "niewygodny grunt"?

    Proponuje Pan wdawanie sie w dyskusje z US w jaki konkretnie sposob
    samochod jest uzywany i czy to wystarcza, czy nie do uznania,
    ze taki wlasnie jest potrzebny.

    Daje to pole do odpowiedzi w styli "kilkadziesiat kilo akt" z powodzeniwm
    miesci sie w bagazniku
    samochodu OSOBWEGO.

    Tymczasem sprawa jest prosta - Podatnik kupil samochod, bo byl on
    (samochod)
    potrzebny w dzialalnosci. Policzyl, ze najmniejsze koszty poniesie,
    gdy kupi samochod z homologacja, bo wtedy VAT nie bedzie kosztem.
    Nie zamyka to mozliwosci innego dalszego uzasadnienia.

    Boguslaw