  • 1. Data: 2002-11-14 14:25:40
    Temat: KPiR a spis z natury.
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    Witam,

    W wielu miejscach czytałem, że pierwszym wpisem w KPiR musi
    być "spis z natury", który u mnie wynosi 0zł.
    Kupiłem sobie dzisiaj papierową KPiR, patrzę i... gdzie ten
    spis tam wpisać ?
    Tak sobie kombinuję, że w kol.6 ("opis zdarzenia gosp.") powinno
    być wpisane "spis z natury" i gdzieś jeszcze jego wartość, ale
    jakoś żadna kolumna mi nie pasuje.
    I czy ten zerowy spis na kartce trzeba opatrzyć jakimś numerem,
    który będzie zarazem nr "dowodu księgowego" do kol.3 ?

    Wiem, że to idiotyczny problem, taki z gatunku "który to jest
    ten dowolny klawisz" ale jak się nie zapytam to wiedzieć nie będę,
    a nigdzie nie znalazłem żadnej wskazówki do tak banalnej sprawy :-(
    Byłbym wdzięczny za jakiegoś hinta.

    Pozdrawiam
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-11-14 20:07:20
    Temat: Re: KPiR a spis z natury.
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    ppinq wrote:
    > Witam,
    >
    > W wielu miejscach czytałem, że pierwszym wpisem w KPiR musi
    > być "spis z natury", który u mnie wynosi 0zł.
    Wpisz w dowolnym miejscu nie zważając na kolumny,bo to nie ma znaczenia.
    Jacek

  • 3. Data: 2002-11-15 15:06:48
    Od: w...@p...onet.pl

    > W wielu miejscach czytałem, że pierwszym wpisem w KPiR musi
    > być "spis z natury", który u mnie wynosi 0zł.

    A czy zerowy "spis z natury" wwpisywać, jaki jest sens takiego działania ? czy
    np. we wszystkich rubrykach PIT czy VAT nie dotyczących ciebie
    wpisujesz "0" ? ... jest chyba takie domniemanie a nawet zapis że jeżeli nie ma
    czegoś wpisanego to przyjmuje się że jst to "0".

    No i taki zerowy wpis powinien niec chyba podstawę "papierową" z tytułem, datą
    i wartościa zerową :) ... troche to przypmina bicie piany i tworzenie bytów nad
    potrzebę zwłasza u osób/podmiotów prowadzących działalność polegającą na
    spredaży wartości inteltualnych, prawnych itp.

    Pozdr.
    Sark

  • 4. Data: 2002-11-15 16:19:24
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Wpisz w dowolnym miejscu nie zważając na kolumny,bo to nie ma znaczenia.

    OK - dzięki.

  • 5. Data: 2002-11-15 16:26:50
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >bytów nad potrzebę zwłasza u osób/podmiotów prowadzących działalność
    >polegającą na spredaży wartości inteltualnych, prawnych itp.

    Ja się zgadzam w zupełności i dla mnie to też oczywiste, że skoro nie ma
    spisu to znaczy, że nie było czego spisywać. Proste i jasne.
    Ale logika urzędniczo-fiskalna jest najwyraźniej różna od logiki "zwykłej"
    i po co się pakować od początku w kłopoty?
    O tym spisie wyczytałem na grupie, a później w rozporządzeniu -
    rzeczywiście jest tam napisane, że coś takiego należy wpisać, a skoro tak
    to kiedyś może się znaleźć jakis chętny wyciągać konsekwencje :-(

    pozd.PinQ

  • 6. Data: 2002-11-15 20:39:05
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    ppinq <p...@h...pl> napisał(a):

> [...]
    > rzeczywiście jest tam napisane, że coś takiego należy wpisać, a skoro tak
    > to kiedyś może się znaleźć jakis chętny wyciągać konsekwencje :-(

    No dobrze, wpisujesz w KPiR ale czy robisz tzw. podstawę "papierową"
    (oddzielny dokument) z tytułem "Spis z natury", datą i wartościa zerową,
    podpisem sporządzającego ... chodzi o czystość formalną :) ?

    Sark

  • 7. Data: 2002-11-15 20:54:47
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >No dobrze, wpisujesz w KPiR ale czy robisz tzw. podstawę "papierową"
    >(oddzielny dokument) z tytułem "Spis z natury", datą i wartościa zerową,
    >podpisem sporządzającego ... chodzi o czystość formalną :) ?

    Prawdę mówiąc, to tak właśnie chcę zrobić.
    Jak będę w odpowiednim nastroju to może jeszcze przystawię
    pieczątkę żeby mądrzej wyglądało :))

  • 8. Data: 2002-11-15 21:45:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > W wielu miejscach czytałem, że pierwszym wpisem w KPiR musi
    > być "spis z natury", który u mnie wynosi 0zł.

    Ja to jakis debil jestem.
    Co chcesz wpisywac w ten spis z natury?
    Powietrze, atomy, swobodne elektrony czy inne ruchomosci, ktore posiadasz w
    ilosci 0.
    Ludzie, moze troche rozsadku nalezy zachowac.

    Gdzie Ty wyczytales taki przepis?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2002-11-15 21:46:28
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > W wielu miejscach czytałem, że pierwszym wpisem w KPiR musi
    > być "spis z natury", który u mnie wynosi 0zł.

    Chyba przydalby sie powrot na grupe, jednej z naszych kolezanek.
    Mam nadzieje, ze to czyta i ....

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2002-11-15 21:47:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 15 Nov 2002 w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+
    >+ A czy zerowy "spis z natury" wwpisywać, jaki jest sens takiego działania ?

    Jest obowiązek i tyle.

> [...]
    >+ wpisujesz "0" ? ... jest chyba takie domniemanie a nawet zapis że jeżeli nie ma
    >+ czegoś wpisanego to przyjmuje się że jst to "0".

    Oczywiście. Ale musi być *rubryka* - wydrukuj sobie sam
    PIT-5 w taki sposób że niepotrzbnych ci rubryk nie będzie
    i zanieś do US ;)
    Zostawiłeś pustą rubrykę w KPiR opisaną "spis towarów handlowych" ? ;)

    >+ No i taki zerowy wpis powinien niec chyba podstawę "papierową" z tytułem, datą
    >+ i wartościa zerową :)

    Myśle że wyjątkowo wartość zero da się obronić ;)
    *bez* "podstawy" w sądzie :)

    >+ ... troche to przypmina bicie piany

    Owszem :) Ale... "dura lex...."

    Pozdrowienia, Gotfryd