eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKlient nie chce odesłać faktury-korekty › Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    References: <nlvp85$6m2$1@usenet.news.interia.pl>
    <5783cdaa$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <nm2jt0$ill$1@usenet.news.interia.pl>
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Date: Tue, 12 Jul 2016 23:37:42 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <nm2jt0$ill$1@usenet.news.interia.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 81
    Message-ID: <578563af$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-64-48-231.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1468359599 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 654 89.64.48.231:27245
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:244772
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-07-12 o 13:22, Adam pisze:
    > W dniu 2016-07-11 o 18:45, Kviat pisze:
    >> W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
    >>> Witajcie.
    >>>
    >>> Taka zagwozdka:
    >>>
    >>> Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
    >>> Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
    >>> Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.
    >>
    >> Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?
    >> (...)
    >
    > Obawiam się, że nie znasz tematu, albo miałeś do czynienia z innymi
    > "leasingodawcami".

    Obawiam się, że jestem bardziej doświadczony i wiem jak wygląda praktyka.
    A potem czytam takie posty na grupie.

    > Już kilka faktur przez różne leasingi puszczałem.
    > Ścieżka wygląda mniej-więcej tak:

    Wygląda tak do pierwszego takiego postu na grupie.

    > Ustalamy z klientem konfigurację sprzętu i cenę.
    > Klient podpisuje z "leasingodawcą" umowę.

    Z bankiem/leasingodawcą to on może sobie podpisać umowę nawet na zakup
    wyspy koło Australii.

    > Ja wystawiam fakturę, gdzie
    > Nabywcą jest leasingodawca, a Odbiorcą klient.

    A wiesz co dokumentuje faktura VAT?

    > Później klient jeszcze czasem ustala z leasingodawcą inne szczegóły (co
    > czasem trwa),

    A niech sobie ustala. Mnie interesuje co ustala ze mną.

    > a ja po wpłynięciu wpłaty od leasingodawcy realizuję
    > transakcję.

    Wystawiasz fakturę a tu niespodzianki:
    1) Klient się rozmyślił
    2) Bank się rozmyślił i nie dał leasingu klientowi

    czyli brak wpłaty, a ty zostajesz w czarnej d... z "pustą" fakturą
    dokumentującą nieistniejącą transakcję.

    Zamówienie na towar miałeś od klienta. Fakturę wystawiłeś na bank (na
    jakiej podstawie? Bank zamawiał u Ciebie towar/sprzęt?)
    Pół biedy jak masz zamówienie od klienta, możesz dochodzić w sądzie żeby
    dotrzymał umowy.
    Ale fakturę wystawiasz _PO_WYGRANYM_ procesie.

    Jeszcze raz: wiesz co dokumentuje faktura VAT?

    > Czasem jest to sprzęt "z półki", i czas na jego dostarczenie
    > jest względnie krótki (rzędu do kilku dni), a czasem sprzęt jest
    > konfigurowany/budowany wg specyfikacji - wtedy okres oczekiwania może
    > być dużo dłuższy.

    A jaki to ma związek?
    Z godnie z taką logiką, to najpierw wystawiasz fakturę, a potem
    konfigurujesz/budujesz sprzęt dla klienta?
    A co gdy z przyczyn _obiektywnych_ nie jesteś w stanie takiego sprzętu
    zbudować (Chińczyk zamknął produkcję i nie przysłał kluczowej części i
    co mu zrobisz?)?
    Dogadałeś się polubownie z klientem, że zrezygnuje z zakupu. Zostajesz z
    fakturą i błagasz go na kolanach żeby przyjął korektę? Do nieistniejącej
    transakcji?

    > Później do leasingodawcy wędruje protokół przekazania/odbioru sprzętu
    > (jeśli jest wymagany) i to tyle z mojej strony w aspekcie leasingu.

    Do pierwszego postu na grupie jak coś idzie nie tak.

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1