    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer osobisto-firmowy
    Date: Fri, 23 Nov 2007 11:49:27 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > UWAGA: długie!
    >
    > A ja bym powiedział, że nie ma podstaw prawnych do takiego działania.
    > [ciach]

    Ale przecież chodzi o ryczłt "w druga stronę". To on ma płacić firmie za
    używanie internetu / sprzętu do celów nie DG.

    Załatwione jest w ten sposób - jak rozumiem - "niemanie" nieodpłatnych
    świadczeń.

    > A wykorzystuje? ;)

    Nie napisał, tak więc trudno powiedzieć.
    Ale zgaduję, że nie ma jednego łącza prywatnego a drugiego firmowego.
    Tak więc - znowu zgaduję - używa :-)

    W takim przypadku ryczałt miesięczny jest właściwym rozwiązaniem.

    Czy mógłby ktoś skomentować?

    > Niewątpliwie nie jest to skrajnie proste, ale podywaguję.
    > [...]

    > I tu wyraźna UWAGA: oczywiście, to co napisałem wyżej, nijak
    > nie dotyczy kosztów EKSPLOATACYJNYCH, żeby mi który nie próbował
    > sugerować, że sugeruję jakoby *wydatki bieżące* np. na benzynę
    > tudzież naprawę wynikłą z wypadku w czasie "osobistego"
    > wyjazdu wolno było zaliczyć w KUP DG!

    A gdyby tak znowu ryczałt miesięczny za używanie samochod do celów
    osobistych niezwiązanych z DG?

    Jakieś przeciwwskazania?

    > [...]

    > No, JAKBY to pierwsze udowodnić, to strata jest prosta: różnica w cenie
    > licencji.

    Co zapewne wymaga jeszcze udowodnia, że kupiłby za cenę wersji
    komercyjnej a nie używał np. OO.

    Czyli, że strata jest rzeczywista a nie virtualna.

    > :)
    > Pic w tym, że *najwyraźniej* od czasu do czasu robi się poszukiwanie
    > celem "ukarania dla przykładu". Tak dla odstraszenia.

    Ale to raczej chodzi o P2P-owców.

    To, że policja "chodzi po domach" w celu znalezienia nielegalnego
    oprogramowania to ZTCW bardziej "urban legend" niż rzeczywiste
    działania. A jeśli już ktoś nie "ssie" i ma wizytę policji to wynika to
    raczej z "odprysków" spraw dotyczących jakiegoś "mistrzów businessu", co
    to sprzeadawali sprzęt na faktury razem z nielegalnym oprogramowaniem.

    Ale nawet gdyby coś takiego się przytrafiło, to - znowu ZTCW - są
    zatrzymywane dyski a nie cały sprzęt.

    A backupy przecież wszyscy robimy codziennie ;-)

    > A problemem wcale nie musi być kara, tylko zatrzymanie sprzętu "celem
    > wyjaśnienia" pod pozorem "czynności" - świadomie określam to w ten
    > deseń, bo opisy które zdarzają się w prasie i internecie wskazują
    > na *faktyczne* karanie w ten sposób, również tych którym karnie nic
    > się zarzucić nie da, jak sam piszesz :(

    To niestety prawda. Jak się - odpukać - trafi na jaiegoś nadgorliwca
    albo donosik konurencji tudzież niezadowolonego pracownika to mogą być
    kłopoty ...

    > :)
    > Tu jest pytanie, czy może sobie na to pozwolić - nie pamiętam czy tu, czy
    > na .prawo niedawno było.

    Na uczciwość? Zawsze :-)
    Przecież to tak niewiele kosztuje :-)

    > Nie licz że ujdzie bez echa ;)