  • 31. Data: 2011-08-07 19:06:51
    Temat: Re: Kontrakt samozatrudnionego z jego spółką
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.08.2011 15:38), f...@N...gazeta.pl wrote:

    > MS jest po to, żeby wejść w spółkę z partnerem biznesowym.

    Tutaj wkraczam na grunt nieznany mi, więc się z ciekawości zapytam - a
    co stoi na przeszkodzie żeby MD bezpośrednio wszedł w spółkę z
    partnerem? Jest tu jakaś istotna różnica?

    > Wniesie do całości know-how oraz bazę klientów. Ja z
    > kolei oprócz działania w ramach MS (której będę prezesem), będę kontynuować swoją
    MD w przypadku kontraktów nie
    > uwzględniających MS.
    > Myślę więc, że istnienie zarówno MS, jak i MD jest uzasadnione.

    To zależy co to za spółka. Ale chyba tak ...

    Wobec tego, na twoim miejscu bym robił tak, że w MS zostawiałbym jakiś
    zysk, żeby nie było że to tylko wydmuszka z 0 dochodem.

    p. m.

  • 32. Data: 2011-08-07 19:39:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marian Paździoch wrote:

    > Masz na myśli taką sytuację gdy jestem udziałowcem, zarządzam też
    > spółką i wystawiam jej fakturę ze swojej DG za zarządzanie? Myślałem
    > o tym, ale obiło mi sie o uszy (fakt, nie zgłębiałem tego tematu), że
    > taki wydatek nie byłby k.u.p. dla spółki.

    W tym wypadku akurat działalnośc nie jest konieczna.
    Ja też nie zgłębiałem. W sumie zwykła umowa o zarządzanie
    jest możliwa z osobą trzecią, ale tu sprawę zapewne komplikuje bycie de
    facto zarządem
    we własnej osobie (jakieś umowy z samym sobą itp)
    Coś na pewno da się zrobić, ale akurat wydaje mi się, że płacenie dywidendy
    to jedno zgłupszych rozwiązań.
    Jak będzie trzeba, to się nauczę. :-)

  • 33. Data: 2011-08-09 19:19:21
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Tutaj wkraczam na grunt nieznany mi, więc się z ciekawości zapytam - a
    > co stoi na przeszkodzie żeby MD bezpośrednio wszedł w spółkę z
    > partnerem? Jest tu jakaś istotna różnica?

    Co masz dokładnie na myśli? MD to moja jednoosobowa działalność. Chcę, aby ten
    podmiot pozostał zupełnie niezależny i pod moją tylko kontrolą - będzie
    wykorzystywany nie tlko przy współpracy z partnerem.

  • 34. Data: 2011-08-09 20:25:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.08.2011 21:19), f...@N...gazeta.pl wrote:

    > Co masz dokładnie na myśli? MD to moja jednoosobowa działalność. Chcę, aby ten
    > podmiot pozostał zupełnie niezależny i pod moją tylko kontrolą - będzie
    > wykorzystywany nie tlko przy współpracy z partnerem.

    MD to ty. Jesteś niewątpliwie niezależny i tylko pod swoją kontrolą.
    Moim zdaniem możesz wejść z kimś w spółkę, jednocześnie współpracując z
    innymi.

    Nie rozumiem, po co ci potrzebny pośrednik, tj. spółka za pomocą której
    wchodzisz w spółkę.

    p. m.

  • 35. Data: 2011-08-10 15:41:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 09 Aug 2011 22:25:58 +0200, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    >Nie rozumiem, po co ci potrzebny pośrednik, tj. spółka za pomocą której
    >wchodzisz w spółkę.
    Mysle ze w tym stwierdzeniu nie chodzilo o spolke ktora wchodzi w
    spolke (chociaz czemu nie) tylko o stwierdzenie ze MS jest po to aby
    prowadzic dzialalnosc z partnerem biznesowym.

    WAM

  • 36. Data: 2011-08-10 16:25:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.08.2011 17:41), WAM wrote:

    > Mysle ze w tym stwierdzeniu nie chodzilo o spolke ktora wchodzi w
    > spolke (chociaz czemu nie) tylko o stwierdzenie ze MS jest po to aby
    > prowadzic dzialalnosc z partnerem biznesowym.

    Czyli, MS jest spółką MD + partner?

    Czy MS jest spółką, która podpisuję umowę o współpracy z partnerem?

    W obu przypadkach, wydaje mi się że da się zamiast MS podstawić MD. Ale
    skoro ktoś chce MS, to widać ma jakiś powód. Jako że ja w spółkach
    kapitałowych nieuczony, to chcę się dowiedzieć jaki.

    p. m.