  • 1. Data: 2008-04-26 19:15:46
    Temat: Re: Kontrola podatkowa z US - kilka pytań
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    Witam ponownie,

    Ponad 2 tygodnie temu opisywałem moją sytuację. Moje problemy ciągną się
    w dalszym ciągu z US. Cóż... konsekwencje muszę ponieść i to nie ulega
    wątpliwości. Panie z US zasugerowały mi złożenie PIT-36 i PIT/B. W
    skrócie przypomnę - w roku 2007 sprzedałem za pośrednictwem serwisu
    aukcyjnego kilkanaście sztuk nowego towaru wartości średniej 250 zł. Z
    zyskiem różnie bywało, ponieważ wszystkie aukcje były wystawiane bez
    ceny minimalnej. A zdarzały się przypadki, że wylicytowana cena była
    niższa od ceny zakupu. Niestety nie mam zgłoszonej działalności
    gospodarczej. Ponadto na wyciągu znalazły się wpłaty za sprzedaż kilku
    sztuk używanych towarów, osobistych, m. in. jakaś odzież, dvd, konsola
    do gier. Wszystko to było użytkowane przeze mnie. Teraz mam pewien
    problem, bo przy rzeczach nowych łatwo policzyć, jaki uzyskałem dochód.
    Natomiast przy tych starych nie wiem jak - czy po prostu zaliczyć cenę
    sprzedaży towaru, jako dochód w tej wysokości? Czyli np. sprzedałem dvd
    za 70 zł, tzn. że zarobiłem na nim 70 zł?

    Z pozdrowieniami,
    JasonKidd

  • 2. Data: 2008-04-26 19:45:37
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Od sprzedazy rzeczy uzywanych przez Ciebie ponad 6 miesiecy to nie ma podatku.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-04-26 20:07:05
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    666 pisze:
    > Od sprzedazy rzeczy uzywanych przez Ciebie ponad 6 miesiecy to nie ma podatku.
> [...]

    Na pewno były używane dłużej niż 6 miesięcy. Problem jest w tym, że nie
    będę miał, jak tego udowodnić. Z reguły sprzedawałem rzeczy nieużywane,
    a wśród nich kilka swoich używanych. Jak to rozwiązać? Nie uwzględniać
    tego w pit?

  • 4. Data: 2008-04-26 20:21:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >nie wiem jak - czy po prostu zaliczyć cenę sprzedaży towaru, jako dochód w

    Jak używałeś ich dłużej niż pół roku to nijak, one nie wchodzą do tej puli.

  • 5. Data: 2008-04-26 20:29:14
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak używałeś ich dłużej niż pół roku to nijak, one nie wchodzą do tej puli.

    OK, a czy np. nie będę musiał przedstawiać, jakichś paragonów, dowodów
    zakupu tychże rzeczy? Wystarczy, że w razie pytania, odpowiem, że to
    były moje przedmioty, które użytkowałem na pewno dłużej niż 6 miesięcy?

  • 6. Data: 2008-04-26 21:58:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > wśród nich kilka swoich używanych. Jak to rozwiązać? Nie uwzględniać tego

    Oczywiście że nie.

  • 7. Data: 2008-04-26 21:59:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > zakupu tychże rzeczy? Wystarczy, że w razie pytania, odpowiem, że to były
    > moje przedmioty, które użytkowałem na pewno dłużej niż 6 miesięcy?

    Formalnie wystarczy, a jak Ci kontrola nie uwierzy, to musiałbyś jednak na
    to jakieś dowody znaleźć.

  • 8. Data: 2008-04-26 22:22:23
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Formalnie wystarczy, a jak Ci kontrola nie uwierzy, to musiałbyś jednak
    > na to jakieś dowody znaleźć.

    OK, to w tym temacie uzyskałem informacje. Teraz chciałbym prosić o
    pomoc w wypełnieniu zeznania, ponieważ jeszcze nigdy tego nie robiłem.
    Mam kilka pytań:

    1. Czy przychód powinienem wpisać w polu 8. Inne źródła? Skoro była to
    sprzedaż z tytułu niezarejestrowanej dg.
    2. W jaki sposób obliczyć przychód (zsumować tylko otrzymane wpłaty od
    kontrahentów)?
    3. Co składa się a koszt uzyskania przychodu? Koszt zakupu, koszt
    wysyłki, prowizja dla serwisu aukcyjnego?

  • 9. Data: 2008-04-26 22:39:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > sprzedaż z tytułu niezarejestrowanej dg.
    > 2. W jaki sposób obliczyć przychód (zsumować tylko otrzymane wpłaty od

    Dokładnie.

    > 3. Co składa się a koszt uzyskania przychodu? Koszt zakupu, koszt wysyłki,
    > prowizja dla serwisu aukcyjnego?

    Wszystko to, plus wiele innych rzeczy.
    Poczytaj trochę o prowadzeniu działalności gospodarczej - to temat rzeka.

  • 10. Data: 2008-04-27 15:13:23
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    > Dokładnie.

    > Wszystko to, plus wiele innych rzeczy.
    > Poczytaj trochę o prowadzeniu działalności gospodarczej - to temat rzeka.

    Ale w sumie ponosiłem tylko takie koszty, tzn. koszt zakupu, wysyłki i
    prowizja dla serwisu. Wystarczy tylko to uwzględnić?

    I mam kolejne pytanie - jeśli miałem kilka transakcji, które nie zostały
    sfinalizowane (kupujący wpłacił pieniądze, ale z mojej winy nie doszło
    do pozytywnego jej zakończenia i zwróciłem otrzymane pieniądze), to czy
    te transakcje należy też uwzględnić? A jeśli tak, to jak?