    From: "Marta Staszewska" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty
    Date: Sun, 28 Oct 2007 11:02:54 +0100

    Rozumiem

    Czyli nie zatrudniac zony :)
    To co wyplace i wydam nie jest kosztem jesli nie mam na to FV. lub/i nie
    kwalifikuje sie jako koszt firmy.

    [Możliwość kontroli pod kątem "podmiotów powiązanych".]
    Hmm to jest zastanawiajace jak w praktyce oni do tego podchodza w zasadzie
    przeciez klientow ma sie roznych i roznie placa w zaleznosci od
    wykonywanych dla nich prac w zakresie np. obslugi informatycznej.
    A bede mial klientow z tego zakresu ktorzy beda placic od 250zl miesiecznie
    do 5000zl miesiecznie.
    Wiec roznica bedzie i to znaczna ale oczywiscie warunkowana zakresem
    wykonywanych czynnosci / rozmiarem obslugiwanego klienta / jego
    zaawansowaniem technicznym / odpowiedzialnoscia za czyny i inne.

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710272345281.496@athlon64...

> [...]
    >
    > ...nie.
    > I wtedy podatek jest "podwójny" (bo u prowadzącego jest to z zysku
    > opodatkowanego, nie jest kosztem, a u żony jest przychodem!)
    > Na deser dochodzi obowiązkowy ZUS (!), bo dla ZUS to będzie
    > "osoba współpracująca".

    > Możliwość kontroli pod kątem "podmiotów powiązanych".
    > Jak US wykaże, że dla "powiązanych" stosowane są ceny inne niż dla innych
    > kontrahentów albo że odbiegają od stosowanych przez inne podmioty, to
    > może "określić wartość". Po jednej stronie podatek wzrośnie, po drugiej
    > nie spadnie :] (bo decyzja US to nie faktura :>)
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html