  • 11. Data: 2003-07-19 07:23:19
    Temat: Re: Kupno nieruchomosci
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    | Podkreślając "tego samego rodzaju" trzeba uznać że wartość ziemi
    | sprzedawanych *przez deweloperów* (można rzec: "w określony sposób")
    | jest "normalna", bo sam tak napisałeś :]
    | Jeśli tak jest - to raczej jest pytanie czy to nie granda (takie
    | przebicie ceny) a nie czy podatek jest właściwy (skoro u *wszystkich*
    | deweloperów *tyle* kosztuje...)

    to że sprzedają znacznie drożej to ich sprawa i kupujących, ale wartość rynkowa to
    średnia cena na danym terenie, i nie ma żadnego znaczenia że sprzedaje developer,
    podatek PCC jest nadpłacony

  • 12. Data: 2003-07-19 13:53:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jul 2003, Slayer wrote:
    [...]
    >+ to że sprzedają znacznie drożej to ich sprawa i kupujących, ale wartość rynkowa to
    >+ średnia cena na danym terenie, i nie ma żadnego znaczenia że sprzedaje developer,

    Jasne, naciągałem interpretację aż trzeszczało :) czekając co się
    stanie ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-07-19 21:25:55
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > to że sprzedają znacznie drożej

    A ja spotkalem sie z przeciwna sytuacja. Sprzedaja ziemie raczej tanio.

    > to ich sprawa i kupujących, ale wartość rynkowa to
    > średnia cena na danym terenie

    A gdzie jest definicja tej sredniej ceny ?
    I jaka średnia ? Ważona czy arytmetyczna ?
    Na jak duzym terenie liczy się te srednia ?
    Za jaki okres jest liczona ta średnia ?

    Karol

  • 14. Data: 2003-07-20 07:29:21
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A ja spotkalem sie z przeciwna sytuacja. Sprzedaja ziemie raczej tanio.

    cuda się zdarzają, w ciągu 3 lat nabywcy dostaną z US wezwanie do
    podwyższenia wartości...

    > A gdzie jest definicja tej sredniej ceny ?
    > I jaka średnia ? Ważona czy arytmetyczna ?
    > Na jak duzym terenie liczy się te srednia ?
    > Za jaki okres jest liczona ta średnia ?

    2. Wartość rynkową przedmiotu czynności cywilnoprawnej określa się na
    podstawie przeciętnych cen stosowanych w danej miejscowości w obrocie
    rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia
    zużycia, oraz w obrocie prawami majątkowymi tego samego rodzaju, z dnia
    dokonania tej czynności, bez odliczenia długów i ciężarów.

    3. Jeżeli strony czynności cywilnoprawnej nie określiły wartości przedmiotu
    tej czynności lub wartość określona przez strony nie odpowiada, według oceny
    organu podatkowego, jej wartości rynkowej, organ ten wezwie strony do jej
    określenia, podwyższenia lub obniżenia, w terminie nie krótszym niż 14 dni
    od dnia doręczenia wezwania, podając jednocześnie wartość według własnej,
    wstępnej oceny.

    4. Jeżeli strony, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie określiły
    wartości lub podały wartość nieodpowiadającą wartości rynkowej, organ
    podatkowy dokona jej określenia na podstawie opinii biegłego. Jeżeli wartość
    określona w ten sposób przekroczy o 33% wartość podaną przez strony, koszty
    opinii ponoszą solidarnie strony czynności cywilnoprawnej.

  • 15. Data: 2003-07-20 10:07:10
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Z ponizszych definicji nie wynika wcale, ze ceny stosowane przez deweloperow
    nie moga byc uznane za "przecietne".

> [...]
    > zużycia, oraz w obrocie prawami majątkowymi tego samego rodzaju, z dnia
    > dokonania tej czynności, bez odliczenia długów i ciężarów.

    I tu (poz. 2) lezy sedno ustalania cen. Nie mozna porownywac rzeczy
    nieporownywalnych.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 16. Data: 2003-07-20 10:14:07
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

  • 17. Data: 2003-07-20 10:17:46
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]

    rynkowa to
    > średnia cena na danym terenie, i nie ma żadnego znaczenia że sprzedaje

    Wez pod uwage, ze deweloper te ziemie sprzedaje po kilku latach od momentu
    zakupu i praktycznie sprzedaje ja juz zabudowana. Nie mozesz wiec porownywac
    transakcji deweopera (sprzedaz ziemia + mieszkanie) z trasakcja sprzedazy
    "gołej" działki w tym samym czasie.

    Karol

  • 18. Data: 2003-07-20 11:04:14
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Wez pod uwage, ze deweloper te ziemie sprzedaje po kilku latach od momentu
    > zakupu i praktycznie sprzedaje ja juz zabudowana.

    a co to ma za znaczenie, kiedy kupił a kiedy sprzedaje?

    Nie mozesz wiec porownywac
    > transakcji deweopera (sprzedaz ziemia + mieszkanie) z trasakcja sprzedazy
    > "gołej" działki w tym samym czasie.

    oczywiście US przyjmie średnią wartość działki zabudowanej, porównując ceny
    działek zabudowanych w okolicy

  • 19. Data: 2003-07-20 11:06:34
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z ponizszych definicji nie wynika wcale, ze ceny stosowane przez
    deweloperow
    > nie moga byc uznane za "przecietne".

    pewnie że nie wynika, ale mówi co to jest wartość rynkowa

    > I tu (poz. 2) lezy sedno ustalania cen. Nie mozna porownywac rzeczy
    > nieporownywalnych.

    jasne, US tylko jakąś wartość zaproponuje, w przypadku nie wyrażenia zgody,
    wyceny dokona biegły.....

  • 20. Data: 2003-07-20 11:06:52
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > oczywiście US przyjmie średnią wartość działki zabudowanej, porównując
    ceny
    > działek zabudowanych w okolicy

    No to jestesmy w domu :-)
    I dlatego co napisalas nie przemawia do mnie argument, ze cena dzialki
    zabudowanej u dewelopera nie jest cena rynkowa.
    US porowna transakcje "podobnie zabudowanymi dzialkami" w "tym samym"
    okresie.

    Pozdrawiam,
    Karol