    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Leasing po zmianie przepisów
    Date: Tue, 07 Jan 2003 21:47:09 +0100

    Użytkownik dywaner napisał:
    > Witam.
    > Chce wziac auto w leasing (jako ciezarowy).
    > Jakis czas temu nastapily zmiany w przepisach dotyczacych leasingu.
    > Jak wyglada sprawa z wykupem takiego samochodu po zakonczeniu leasingu
    > (podobno juz nie mozna zrobic wykupu na osobe trzecia po cenie wykupu)

    Zmieniło sie o tyle, że w końcu mamy w prawie leasing - poprzednio
    takego wynalazku nie było i US lubił podciagac leasing a to pod najem a
    to pod sprzedaz na raty, zaleznie co była bardziej niekorzystne dla
    podatnika w danym momencie.

    Wykup przez osobe trzecia praktykowano własnie po to, żeby US nie orzekł
    że mamy do czynienia ze zwykłą sprzedaża ratalną.
    To była konieczność.

    > Jakie mam mozliwości wykupu i co sie najbardziej oplaca?

    Polecam lekturę ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (albo
    prawnych, ale chyba jednak jestes "fizyczny":-) ) - jest tam osobny
    rozdział 4a dotyczący leasingu.
    Przeczytaj i jak będziesz miał jeszcze wąpliwości, to wtedy pytaj.
    Bo tak "na zywca" mało komu (mnie nie) chce sie przekładać caly kawał
    ustawy z polskiego na nasze.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk