    From: "Remek" <r...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Leasing po zmianie przepisów
    Date: Wed, 8 Jan 2003 11:05:16 +0100

    news:4d4f.000000b8.3e1be7a2@newsgate.onet.pl...

    > Wartość ustalona w harmonogranie może być różna. Obowiązuje wykup za
    wartość
    > godziwą, którą to jest właśnie aktualna cena rynkowa lub poprzez
    zastosowanie
    > odpowiedniego algorytmu. Ogólnie rzecz biorąc: granicą poniżej której cena
    > przyjęta przez strony umowy nie może być zaakceptowana przez organy
    podatkowe
    > jest zaktualizowana wartość początkowa zbywanego składnika, pomniejszona o
    > wysokość odpisów amortyzacyjnych liczonych metodą degresywną przy
    zastosowaniu
> [...]

    czy znaczy to mniej więcej tyle? : że np. za 1% mogę wykupić auto tylko na
    firmę ale jeżeli wykupię go na firmę to zadziałają mechanizmy US polegające
    na wycenie wartości rynkowej samochodu i to że wykupiłem go za 1% nie będzie
    miało znaczenia :( Czyli prędzej czy później sporą część odliczonego VAT'u i
    podatku będę musiał zwrócić. Natomiast jeżeli wykupi inna osoba to tylko wg.
    wartości rynkowej od której firma leasingowa będzie musiała odprowadzić VAT
    i podatki ??!! (2x ? bo przecież raz już odprowadziła). Czyli jakby nie
    patrzyć państwo nie da się załadować.

    W takim przypadku jaka będzie istotna różnica pomiędzy leasingiem a kredytem
    ? (poza sporo większym ryzykiem w przypadku leasingu).
    I obawiam się że to może zahaczyć także o umowy podpisane np w ub. roku :(

    Remek

    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586