  • 111. Data: 2009-02-10 15:23:54
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > radę"). Natomiast 20% to będą klienci ośrodków pomocy społecznej.

    Lub będą na utrzymaniu rodziny lub znajomych.

    --
    Liwiusz

  • 112. Data: 2009-02-10 15:24:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:

    > [...] Problem z tym co zrobić z tymi którzy tego NIE zrobią.

    Zostawić w spokoju.

    Jeżeli człowiek jest dorosły (a co za tym idzie ma pewne doświadczenie
    życiowe) i nie ubezwłasnowolniony to należy przyjąć, że taki był jego wybór.

    Zgaduję, że 80% społeczeństwa świetnie da sobie radę w takiej nowej
    rzeczywistości (albo wynajmie sobie kogoś, kto za nich będzie "dawał
    radę"). Natomiast 20% to będą klienci ośrodków pomocy społecznej.

    Pasuje?

    Piotrek

  • 113. Data: 2009-02-10 15:24:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Co to znaczy 'potrafić wychować dziecko'?
    > Przykład: wg urzędników z lat 80.tych karmić dziecko powinno
    > się mlekiem sztucznym, a niegrzeczne dzieci powinno się karcić.
    > Wg obecnych urzędników najlepsze jest mleko naturalne a dziecka
    > nie można dotknąć bo zaburza to jego naturalną psychikę.

    E tam, takie pierdoły.

    > No popatrz, licencjonowani profesjonaliści też powtapiali,
    > a dostali złote certyfikaty od KNF. Może trzeba jeszcze certyfikować
    > te certyfikaty i wprowadzić obowiązkowe ubezpieczenia od ubezpieczeń?

    Ale oni powtapiali nie swoje pieniądze i nieźle na tym zarobili,
    c'nie? :)

    > Co to znaczy "postąpić rozsądnie"? Kto to ma zdefiniować?

    Ten który pisze, że "rozsądny człowiek będzie odkładać na swoją
    emeryturę". :)

    > Niezależnie od kryterium rozsądku zawsze znajdą się ludzie
    > którzy postąpią wbrew temu kryterium.

    Właśnie. A ja cały czas pytam CO ZROBIĆ Z TYMI LUDŹMI! Gros grupy się
    rzuciło na mnie udowadniając że będą istnieć ludzie którzy sobie
    poradzą. Ja NIE WĄTPIĘ w to. Tylko pytam co zrobić z tymi pozostałymi!

    [...]

    > Inną kwestią jest to, że myślisz dokładnie tak jak lewactwo.
    > Skoro nie wszyscy rodzice są dobrzy dla dzieci, to trzeba sterroryzować
    > wszystkich, żeby uratować setkę maluchów.

    No patrz. A ja myślałem, że to w zachodnich państwach (z usa w
    szczególności) utrzymuje się trynd, że życie ludzkie jest dobrem
    najcenniejszym i chronić je należy za wszelką cenę. Nawet dopuszczając
    ograniczeń w wolności obywatelskiej (akcje antyterrorystyczne).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 114. Data: 2009-02-10 15:26:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Zostawić w spokoju.

    Znaczy niech se kipną, tak?

> [...]
    > rzeczywistości (albo wynajmie sobie kogoś, kto za nich będzie "dawał
    > radę"). Natomiast 20% to będą klienci ośrodków pomocy społecznej.

    A czemu 80/20? A może 20/80?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 115. Data: 2009-02-10 15:32:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > najcenniejszym i chronić je należy za wszelką cenę. Nawet dopuszczając
    > ograniczeń w wolności obywatelskiej (akcje antyterrorystyczne).

    "chronienie życia ludzkiego za wszelką cenę" to bzdura, którą - jak
    wspomniałeś - usprawiedliwia się wprowadzanie totalitaryzmu. I
    oczywiście nigdzie nie jest stosowana - gdyby tak było, zamarłoby
    wszelkie życie. Droga dziecka do szkoły jest ryzykowna, czy należy zatem
    zakazać dzieciom chodzenia do szkoły (skoro za wszelką cenę chronimy życie)?

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2009-02-10 15:34:16
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Uważasz, że jakby postępowali rozsądnie i znali się na tym, to by tak
    > wtopili, czy nie? Bo przypominam - wymagasz takiej właśnie wiedzy z
    > zakresu finansów od każdego (bo oszczędzanie długoterminowe w wykonaniu
    > przeciętnego człowieka to też może być "lokata" w PKO na 1%, bo on się
    > nie zna. a pani z okienka mu kit wcisnęła).

    Inwestowac w edukacje, edukacje i jeszcze raz edukacje. Najlepiej z
    pieniedzy zaoszczedzonych na ZUSie. Wtedy bedzie znacznie mniej łosi,
    których można łatwo oszukać.

  • 117. Data: 2009-02-10 15:35:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-02-10, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Znaczy niech se kipną, tak?

    Mają rodziny, znajomych, a tych wyjątków, którzy nie mają nikogo obok
    siebie (jak podle trzeba przeżyć życie, aby tak skończyć?), wspomóc mogą
    różne organizacje, które i teraz działają.

    > A czemu 80/20? A może 20/80?

    Może w pierwszym pokoleniu będzie 20/80. Ale w kolejnych sytuacja
    powróci do normy.

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2009-02-10 15:35:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 16:06:13 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > przeciętnego człowieka to też może być "lokata" w PKO na 1%, bo on się
    > nie zna. a pani z okienka mu kit wcisnęła).

    KAŻDY kto coś robi popełni prędzej czy później błąd.
    I ponieważ to jest truizm, to lewactwo na tym pasożytuje.

    > Zresztą o czym my tu bajamy? Był taki jazgod przeciwko zabraniu
    > _dodatkowych_ przywilejów emerytalnych opłacanych z _naszej_ kieszeni,
    > przy jasno postawionym "państwa na to nie stać", a tu inteligencja
    > rzekomo rozważa sensownie likwidację ZUSu bez wzbudzania niepokojów
    > społecznych? Come on. :D

    Teraz to odwracasz kota ogonem. W dyskusji ani przez moment
    nie chodziło o to co lud zaakceptuje a czego nie zaakceptuje.

    Poza tym nie bierzesz jednej rzeczy pod uwagę - propagandy.
    Zrób myślowy experyment - wyobraź sobie tych wszytskich TV expertów
    którzy dziś agitują za ZUSem, że od jutra agitują za brakiem ZUSu.

    Wyborcza: "Eksperci udowodnili że trzeba zliwkidować ZUS"
    RP: "Ulga dla milionów Polaków - rząd przyjął ustawę o likwidacji ZUS"
    TVN: Eksperci są zgodni że dobrowolne oszczędzanie na własną emeryturę
    jest najtańszym i najlepszym sposobem zabezpieczenia społecznego.
    Przykład Nowej Zelandii pokazuje że tak własnie jest. Nasz reporter
    Marcin Brzózka rozmawiał z Panem Staszkiem - "Od dawna o tym marzyłem,
    od teraz będę dostawał 40% wyższą pensję!", Pani Hela też się cieszy,
    bo będzie mogła odłożyć na lokatę 200zł co miesiąc, na starość żyć
    z odsetek a kapitał odziedziczy piątka jej dzieci.

    I lud by to kupił tak jak pączki na targu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 119. Data: 2009-02-10 15:36:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 16:19:05 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A ja zawsze myślałem, że wzorowano się na systemie wprowadzonym przez
    > Otto von Bismarcka. :)

    Człowiek uczy się całe życie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 120. Data: 2009-02-10 15:36:25
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > 3. ZUS:
    > - politycy bez żadnej wiedzy decydują o wysokości składki
    > - Ci sami politycy decydują ile wypłacać, na podstawie własnej
    > odczapistycznej idei.
    >
    > Już widzisz różnicę?

    Oczywiscie, dlatego nalezy pozbawic politykow mozliwosci decydowania o
    wysokosci haraczu. Niech rynek ustala wysokosc stawek.