    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Date: Thu, 23 Mar 2006 09:40:43 +0000 (UTC)

    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisal(a):

    > Pomysł kuriozalny. Skąd go wytrzasnąłeś?

    1. wg rozporządzenia o kpir, wyposażenie to graty, które nie są środkami
    trwałymi w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym

    2. w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym, środkami trwałymi są
    rzeczy o przewidywanym okresie użytkowania przekraczającym rok

    3. wyposażeniem są zatem rzeczy, których nie przewiduje się używać
    więcej niż rok.

    4. jeśli się coś używa więcej niż rok, to... staje się to środkiem
    trwałym. Tak tak. Nie rodzi to konsekwencji podatkowych, bo rzeczy
    <3500zł są wyjęte spod całego tego majdanu procedury ujawniania środka
    trwałego, ale... są środkami trwałymi po roku! Z urzędu! Nie muszą być
    również wpisane do EST jeśli są <3500zł. Ale są środkami trwałymi!

    5. skoro stały się środkami trwałymi, to nie są wyposażeniem, bo te
    pojęcia się wykluczają.

    Wskaż mi błąd w tym rozumowaniu. Ja tez kiedyś myślałem inaczej, ale
    ostatnio poczytałem i nie widzę luki. W przypadku rzeczy o małej
    wartości ustawa zwalnia od amortyzacji, wpisywania do EST oraz od
    ujawniania ST, ale... nie ma ani słowa o tym, że rzeczy <3500zł i o
    długim okresie użytkowania przestają być ŚT.
    --
    Samotnik