  • 21. Data: 2009-05-26 16:25:20
    Temat: Re: Ludzie to są jednakowoż głupie ;-)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 18:19:05 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > A! No tak, na plecach NFZ dorabiać sobie na tych, co nie chcą czekać pół
    > roku albo coś w ten deseń... Takie ,,cudowności'' to można.

    Na gilotynę wrogów ludu! Viva la republic!

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 22. Data: 2009-05-26 16:25:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:

    > Zupełnie wykrzywiony obraz.

    LOL. Niektórym trudno jest przyzwyczaić się do *normalności* ;-)

    Piotrek

  • 23. Data: 2009-05-26 16:25:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 26 maj 2009 16:23
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0905261609141.3836@quad>):

    > Oczywiście.
    > I przy dzisiejszej skali podatków ZMNIEJSZENIE stawek powoduje
    > ZWIĘKSZENIE wpływów.

    A jeśli tak, to dobrze. Nie będę się upierał, że tamten system był lepszy.
    Zareagowałem tylko na zdanie, że ludziom nie zależy na budżecie. I
    stwierdziłem, że na budżecie nie zależy anarchistom. Pozostałym powinno
    zależeć na budżecie. A jeśli jego polepszenie następuje przez zmniejszenie
    podatków, to nie mówię, żeby nie.

    > W zupełnosci się zgadzam, że (przy aktualnym stanie państwa, w tym
    > "wydolności" USów które niemal w 100% skupiają się na pilnowaniu
    > "papierkowej" roboty i uwalą jak się pomylisz w obliczeniach, ale
    > nie wykryją - lub nie będą chciały wykryć - jak będziesz prowadził
    > faktyczną DG "na lewo")

    No już ponoć się zabierają za Alledrogo, więc się jednak coś zmienia.

    > Ależ oczywiście.
    > No to Ci tłumaczymy, że chcemy aby państwo dostawało WYŻSZĄ
    > KWOTĘ do budżetu dzięki NIŻSZEJ STAWCE!

    I wcale nie mówię, że to źle. Jeśli tak jest, to tylko plus. Tylko jakoś nie
    wierzę, żeby cokolwiek, co wymyślili POpaprańcy było korzystne z założenia.
    Co najwyżej przez przypadek.

    --
    Tristan

  • 24. Data: 2009-05-26 16:27:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 26 maj 2009 18:25
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gvh5o6$hv9$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > LOL. Niektórym trudno jest przyzwyczaić się do *normalności* ;-)

    Ale to nie jest normalność. Lekarz, który np. przyjmuje prywatnie na
    państwowym sprzęcie w państwowej klinice, a bierze dodatkowe 80zł za
    uśmiechanie się, to nie jest normalność. Jak wszystko na pałę by się
    sprywatyzowało i zlikwidowało NFZ to powstały by USA i już byś nie miał
    swojej normalności.

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2009-05-26 16:32:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 18:27:50 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > państwowym sprzęcie w państwowej klinice, a bierze dodatkowe 80zł za
    > uśmiechanie się, to nie jest normalność.

    Jasne, i o tym Piotrek nie pisał

    > Jak wszystko na pałę by się
    > sprywatyzowało i zlikwidowało NFZ to powstały by USA i już byś nie miał
    > swojej normalności.

    Patrz pan, a oni o tym nie wiedzą i 200 lat przeżyli :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 26. Data: 2009-05-26 16:43:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 26 maj 2009 18:32
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.uujpjmz7l60ql1@unk>):

    > Patrz pan, a oni o tym nie wiedzą i 200 lat przeżyli :)

    Jako naród. Mnie jako jednostkę interesuje los jednostki. A że za zdrowy nie
    jestem i za sprawny nie jestem, to w tamtym systemie bym zdechł po prostu
    na ulicy.

    --
    Tristan

  • 27. Data: 2009-05-26 16:58:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 18:43:45 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > jestem i za sprawny nie jestem, to w tamtym systemie bym zdechł po prostu

    A, czyli wyszło szydło z worka - chcesz żeby do ciebie dopłacał,
    bo się boisz zdechnąć. A ponieważ "was" jest więcej, to "my"
    musimy na was pracować.
    Oczywiście "wam" się należy :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 28. Data: 2009-05-26 16:59:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 26 maj 2009 18:58
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.uujqq0icl60ql1@unk>):

    > A, czyli wyszło szydło z worka - chcesz żeby do ciebie dopłacał,
    > bo się boisz zdechnąć. A ponieważ "was" jest więcej, to "my"
    > musimy na was pracować.
    > Oczywiście "wam" się należy :)

    Ano. Taka mentalność socjalistyczna. Bliska każdemu, kto nie jest samolubnym
    bucem, któremu nie przeszkadzają umierający biedni. A prędzej czy później,
    komuś jakaś babcia, mama czy inna rodzina będzie chorowała. Oby nie
    bardziej niż na rojmatyzm, bo się wtedy zdziwisz.

    --
    Tristan

  • 29. Data: 2009-05-26 17:11:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 18:59:43 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > komuś jakaś babcia, mama czy inna rodzina będzie chorowała. Oby nie
    > bardziej niż na rojmatyzm, bo się wtedy zdziwisz.

    Już dziś ktoś ci napisał żeś jest totalniak, z mojej strony EOT.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 30. Data: 2009-05-26 17:40:22
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 26 Maj, 16:17, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    > (...)
    > Właściciel (państwo) ma głęboko w dup** rachunek ekonomiczny ponieważ
    > nie ma konkurencji.
    >
    > Gdybym natomiast miał wybór do kogo zechcę zanieść (rynkowo
    > skalkulowaną) składkę za ubezpieczenie zdrowotne to zgaduję, że i
    > państwowa służna zdrowia działałaby inaczej.
    >
    > Proste? Proste!

    Czy znasz chociaz jeden przyklad sytuacji, w ktorej (w Polsce)
    instytucja panstwowa konkuruje na otwartym rynku na rownych warunkach
    z podmiotami prywatnymi?

    Nie twierdze, ze takich nie ma - ale jakos nie moge sobie takich
    przypomniec.

    --

    Pozdrawiam,

    glos