  • Data: 2019-01-10 13:43:47
    Temat: Re: Mały ZUS to kolejny bubel prawny
    Od: jureq <j...@n...no> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu Thu, 10 Jan 2019 12:44:40 +0100, użytkownik Kviat napisał:

    > Przy okazji dowiedziałem się, że jest coś takiego jak ePłatnik ;)
    > Najpierw trzeba wypełnić ZWUA żeby się wyrejestrować - to mu poszło
    > (prawie) gładko, wypełnił, program zweryfikował formularz. Zatwierdził,
    > podpisał profilem ePUAP i wysłał.
    > Prawie, ponieważ musiał podpisywać ze dwa czy trzy razy, ponieważ był
    > błąd, że z platformy ePłatik nie przechodziły dokumenty do podpisu.
    > Procedura wyglądała prawidłowo, dochodziło do okna podpisu, logowanie
    > przez konto w banku, weryfikacja kodem sms... i na końcu komunikat w
    > stylu: "zus nie przesłał dokumentów do podpisu". Czy jakoś tak.
> [...]

    Moje wrażenia z epłatnika były zbliżone. Choć było parę różnic. Ja
    zacząłem od kreatora i skapitulowałem, bo ciągle mnie pytał o sprawy
    mające sens tylko w wypadku pracowników. Przy wypełnianiu "ręcznym"
    problemu z odznaczaniem emerytalnego nie miałem bo nie płacę chorobowego.
    Przy sprawdzaniu protestował na kod 0590, ale wysłał bez problemu.

    Generowane w systemie potwierdzenie to nie jest typowe UPO znane
    przykładowo z e-deklaracji w MF. Tu potwierdzają tylko otrzymanie a nie
    poprawność formalną. Aby sprawdzić czt wszystko poszło dobrze trzeba (po
    około 2 dniach) obejrzec zakładkę "Dokumenty z ZUS" i tytuł ubezpieczenia
    w kartotece ubezpieczonych.