  • 1. Data: 2007-03-16 12:10:57
    Temat: Mlody nowy podatnik...
    Od: Ajgor <o...@s...eu>

    Witam.

    Syn w 2006 roku przepracowal jakis czas w Realu na kasie. Na wakacjach.
    Mial juz wtedy ukonczone 18 lat,
    ale nie mial wlasnego NIP-u. Teraz przyszedl PIT-11 z Reala, a w nim pole
    syna NIP-u jest puste.
    Co powinien zrobic, zeby móc sie normalnie rozliczyc?

  • 2. Data: 2007-03-16 12:33:51
    Temat: Re: Mlody nowy podatnik...
    Od: piotr <p...@o...eu>

    Ajgor napisał(a):
> [...]
    > pole syna NIP-u jest puste.
    > Co powinien zrobic, zeby móc sie normalnie rozliczyc?

    wypełnić NIP-3 w US

  • 3. Data: 2007-03-16 14:19:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Ajgor" <o...@s...eu> wrote in message
    ..
> [...]
    > syna NIP-u jest puste.
    > Co powinien zrobic, zeby móc sie normalnie rozliczyc?

    Obowiązkiem reala było dostarczyć mu durk nip-3 i kazać wypełnić. A jego
    obowiązkiem było ten druk w ciągu 7 dni od otrzymania oddać.
    Proponują napisać do reala, że pit-11 jest źle wypełniony i brakuje w nim
    numeru nip i kazać zrobić korektę.
    Zobaczymy kto tam ciężko zblednie.

    Podejście od tyłu jest takie, żeby złożyć NIP-3 w US w tej chwili. Teraz
    uwaga. Jak się nic nie napisze po co ten nip, to US zrobi założenie, że w
    związku z pracą i albo NIP nie nada, albo wezwie na wyjaśnienie. Po prostu o
    NIP pracownika, który nipu nie ma występuje pracodawca lub zleceniodawca.
    NIP można uzyskać samodzielnie tylko jak się uzasadni potrzebę jego
    otrzymania.
    Dobrym uzasadnieniem jest: bo dostałem pit-38 z giełdy, albo bo pracowałem
    za granicą, albo można też napisać prawdę i narobić realowi kłopotów.
    Jak real sam teraz o nip nie będzie chciał wystąpić to zrobić jak wyżej, jak
    się dostanie nip to napisać do reala list z wnioskiem o korektę pit-11.
    Jak nie przyślą, to rozliczyć się tak jak jest.