  • 31. Data: 2009-04-17 08:39:52
    Temat: Re: Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Tomek pisze:

    > Ale co chcesz wpisać do ewidencji? WNiP nie wpiszesz gdyż go nie masz.

    Jednym z wymienionych w ustawie sposobów nabycia WNiP jest wniesienie
    aportem do spółki cywilnej. Tym samym ustawodawca przyznaje, że wspólnik
    "ma" i "wnosi". Jeśli "ma", to jako prowadzący DG też mogę "mieć" i
    wpisać :)

    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 32. Data: 2009-04-17 08:46:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 10:39:52 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > aportem do spółki cywilnej. Tym samym ustawodawca przyznaje, że wspólnik
    > "ma" i "wnosi". Jeśli "ma", to jako prowadzący DG też mogę "mieć" i

    Ja bym był za, ale literalnie czytając updof nie widzę takiej możliwości.
    Co nie znaczy że w sądzie nie da się tego obronić. To kto na ochotnika
    się wystawia :-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 33. Data: 2009-04-17 08:46:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ajt wrote:
> [...]
    > aportem do spółki cywilnej. Tym samym ustawodawca przyznaje, że wspólnik
    > "ma" i "wnosi". Jeśli "ma", to jako prowadzący DG też mogę "mieć" i

    W ustawie masz dokładny katalog sytuacji w jaki sposób możesz *nabyć*
    WNiP. W tym katalogu nie ma wytworzenia we własnym zakresie. I to w
    zasadzie wyczerpuje temat.

    Piotrek

  • 34. Data: 2009-04-17 08:47:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Ja bym był za, ale literalnie czytając updof nie widzę takiej możliwości.
    > Co nie znaczy że w sądzie nie da się tego obronić. To kto na ochotnika
    > się wystawia :-) ?

    Ale czy to nie jest przypadkiem tak, że aportem wnosisz MPA, które
    dzięki łaskawości ustwodawcy stają się w ten sposób WNiP?

    Piotrek

  • 35. Data: 2009-04-17 08:48:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > To kto na ochotnika się wystawia :-) ?

    Ochotnicy już byli i umoczyli jak wynika z sentencji wyroków.

    Piotrek

  • 36. Data: 2009-04-17 09:20:02
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotrek pisze:
    > W ustawie masz dokładny katalog sytuacji w jaki sposób możesz *nabyć*
    > WNiP. W tym katalogu nie ma wytworzenia we własnym zakresie. I to w
    > zasadzie wyczerpuje temat.

    Nie odbieram tego jako dokładnego i zamkniętego katalogu, raczej jako
    wykaz szczególnych przpadków nabycia, które ustawodawca uznał konieczne
    do wymienienia celw wprowadzenia ograniczeń lub sprecyzowania, jak w tym
    konkretnym przypadku postąpić.
    Ponadto, jesli chodzi o to nabycie, to w ustawie jest zapis, że
    "amortyzacji podlegają ... nabyte ..." co, cały czas twierdzę, nie jest
    tożsame z zapisem "wpisowi do ewidencji WNiP podlegają ...". Co najwyżej
    jako nie nabytych, nie będzie ich można amortyzować.
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 37. Data: 2009-04-17 09:55:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ajt wrote:
> [...]
    > wykaz szczególnych przpadków nabycia, które ustawodawca uznał konieczne
    > do wymienienia celw wprowadzenia ograniczeń lub sprecyzowania, jak w tym

    A to już jest Twój problem ;-)

> [...]
    > tożsame z zapisem "wpisowi do ewidencji WNiP podlegają ...". Co najwyżej
    > jako nie nabytych, nie będzie ich można amortyzować.

    Przeczytaj artykuł, do którego link podałem. Prawdopodobnie wyjaśni
    nieco Twoich wątpliwości.

    Piotrek

  • 38. Data: 2009-04-17 11:10:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    Friday, April 17, 2009, 9:45:42 AM, you wrote:

    > Ja neguję :) WNiP charakteryzuje się tym że zostało nabyte. Nie ma nabyca ==> nie
    ma WNiP.

    Twoim zdaniem WNiP nie można wytworzyć/utworzyć?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2009-04-17 11:12:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    Friday, April 17, 2009, 10:02:44 AM, you wrote:

    [...]

    > Art. 22b updof:
    > Amortyzacji podlegają (...) *nabyte* nadające się do gospodarczego
    > wykorzystania w dniu przyjęcia do używania: (...) - zwane
    > wartościami niematerialnymi i prawnymi.

    Chwileczkę. To, że wytworzonych WNiP nie można amortyzować nie oznacza
    ani tego, że przestają one być WNiP ani też tego, że mają jakąś
    wartość księgową.

    > Jak widzisz WNiP to jest nazwa dla prawa spełniającego konkretne warunki,
    > w tym warunek bycia nabytym.

    Warunek bycia nabytym dotyczy amortyzacji a nie faktu bycia lub nie
    WNiP.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2009-04-17 11:16:14
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotrek pisze:
    > Przeczytaj artykuł, do którego link podałem. Prawdopodobnie wyjaśni
    > nieco Twoich wątpliwości.

    Przeczytałem. Stanowisko autora (jak pisze, poparte praktyką
    interpretacyjną) jest takie, że żadne WNiP wytworzone w firmie nie może
    zostać zaklasyfikowane jako WNiP.
    Cytuję "W efekcie w praktyce podatkowej popularne stało się stanowisko,
    że z punktu widzenia
    ustaw podatkowych nie istnieje instytucja WNiP wytworzonych we własnym
    zakresie".
    Przy czym "we własnym zakresie" dotyczy również wytworzenia przez
    pracowników w ramach swoich obowiązków.
    Czyli mamy ciekawy przypadek: w świetle tego wyroku:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/porady/31456,obrot_li
    cencjami_nie_stanowi_przychodu.html
    osoba prowadząca DG nie może w ramach DG sprzedać praw majątkowych nawet
    wtedy, kiedy zostały wytworzone nie tylko przez nią samą, ale także
    przez pracowników :)

    Pytanie - jak to zrobić, żeby było ok? :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl