  • 11. Data: 2003-02-23 19:36:02
    Temat: Re: Monitor jak zaksięgować?
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b3b70a$icv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Agata" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > e tam, do starego komputera byl stary monitor,
    > jak sie kwoty przekracza to co szkodzi zaczac nowy komputer
    > skladac? i zaczac od monitora? :)

    Ale środek trwały musi byc zdatny do używania, a sam monitor działać nie
    może.
    Agata

  • 12. Data: 2003-02-23 19:57:20
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Ale środek trwały musi byc zdatny do używania, a sam monitor działać nie
    > może.

    tak, ale w dniu oddania do uzytku,
    nic nie stoi na przeszkodzie, aby zakupic sobie elementy,
    z ktorych nastepnie "wyprodukujesz" komputer,
    ktory stanie sie ST.

    fakt, ze moga sie czepiac, ze przez 1,5 roku produkcja komputera trwa :)

  • 13. Data: 2003-02-24 09:53:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Feb 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+
    >+ fakt, ze moga sie czepiac, ze przez 1,5 roku produkcja komputera trwa :)

    Mniemam że nikt się czepiać nie będzie.
    Tylko drobiozg: jeśli stary komputer nie był w pełni zamortyzowany
    to musisz wstrzymać amortyzacje (przecież ma zepsuty monitor, czyli
    nie nadaje się do wykorzystania, prawda ? No to patrz ustawa....)
    no i oczywiście nowego monitora też w koszty zaliczyć nijak nie
    można, jako że zaliczenie ŚT w koszt (amortyzacja, być może
    jednorazowa) rozpoczyna się *po* oddaniu do użytkowania !
    Wniosek: jak koniecznie chcesz postawić sobie monitor na półce,
    odliczając VAT ale *nie* wliczając go w KUP - to IMHO wolno
    ci !

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-02-24 10:07:02
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .
> [...]
    > Wniosek: jak koniecznie chcesz postawić sobie monitor na półce,
    > odliczając VAT ale *nie* wliczając go w KUP - to IMHO wolno

    podsumowujac,
    w przypadku komputerow olewamy wyp. i wchodzimy
    na ST od razu, zeby sie nie buac w przyszlosci. hm...
    smutne.

  • 15. Data: 2003-02-25 13:59:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "MartaW" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > "Agata" <s...@o...pl> napisal w

    > A przecież w tym kawałku, który sama cytowałaś było "gdy suma wydatków
    > poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub
    > modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł". Czyli łączą
    > się one w jednym roku, niestety.
    >
    > Marta

    Proponuje jescze raz przeczytac...To co Pani wyciella.

    > powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki
    > na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa
    > cena nabycia przekracza 3.500 zł.

    KTORYCH CENA JEDNOSTKOWA.....

    Wynika z tego , ze wydatki na nabycie tych czesci skladowych ktorych cena
    jednostkowa
    NIE PRZEKRACZA 3 500 nie wchodza w roczny limit.

    Boguslaw

  • 16. Data: 2003-02-25 14:30:33
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisal w

    > Proponuje jescze raz przeczytac...To co Pani wyciella.

    Już czytam:

    W TYM TAKŻE

    Wynika z tego, że gdy cena jednostkowa części składowej przekracza
    3.500, to nie amortyzuje się jej _osobno_ (wprowadzając do ewidencji
    jako odrebny środek trwały), ale powiększa wartość środka trwałek, który
    ulega rozbudowie.

    > KTORYCH CENA JEDNOSTKOWA.....
    >
    > Wynika z tego , ze wydatki na nabycie tych czesci skladowych ktorych
    > cena jednostkowa
    > NIE PRZEKRACZA 3 500 nie wchodza w roczny limit.

    A tej interpretacji wywieść ze wspomnianego tekstu nie potrafię.

    I co będzie? ;-)

    Marta

  • 17. Data: 2003-02-25 22:23:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ > modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł". Czyli łączą
    [...]
    >+ Proponuje jescze raz przeczytac...To co Pani wyciella.

    Ja też (proponuję) :), ale tym razem tobie :)

> [...]
    >+ jednostkowa
    >+ NIE PRZEKRACZA 3 500 nie wchodza w roczny limit.

    Mniemam że zokrągliłeś przepis :]

    Wg 2. czytania w wykonaniu niżej podpisanego wygląda on tak:
    - przy zakupie peryferiów których jednostkowa cena[...] >3500zł[1]
    należy podwyższyć wartość pocz. ŚT
    - przy zakupie taniochy - mamy do czynienia z ulepszeniem 'które
    nie wymaga wymienienia czarne na białym'[2], a jak kwota ulepszenia
    przekroczy w roku 3500 zł to traktujemy je amortyzacyjnie :[

    Po polsku:
    A. Jak by nie patrzeć - czy kupimy "jednostkowo" <=3500zł czy
    też >3500zł - to w efekcie będzie amortyzacja
    B. Stwierdzenie [1] stanowi: "skaner, drukarka albo inna część
    peryferyjna nie jest samodzielnym ŚT, nawet jeśli przyczepa jest"
    C. Z powodu [1] i [B] (żeby nikt nie kombinował) piszemy że
    również jeśli są wątpliwości, czy dany zakup jest "ulepszeniem"
    dopisano że "również jeśli kupujesz coś co poza tym jest
    przyczepopodobne masz to potraktować amorytyzacją *bazowego
    ŚT a nie samodzielny ŚT". IMHO taki jest właśnie sens zapisu
    "w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub
    peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza
    3500 zł." !!

    Po ZaZIPowaniu:
    - zawsze >3,5kzł/rok idzie w amortyzację
    - na wszelaki słuczaj ustawodawca napisał, że również jakby komuś
    się wydawało że sprzęt za >3,5kzł jest samodzielnym ŚT, to
    *o ile* jest on urządzeniem peryferyjnym powinien być zaliczony
    do "bazowego ŚT"
    - a ty z "wszelkiego wypadku" zrobiłeś koniec listy :)

    Po owym zapisie jest kropka. Ale zapis zaczyna się "w tym", zaś
    po zapisie *w tym samym punkcie* jest jeszcze parę słów które
    usiłujesz pominąć !

    pzdr, Gotfryd
    (który widzi że właśnie zaszyfrował to co chciał napisać, ale
    nie ma zdrowia ciąć i poprawić :>)

  • 18. Data: 2003-02-26 10:47:28
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Ja też (proponuję) :), ale tym razem tobie :)

    > Mniemam że zokrągliłeś przepis :]
    [...]
    No to ja nie znam sie na jezyku polskim
    (przestalem sie znac, bo jkeidys sie znalem inawet mialem 5 na maturze
    -szostki nie istnialy).

    Bo wg mojego skromnego rozumku jest tak:

    Cytowany artykol stanowi wyjatek od zasady, ze wydatki sa KUP.

    Czesc pierwsza mowi co to sa wydatki na ulepszenie
    (wszystko co prowadzi do "ulepszenia" z wyjatkiem czesci ... ktorych
    cena jednostkowa NIE przekracza 3 500)

    czesc druga (dopisana) mowi co to znaczy, ze skladnik majatku jest
    ulepszony.
    (jesli suma wydatkow na "ulepszenie" przekracza 3 500)
    Czyli jesli suma wydatkow NIE przekracza, to pomimo spelnienia
    INNYCH warunkow "na ulepszenie" Skladnik Majatku nie jest ulepszony.
    i wydatki z tym zwiazane sa KUP.

    Tylko ze zakup czesci tanszej niz 3 500 nie jest wydatkiem na ulepszenie.

    Aby wiec doszlo do ulepszenia Skladnika Majatku wydatki na ulepszenie
    musza przekroczyc 3 500.

    W praktyce wyglada to tak...
    Kupujemy czesc za 3 000 i montuja nam ja za 100
    wydatek na ulepszenie jest 100
    Jak sie takich "stowek" nazbiera ponad 3 500 w roku,
    mamy srodek ulepszony suma ta zwieksza WP ST
    Jesli kupimy jedna czesc za 3 501 to te drobne wydatki TEZ zwiekszaja WP

    Powiem Ci (ne w tajemnicy) ze sam tego nie wymyslilem.

> [...]
    > "w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub
    > peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza

    IMCHO na odwrot..
> [...]
    > do "bazowego ŚT"
    > - a ty z "wszelkiego wypadku" zrobiłeś koniec listy :)

    Ja myslalem, ze ustawodawca napisal,
    zeby sie urzednikom nie zachciewalo drobnych uslug doliczac do WP.

    > Po owym zapisie jest kropka. Ale zapis zaczyna się "w tym", zaś
    > po zapisie *w tym samym punkcie* jest jeszcze parę słów które
    > usiłujesz pominąć !

    Wrecz przeciwnie... usiluje polaczyc to w calosc...

    > pzdr, Gotfryd
    > (który widzi że właśnie zaszyfrował to co chciał napisać, ale
    > nie ma zdrowia ciąć i poprawić :>)

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 19. Data: 2003-02-26 14:50:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ > Mniemam że zokrągliłeś przepis :]
    >+ [...]
    >+ No to ja nie znam sie na jezyku polskim

    Nie licz że spróbujemy się dostosować :)

    [...]
    >+ Cytowany artykol stanowi wyjatek od zasady, ze wydatki sa KUP.
    >+
    >+ Czesc pierwsza mowi co to sa wydatki na ulepszenie

    "Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku..."
    Przyjmujemy przez aklamację, kto przeciw ??

    >+ (wszystko co prowadzi do "ulepszenia" z wyjatkiem czesci ... ktorych
    >+ cena jednostkowa NIE przekracza 3 500)

    No tu już się nie zgadzamy.
    Zastrzegam że z końcówki cytowanego (twojego) posta wynika już
    powoli co innego, ale to co napisałeś powyżej jest oczywiste:
    uważasz że zakup częsci <3,5kzł *nie jest* ulepszeniem. Uważasz
    bezwarunkowo, bo dotąd tak pisałeś :[

    Sprawdź twój post w którym "zaatakowałeś" Martę ! Wyraźnie
    nie spodobała ci się "suma" (bezwarunkowa), żądałeś "jednostkowego
    kosztu".

    Jedziemy z tekstem:

    "powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie,"

    ...czyli *całą sumę*,

    "w tym także o wydatki na nabycie części [...] których jednostkowa
    cena nabycia przekracza 3500 zł"

    Słowa "w tym" a (niezależnie) "także" jak na mój gust wyraźnie
    wskazują, iż chodzi o zapobieżenie *wyłączeniu* z "ulepszeń"
    takich zakupów, które można by uznać za samodzielne ŚT.

    Dalej: "ŚT uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków[...]przekracza
    3500 zł".

    Mówiąc krótko: jeśli mniej, to można uznać za KUP. Ale *jeśli
    suma* jest mniejsza niż 3,5kzł, nie pojedyncze ulepszenie !

    >+ czesc druga (dopisana) mowi co to znaczy, ze skladnik majatku jest
    >+ ulepszony.
    >+ (jesli suma wydatkow na "ulepszenie" przekracza 3 500)

    Pomijam kwestię logiki, bo jej w przepisach nie sposób szukać,
    ale jak mogłaby mieć znaczenie suma wydatków jeśli *każdy element*
    brany pod uwagę (przy ulepszeniu) musiałby mieć ponad 3500 zł
    wartości ??

    >+ Czyli jesli suma wydatkow NIE przekracza, to pomimo spelnienia
    >+ INNYCH warunkow "na ulepszenie" Skladnik Majatku nie jest ulepszony.
    >+ i wydatki z tym zwiazane sa KUP.

    To się zgadza. Ale wszystko co pisałeś poprzednio odczytywałem
    z wyraźnym naciskiem na "nie liczą się części <3,5kzł" !

    >+ Tylko ze zakup czesci tanszej niz 3 500 nie jest wydatkiem na ulepszenie.

    ...dopóki nie przekroczysz łącznie 3500 zł. Wtedy ni z gruszki ni
    z pietruszki owe "nieulepszenia" stają się ulepszeniem, i nawet
    nie wiadomo czy zastosować art. 22e...

    [...]
    >+ W praktyce wyglada to tak...

    IMHO - w przypadku o który pytał ktoś w zeszłym roku, kupując
    4 opony zimowe (nie na wymianę !) po 1400 zł to *wtedy* to ulepszenie
    nie było, a *teraz* już jest.

    Rozumiem że ciebie nie przekonam :), *bądź* że uważasz tak samo
    tylko nie wiedzieć czemu wypisujesz wielkim krzykiem "CENA
    JEDNOSTKOWA" - nie dopisując *żadnych* zastrzeżeń !
    Przeczytam z chęcią inne opinie - a na deser pozostaje nam
    poczekać. Deserem jest oczywiście sentencja apelacji od wyroku,
    bo to sądy rozstrzygają o interpretacji ustaw jak mocno
    niepolska by ona była... :)
    OT: Sugeruję że np. uzasadnienie do nieuznawania drukarki za ŚT wg
    *starej* ustawy mnie nie przekonywało - ale cóż robić, sądy
    przyjmowały (jednolicie) taką wykładnię. [\OT]
    I *uważam*, że wg nowej treści zakup w jednym roku drukarki
    za 1500zł, skanera za 800 zł 2 dodatkowych HDD (na RAIDa :))
    po 800zł już się na "ulepszenie" załapie :(

    >+ Kupujemy czesc za 3 000 i montuja nam ja za 100
    >+ wydatek na ulepszenie jest 100
    >+ Jak sie takich "stowek" nazbiera ponad 3 500 w roku,
    >+ mamy srodek ulepszony suma ta zwieksza WP ST

    Chwila, przecież poprzednio pisałeś co innego: że *jednostkowy*
    zakup musi być ponad 3500zł !!
    [...]
    >+ Ja myslalem, ze ustawodawca napisal,
    >+ zeby sie urzednikom nie zachciewalo drobnych uslug doliczac do WP.

    No to tu się zgadzamy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-02-26 18:53:18
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > IMHO - w przypadku o który pytał ktoś w zeszłym roku, kupując
    > 4 opony zimowe (nie na wymianę !) po 1400 zł to *wtedy* to ulepszenie
    > nie było, a *teraz* już jest.

    Tak się patrzę i patrzę i w tym momencie palce spadły na
    klawiaturę.Przysnąłem pewnie:-))
    No toś fajnie wydedukował, ino zapomniałeś dodać że tylko zimą, bo na
    lato się odłącza,a coś o tym "odłączaniu" zdaje się jest w przepisach.
    Zaraz popatrzę.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!