eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMożna sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami? › Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami?
  • Data: 2015-12-29 21:58:52
    Temat: Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami?
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-29 o 21:00, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No dobrze, ale od Kasperskiego dostanę fakturę taką:
    >

    > KIS MD PL 2Dt 1Y Bs LP 1 szt.

    I możesz to sprzedać _dowolnemu_ klientowi?
    Czy może kupując 1 szt od razu wprowadzasz dane (do licencji) klienta
    docelowego? (Tak to zrozumiałem z przykładu tego panelu, do którego
    linka podałeś)

    Ja bym to zrobił zależnie od tego jak kupuję i jak sprzedaję.
    1) Jeżeli kupuję 100 szt (i dostaję zbiorczą, czyli jedną fakturę na 100
    szt) i potem sprzedaję to np. 23 różnym klientom (jeden kupił 2 szt inny
    5 szt itd., a po miesiącu zdecydowałem że 1 szt wykorzystam dla siebie),
    czyli w momencie zakupu nie wiem komu to sprzedam (i kiedy) - to
    potraktowałbym jako towar.

    2) Tak samo, gdybym kupił 1 szt i nie wiedziałbym kiedy i komu to sprzedam.

    3) Jeżeli kupiłbym 1 szt (czy 100 szt) ale
    _dla_jednego_konkretnego_klienta_, gdzie w momencie zakupu (w tym twoim
    przykładowym panelu) podaję dane do tej (tych) licencji klienta
    docelowego - to potraktowałbym to jako usługę. Bo w tym przypadku jest
    jasne i oczywiste, że zakupu dokonujesz w imieniu tego klienta.
    W momencie zakupu te konkretne licencje są zarejestrowane na konkretnego
    odbiorcę.
    Wykonujesz dla niego (za niego) "brudną robotę" za opłatą (to twoja marża).

    analogicznie:
    1) jeżeli kupisz samochód "na siebie" i nie wiesz komu go sprzedasz -> towar
    2) Jeżeli kupisz samochód dla kogoś -> usługa (załatwiasz za opłatą
    tylko formalności z tym związane)

    > Czy powinna być zaksięgowana jako KUP a nie towar?

    j/w

    > I co ja powinienem
    > wystawić na swojej fakturze dalej klientowi po doliczeniu marży?
    > Bo jak napiszę ,,dostarczenie licencji na kasperskiego" to żadna księgowa
    > mi tego nie przyjmie i moja sprzedaż się skończy.

    Jeżeli w przypadku pośrednictwa w sprzedaży programów jest taka
    praktyka, że wpisuje się to samo co dostałeś od swojego dostawcy, to tak
    bym wpisał, czyli:
    KIS MD PL 2Dt 1Y Bs LP 1 szt.

    A cały kontekst transakcji wyjdzie podczas kontroli i wynikać będzie z
    dokumentów, umowy z dostawcą, faktury zakupu, certyfikatu licencji itd.itp.

    (domyślam się, że "1Y" = "licencja na 1 rok")
    Ale na pewno nie:
    KIS MD PL 2Dt 1Y Bs LP 3 szt. (gdy kupiłeś 1 szt)
    a tym bardziej nie:
    KIS MD PL 2Dt 3Y Bs LP 1 szt. ("3Y")

    Pozdrawiam
    Piotr