  • 21. Data: 2010-03-09 09:23:12
    Temat: Re: Na jakie konto zaliczkę na podatek?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    John Smith wrote:

    > Co więc takiego robię nie tak z obliczaniem podatku? Kurcze, wydawało
    > się naprawdę proste!

    Przecież powyżej masz odpowiedź! To jest proste.
    Odliczasz nie te składki tam gdzie trzeba i nie w tej wysokości.

  • 22. Data: 2010-03-09 11:13:15
    Od: John Smith <a...@g...com>

    W dniu 09-03-2010 10:23, cef pisze:

    > Przecież powyżej masz odpowiedź! To jest proste.
    > Odliczasz nie te składki tam gdzie trzeba i nie w tej wysokości.

    Na skróty - do KUP wliczam poniesione wydatki na ubezpieczenie społeczne
    (czyli ok 233 złote), zaś od opodatkowanych dochodów (przychód - KUP -
    składka na ubezp. społ.) odliczam kwotę wolną oraz część składki
    poniesioną na ubezpiecznie zdrowotne (tą mam pomniejszoną za styczeń,
    wyniosła 94,5 złotego i proporcjonalnie to obliczyłem).
    Wydaje mi się, że o to chodzi.

  • 23. Data: 2010-03-09 11:33:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    John Smith wrote:

    > Na skróty - do KUP wliczam poniesione wydatki na ubezpieczenie
    > społeczne (czyli ok 233 złote)

    Z wysokości wnioskuję, że to nie jest składka na ubezpieczenie społeczne,
    tylko na zdrowotne. Wię nie mozesz jej zaliczyć w koszty

> [...]
    > pomniejszoną za styczeń, wyniosła 94,5 złotego i proporcjonalnie to
    > obliczyłem). Wydaje mi się, że o to chodzi.

    No to w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego masz chyba niedopłatę.
    Zapłaciłeś za mało.

    Jeśli nie odróżniasz składek - trudno w zasadzie dociec - może płacisz
    te kwoty na właściwe konta/ubezpieczenia tylko nazewnictwo Ci się plącze?

    Ktoś już Ci napisał, jakie powinny byc wysokosci poszczególnych składek
    przy ulgowym zusie i jakie wartości obliczyć.
    Jeśli nadal nie wiesz co masz źle, to daj sobie spokój i zleć to komuś.

  • 24. Data: 2010-03-09 11:53:39
    Od: John Smith <a...@g...com>

    W dniu 09-03-2010 12:33, cef pisze:

> [...]
    > przy ulgowym zusie i jakie wartości obliczyć.
    > Jeśli nadal nie wiesz co masz źle, to daj sobie spokój i zleć to komuś.

    Ok. Chyba rzeczywiście mi się poplątało, sprawdziłem i zapłaciłem 233 u.
    zdrowotnego. Co do społecznego, tak obliczono mi to w ZUS-ie, gdzie
    kobiecinka wypełniła mi druczki DRA i podała jakie sumy zapłacić.
    Wracając do podatku, to do kosztów wrzucam część społeczną (czyli
    aktualnie 117, a część zdrowotną odliczam od opodatkowanego przychodu, tak?

    Czyli (przychód-kup i włączam tu u. społeczne, tj.
    117zł)*18/100-556,02-200,92 (zdrowotne).

    Wówczas rzeczywiście pierwszy podatek zapłacę w kwietniu...
    Mam nadzieję że załapałem. No i dzięki za cierpliwość.

  • 25. Data: 2010-03-09 12:35:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    John Smith wrote:

> [...]

    > 117zł)*18/100-556,02-200,92 (zdrowotne).
    > Wówczas rzeczywiście pierwszy podatek zapłacę w kwietniu...

    Teraz lepiej :-)

  • 26. Data: 2010-03-09 12:46:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-03-2010 12:53, John Smith pisze:
> [...]
    >
    > Wówczas rzeczywiście pierwszy podatek zapłacę w kwietniu...
    > Mam nadzieję że załapałem. No i dzięki za cierpliwość.

    Jak już będziesz liczył podatek do zapłaty to nie zapomnij, że podstawę
    (przychody minus koszty minus społeczne) zaokrąglamy do pełnych złotych.
    I końcowy podatek do zapłaty też.

    NIE MA BYĆ GROSZY DO ZAPŁATY!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 27. Data: 2010-03-09 13:17:31
    Od: John Smith <a...@g...com>

    W dniu 09-03-2010 13:46, Maddy pisze:
> [...]
    >
    > Jak już będziesz liczył podatek do zapłaty to nie zapomnij, że podstawę
    > (przychody minus koszty minus społeczne) zaokrąglamy do pełnych złotych.

    Uff. Dzięki wszystkim wplątanym w wątek za pomoc!
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-03-09 20:44:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Mar 2010, 'Tom N' wrote:

    > To na wstępie, bo zaraz Ci Tomek dorzuci ustawę o odpadach, ochronie
    > środowiska i kilka innych, a przyjdzie Gotfryd, to dopiero będzie i każe Ci
    > czytać całe archiwum (jakoś od 1999 chyba)... ;-)

    Wypraszam sobie :P
    Nigdy nikomu nie kazałem czytać CAŁEGO archiwum :>
    Standardowy zestaw to 3000 do 4000 postów, nie ma zmiłuj bo sam tak
    zaczynałem, wersja ulgowa (ale to tylko o ile ktoś nie pisze głupot
    oraz nie powołuje się "bo słyszał od ksiegowej") to 2000 .. 3000 postów,
    dobieranych po uważania, stosownie do samodzielnie odczuwanych niedoborów
    wiedzy w danych tematach.
    Z wiedzą może być nadal różnie (w końcu to grupa dyskusyjna, a nie
    porady, więc mogą być "rozbieżności") ale przynajmniej czytacz
    zaczyna jarzyć czego nie wie :)

    Standardowy hak dla twórcy wątku: w którą kolumnę wpisał remanent
    początkowy i skąd wiedział że trzeba właśnie tak ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-03-14 13:06:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 08 Mar 2010 17:32:15 +0100, John Smith <a...@g...com>
    wrote:

    >Podatku od prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej.
    >Rozliczam się według zasad ogólnych, nie jestem VAT-owcem, prowadzę
    >usługi psychoterapeutyczne. No i nie wiem, na jakie konto przelewać podatek.

    Jesli jestes osoba prawna to dochodowy na konto CIT ;)
    Skoro wiesz ze nie jestes VAT-owcem to nic na konto VAT
    A skoro prowadzisz d.g. jednoosobowo to jestes osoba fizyczna -
    podatek dochodowy od osob fizycznych placisz na konto PIT.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc-nad-morzem
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl