    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nazwa firmy (DG)
    Date: Thu, 3 Jul 2003 18:06:29 +0200

    On Thu, 3 Jul 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "Kamil Paszkiewicz" <k...@b...pl>[...]
    >+ > "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> wrote in message[...]
    >+ > > > Mam pytanie: czy muszę w nazwie firmy podawać imię i nazwisko?
    >+ > > zawsze musisz
    >+ > Rozmawiałem przed chwilą z kolegą przedsiębiorcą, który stwierdził, że
    >+ > w nazwie pełnej musiał podać, ale w nazwie skróconej już nie. I
    >+ > posługuje
    >+ > się wszędzie nazwą skróconą. Problem w tym, że na moim druczku z urzędu
    >+ > miasta nie ma takiej rubryki jak "nazwa skrócona"....

    No to powiedz urzędowi że chcesz nazwy skróconej i pytasz gdzie
    ją wpisać :) Masz do tego prawo.

    >+ musisz posługiwać się pełną nazwą firmy,

    Pełna "nazwa DG" (wg PDG) nie zawiera danych osobowych, jak Maddy
    zdążyła już zapodać. To o czym piszesz to *OZNACZENIE PRZEDSIĘBIORCY*
    które składa się z *nazwy* oraz członu określającego formę prawną,
    dla DG OF - imię i nazwisko.

    >+ nazwe skróconą możesz sobie zrobić xyz,
    >+ tyle że tej skróconej będziesz używał np.
    >+ gdy będziesz się telefonicznie przedstawiał,

    Mylisz się. IMO :)

    >+ czy też na witrynie www, czy w innych miejscach "bez znaczenia".
    >+ w kontaktach z US, ZUS, innymi urzędami czy też na fakturach

    Mniemam że mylisz się, IMO :)
    Na fakturach możesz podawać nazwę skróconą (nie mam zdrowia
    szukać, ale jest *wyraźnie* zezwolone w rozporządzeniu),
    zaś urzędom... no to różnie bywa.
    Po pierwsze mają "numerki".
    Ale np. taki ZUS ma system tak zrobiony, że *wszystko*
    co zapodasz przy rejestracji musisz podawać w kolejnych
    papierach ! I ja (wrr...) powpisywałem różne zbędne pola
    (opisane jako opcjonalne) :>

    >+ (w obie strony) będziesz musiał się posługiwać jedyną słuszną,
    >+ nazwą pełną.

    Mniemam że mylisz dwie różne rzeczy:
    - obowiązek podawania *oznaczenia przedsiębiorcy* *do wiadomości*
    wszystkich kontrahentów
    - obowiązek podawania nazwy DG na fakturze.

    Jak kontrahent ma umowę w której podałeś mu na tacy kto ty zacz
    albo "oczywiście zna cię osobiście" to PDG *nie* łamiesz,
    i na fakturze możesz spokojnie pisać nazwy skrócone.
    Kontrahent może je wpisać np. do ewidencji VAT...

    Chcesz przykładu ?
    TP S.A.[1] :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    [1] cały czas czekam aż na "prawo" ponownie z konopii wyskoczy
    ten dyskutant który twierdził że "już TP a nie TP S.A." :> (wtedy
    przespałem i dopiero widziałem w archiwaliach :))