    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowy Płatnik
    Date: Sun, 2 Feb 2003 13:15:50 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > Kurna nieeeeeeeeee.
    > masz mu podać podstawę a on wspaniałomyślnie wyliczy 8 %.
    > Czy to nie debilizm?
    > mogę wypisać tutaj co najmniej 50 PODSTAWOWYCH BUBLI istniejących w

    W sumie to nie musisz. bo też pare tych bubli mógłbym wyliczyć.

    > Prokom - my robimy to, co nam ZUS zleci i za to dostajemy pieniądze.
    > Wszelkie uwagi do ZUS proszę.
    > ZUS - twórcą programu jest firma Prokom i tam proszę kierować uwagi.

    Też byłem w kontakcie i z ZUS i z prokom. - mniej więcej taki sam tok
    rozmów.

    > Błędne koło. Ale chyba komuś o to chodzi.
    > Program wg mnie powinien umożliwić również samodzielne wylicznie skłądek,
    > bez udziału drogich programów księgowych. Niektórym programy księgowe są
    > niepotrzebne.
    > fart
    Myslę, że możesz zapomnieć o takich zmianach Płatnika.
    Z jednego prostego powodu- zus nie miał zamiaru robic programu pomocnego
    płatnikowi w liczeniu a jedynie w wypełnianiu dokumentów.
    No i mów co chcesz taką role płatnik spełnia- tzn. ty mu dane on tobie
    "ładny" wydruk.
    Nie chciałbym, żeby ktoś odczytał moje wypowiedzi jako pochwałe Płatnika, bo
    jest wiele rzeczy, które mi sie w nim nie podobają.
    Tyle że ja pracuje na systemach płace-płatnik i specjalnej uwagi nie
    przywiązuje do tego co ten płatnik tam sobie liczy.
    A podsumowując: ZUS zrobił program pod siebie nie pod płatnika. Im chodziło
    właśnie o ujednolicone druki, a nie o to żeby ludziom było łatwiej.

    PawełJ