  • 11. Data: 2007-07-03 21:29:59
    Temat: Re: Nowy Płatnik
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Tuesday, July 3, 2007, 11:21:57 PM, you wrote:

    > Kup laptopa i drukarkę przenośną -- wyjdzie może nie taniej, ale nie
    > będziesz musiał jeździć wte i wewte. Ba, możesz nic nie kupować, pojechać z
    > dyskietką, przy okazji o kod sie dopytać, wrócić i z płatnika wysłać, no ale
    > rozumiem, że wizyta raz w roku tez odpada ;-)

    ZFA i tak nie można wysłać z płatnika - _musi_ zostać wydrukowany.

    Dyskietka? A do czego miałbym ją wcisnąć? Bo w komputerze, który
    obecnie używam stacji dyskietek nie instalowałem. Do przenoszenia
    danych używam flashdiska...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2007-07-03 21:48:25
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrolił na ekranie:
    > Dyskietka? A do czego miałbym ją wcisnąć? Bo w komputerze, który
    > obecnie używam stacji dyskietek nie instalowałem. Do przenoszenia
    > danych używam flashdiska...

    Jest stacja dyskietek na usb ;)
    Zresztą zus już będzie odchodził od swojego podpisu. Bodajże od 2008 roku
    wymagany będzie podpis kwalifikowany.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 13. Data: 2007-07-03 21:49:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:1662139416.20070703232959@pik-net.pl>:

    > ZFA i tak nie można wysłać z płatnika - _musi_ zostać wydrukowany.

    Mnie sie wydaje, że w Twoim przypadku to nie _musi_ zostać wydrukowany, ale
    nawet gdyby, to na pewno w zębach dostarczony być nie musi, ta z trąbką
    zaniesie chyba? ;-)

    > Dyskietka?

    Lubisz komplikować...

    > A do czego miałbym ją wcisnąć? Bo w komputerze, który
    > obecnie używam stacji dyskietek nie instalowałem. Do przenoszenia
    > danych używam flashdiska...

    Ja w tą samą dziurę co flashdiska wciskam raz do roku FDD na usb, ale ja nie
    lubię komplikować życia sobie i tym, którzy te dyskietki zanoszą do ZUS.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2007-07-03 21:54:58
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Nikiel ;) nabazgrolił na ekranie:
    > Zresztą zus już będzie odchodził od swojego podpisu. Bodajże od 2008 roku
    > wymagany będzie podpis kwalifikowany.

    O, znalazłam:
    http://64.233.183.104/search?q=cache:IDSCAzGMTFYJ:ww
    w.podpis-elektroniczny.com/Niespodzianka%2520dla%252
    0przedsiebiorcow%2520-%2520ZUS%2520i%2520certyfikaty
    %2520kwalifikowane%25202.pdf+zus+podpis+kwalifikowan
    y&hl=pl&ct=clnk&cd=3
    od lipca 2008 znikną dyskietki ;)

  • 15. Data: 2007-07-03 23:11:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Tuesday, July 3, 2007, 11:49:14 PM, you wrote:

    [...]

    > Mnie sie wydaje, że w Twoim przypadku to nie _musi_ zostać wydrukowany,

    Musi. ZFA i ZPA jako jedyne dokumenty są przyjmowane tylko w formie
    papierowej.

    > ale nawet gdyby, to na pewno w zębach dostarczony być nie musi, ta z
    > trąbką zaniesie chyba? ;-)

    Jasne. Najpierw mam osobiście jechać, żeby się dowiedzieć o prostą
    informację a potem jeszcze na pocztę. A za 8 lat mam się dowiedzieć,
    że ZUS mojego ZFA i ZUA nigdy nie otrzymał a papierek z poczty
    świadczy tylko o wysłaniu koperty ze znaczkiem...

    > Lubisz komplikować...

    Ja? Ja tylko zadałem proste pytanie. Pierwszy raz od bardzo dawna na
    tej grupie. I już dawno uzyskałem na nie odpowiedź - bez zbędnego
    flame'a.

    > Ja w tą samą dziurę co flashdiska wciskam raz do roku FDD na usb,
    > ale ja nie lubię komplikować życia sobie i tym, którzy te dyskietki
    > zanoszą do ZUS.

    I niby po to, żeby raz do roku użyc dyskietki mam kupować FDD na USB?
    W którym wieku żyjemy? Na czorta w ogóle dyskietki?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2007-07-03 23:19:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Nikiel,

    Tuesday, July 3, 2007, 11:48:25 PM, you wrote:

    > Jest stacja dyskietek na usb ;)

    Musiałbym na głowę upaść, żeby coś takiego kupować.

    > Zresztą zus już będzie odchodził od swojego podpisu. Bodajże od 2008
    > roku wymagany będzie podpis kwalifikowany.

    Ale to nadal nie ma nic wspólnego z nośnikiem danych. Nie ma
    znaczenia, czy klucz będzie na dyskietce, na flashdisku, na karcie, w
    pliku na komputerze użytkownika klucza, czy też na wymiętej kartce
    papieru (to tylko retoryka :)).

    Odnoszę wrażenie, że przy okazji wprowadzania "kwalifikowanego podpisu
    elektronicznego" znów ktoś chce się nieźle obłowić, wymuszając jedynie
    słuszny nośnik wymagający zakupu jedynie słusznego czytnika tego
    nośnika i oczywiście obsługiwany przez jedynie słuszny system
    operacyjny...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2007-07-04 06:01:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:1307722204.20070704011127@pik-net.pl>:

    > Musi. ZFA i ZPA jako jedyne dokumenty są przyjmowane tylko w formie
    > papierowej.

    Niektórzy mogą ten papier długopisem potraktować, i wszystko można zamknąć w
    jednej wizycie w ZUS, skoro się tak bardzo trąbki obawiasz ;-)

    > Ja? Ja tylko zadałem proste pytanie. Pierwszy raz od bardzo dawna na
    > tej grupie. I już dawno uzyskałem na nie odpowiedź - bez zbędnego
    > flame'a.

    Ale odpowiedź już padła dużo wcześniej ;P

    > I niby po to, żeby raz do roku użyc dyskietki mam kupować FDD na USB?
    > W którym wieku żyjemy? Na czorta w ogóle dyskietki?

    O to pytaj w Prokomie. Tak a nie inaczej ich system działa i o ile na swoim
    komputerze można użyć "subst", to marnie widzę jakiekolwiek grzebanie w
    sprzęcie w ZUS, w celu podłączenia flashdiska czy tez czytnika kart.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2007-07-04 07:59:59
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 3 lipca 2007 23:11
    (autor RoMan Mandziejewicz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <1...@p...pl>):

    > ZUS daleko, przez telefon się nie dogadam

    A nie masz kogoś słyszącego w okolicy, co by zadzwonił?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 19. Data: 2007-07-04 10:25:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Wednesday, July 4, 2007, 8:01:50 AM, you wrote:

    [...]

    > Ale odpowiedź już padła dużo wcześniej ;P

    Tak. Wczoraj o 21:50. I grzecznie za nią podziękowałem.

    > O to pytaj w Prokomie. Tak a nie inaczej ich system działa i o ile na swoim
    > komputerze można użyć "subst", to marnie widzę jakiekolwiek grzebanie w
    > sprzęcie w ZUS, w celu podłączenia flashdiska czy tez czytnika kart.

    Grzebanie w sprzęcie? Obsługa flashdiska nie wymaga grzebania w
    sprzęcie. A obsługi kart nie wymagam.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2007-07-04 17:17:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:1363104304.20070704122529@pik-net.pl>:

    > Grzebanie w sprzęcie? Obsługa flashdiska nie wymaga grzebania w
    > sprzęcie.

    Ale wiesz, że pogrom płacznika uznaje tylko napęd pod literą A: ?
    Jakbyś chciał nie grzebiąc takową literę do flasha przypisać, skoro jest już
    zajęta przez fizyczny napęd?

    Nie wspominając o tym, że portów USB może nie byc/mogą być
    odłączone(zablokowane)/procedury w inspektoracie nie pozwalają na
    podłączenie czegokolwiek

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]