    Date: Mon, 17 Dec 2012 10:12:10 +0100
    From: adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Numerowanie faktur VAT

    > Ale czy nie bedzie to zle potraktowane przez US, gdy beda dwie faktury o
    > takim samym numerze, z roznymi, badz takimi samymi datami, a jedyna
    > roznica to jakby "numer serii"? Przykladowo 345/A/12/2012 i 345/B/12/2012 ?

    To są dwa różne numery, więc nikt nie powinien się czepić. Nie można
    jednak wykluczyć, że nadgorliwy urzędnik z nadgorliwego US kiedyś
    przywali się do tego, ale wybronisz się łatwo. Ja nie spotkałem się z
    przepisami, które określałyby sposób numerowania faktur, może jakaś
    interpretacja była kiedyś, ale też nie słyszałem.

    Warto natomiast zachować pewien porządek w dokumentach, zrób więc
    notatkę, że stosujesz taki i taki system numeracji i przechowuj ją.
    Możesz też złożyć to do US, wtedy będziesz miał nawet pieczątkę od nich.
    Pilnuj też wszystkich pomyłek w numeracji, np opuścisz jakiś numer,
    zdublujesz, anulujesz - też zrób notatkę i przechowuj.

    Adam