    From: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [OT] chorobowe
    Date: Sat, 29 Mar 2008 12:02:35 +0100

    magda pisze:
    > Co najlepiej zrobić teraz z marcem? Czy muszę nadal wypłacać wynagrodzenie
    > chorobowe pracownikowi skoro już zaczęłam czy mogę nie wypłacać? Z jakim
    > kodem na RSA zgłaszać to do ZUS?

    No to nieźle ci się namieszało.
    1. aby potracić pracownikowi, to wynagrodzenie chorobowe, ktore
    niesłusznie wypłaciłaś musisz mieć jego pisemną zgodę na to.
    2. jeżeli zostawisz tak jak jest, bo pracodawca może wypłacić lepiej niż
    nakazują przepisy, to na pewno tych 5 dni nie liczysz do tych 33 dni, za
    które płaci pracodawca.
    3. za 1 marca też nie będzie przysługiwało wynagrodzenie, bo 1. marca to
    30 dzień (który powinien być okresem wyczekiwania), za dalsze dni marca
    już należy się wynagrodzenie chorobowe (aż do 3 kwietnia - jak dobrze
    sobie policzyłam)
    4. nie wiem co ze zus rsa. Bo jeżeli wykażesz luty te 5 dni z kodem 331,
    to potem jak przejdzie to na wypłacanie zus (jeżeli zus to będzie
    robił), to może być problem potem jak zus będzie liczył, czy mu się
    należy już zasiłek czy nie - ilość dni z kodem 331>33. Dlatego
    najlepiej jakbyś zadzwoniła do zusu i się dopytała o to.

    btw. współczuje, nie ma to jak korygowanie...

    --
    Pzdr.
    Nikiel ;)